Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود عبور از ایام عاشورا و تاسوعا، برخی از برنامه‌های از پیش اعلام شده در این ایام پخش نشد و اکنون اعلام شده که این برنامه‌ها در دهه دوم محرم پخش خواهد شد اما چرا چنین اتفاقی رخ داده و دست تلویزیون در حساس‌ترین روزهای محرم خالی ماند و چرا چنین اتفاقاتی در هر مناسبت تکرار می‌شود؟ به گزارش «تابناک»؛ اگر در ایام سپری شده از محرم، فرصت تماشای تلویزیون را در کنار توفیق عزاداری داشته‌اید، احتمالاً دریافته‌اید که مهم ترین آثار وعده داده شده برای این ایام پخش نشد و تلویزیون پخش برنامه‌های مناسبتی را در دستور کار داشت؛ اما دقیقاً چه آثاری پخش نشد و چرا؟ آن گونه که اعلام شده، دو سریال «عقیق» و «هاتف» در دستور کار پخش قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال «عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت‌الله آن را در 10 قسمت برای پخش در ماه محرم به نگارش درآورده است. در خلاصه داستان سریال تاریخی «عقیق» آمده است: به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می‌خوای... . در این سریال بازیگرانی چون شبنم مقدمی، هدایت هاشمی، نادر فلاح، علیرضا آرا، نسیم ادبی و بهزاد فراهانی ایفای نقش کرده‌اند. علیرضا قربانی نیز با شعری از مسعود کلانتری تیتراژ پایانی این مجموعه تلویزیونی را خواننده است. سریال «هاتف» نیز قصه یک دبیر ریاضی پایه ابتدایی به نام علیرضا حقگو که چهل و سه سال سن دارد را روایت می کند. علیرضا به اصرار پدرش راهی سفر زیارتی کربلا می شود در کربلا پدرش بر اثر یک سکته قلبی فوت می کند و او را با یک وصیت نامه نصفه و نیمه رها می کند؛ وصیتنامه‌ای که زندگی علیرضا و خانواده اش را وارد چالش های جدیدی می کند.
این سریال به کارگردانی داریوش یاری و با نقش آفرینی سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، مریم کاویانی، الهه حسینی و… از همان ابتدا نیز اعلام شده بود در نیمه دوم محرم پخش می‌شود اما با توجه به اینکه عوامل سریال «هاتف» نیز برای ضبط بخش‌های پایانی سریال در کربلا به سر می‌برند، اکنون مشخص نیست این سریال نیز از 15 محرم به پخش برسد و به سرنوشت سریال «عقیق» دچار نشود. این وضعیت، منجر به طرح پرسش‌هایی درباره روند تصمیم‌گیری برای برنامه‌سازی در تلویزیون شد. مناسبت‌ها زمان مشخصی دارند و از هم‌اکنون قابل تشخیص است که محرم، رمضان، نوروز و... در سال‌های پیش رو مصادف با چه ایامی است. بنابراین متغیرِ نامشخص بودن زمان پخش برنامه‌ها مطرح نیست و مسئولان سیما می‌توانستند از یک سال پیش برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی کنند و تولید از همان زمان آغاز شود. تنها یک نمونه از این دست برنامه‌ریزی بلندمدت در تلویزیون مشهود است و آن هم فصل تازه سریال «پایتخت» است که ماه‌ها پیش ضبط شده و اکنون در مراحل پایانی تولید برای نوروز 97 است. پرسش این است که چرا این استثناء به رویه تبدیل نمی‌شود و در فاصله چند ماه تا مناسبت‌ها شاهد فعالیت گسترده و جنب و جوش برای تولید آثاری برای پخش هستیم؟ اگر برنامه‌هایی نظیر سریال «عقیق» که یک سال پیش سفارش داده می‌شد و تولیدش در همان زمان آغاز می‌شد، دست مسئولان تلویزیون در این ایام بازتر نبود؟ آیا مانعی برای چنین برنامه‌ریزی وجود دارد یا انگیزه و اراده لازم در این زمینه مشهود نیست؟

پسندیدم 0 برچسب ها محرم تلویزیون برنامه سریال

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال

موزخوار شلو را تا کنون دیده اید


منظورمان از چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا این است


این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید


۱۴ لباس شیک و مجلسی زیباترین زن کره‌ای


آیا باید از خیر ته‌دیگ سیبب‌زمینی برشته یا ته‌دیگ برنج بگذریم؟


تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
پاسخ عجیب آی‌فیلم به عدم پخش پایتخت ۶


جاده چالوس یکطرفه شد
خانم بازیگر مشهور تلویزیون برای همیشه ایران را ترک کرد


فال روزانه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳


مجری مشهور صداوسیما درگذشت


بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد


تصویری از مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در استانبول


چهره معروف دنیای نویسندگی درگذشت


روش وحشتناک زنان آفریقایی برای داشتن لب‌های زیبا


حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟


ماجرای غیب شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند در تهران
ماجرای بدل رضا عطاران در تلویزیون خبرساز شد


سلفی جدید فرشته حسینی با پسر جوانِ سریال «مرداب»


پرستاران ایرانی در این کشور 6 برابر حقوق می‌گیرند

دیگر خبرها

  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • ببینید | سکانس جنجالی سرو مشروبات الکی در سریال خبرساز تلویزیون!
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟