Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مشاور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران عراق و سوریه گفت: ایران خواهان روابط پایدار اقتصادی با کشورهای همسایه است و در موضوع پیش آمده در همه پرسی اقلیم کردستان، تصمیمی منطقی که به نفع منطقه و فعالان اقتصادی کشورمان باشد، اخذ خو

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید اوحدی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با موضوع تحولات عراق و تاثیر آن بر روابط اقتصادی با ایران در محل اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که در سخت ترین شرایط و زمان حمله همه جانبه داعش به عراق و اقلیم کردستان این کشور در سال 2013 از مردم این کشور حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مقام مسئول، امروز نیز سیاست کشورمان حمایت از مردم عراق و اقلیم کردستان این کشور است و معتقدیم همه پرسی انجام شده، یک تصمیم غیرعقلانی و غلط و بر مبنای برنامه ریزی صهیونیست ها بوده که آن را به نفع مردم اقلیم کردستان ندانسته و از آن حمایت نمی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه کمک و توسعه روابط به کشورهای منطقه داشته و حال که آتش فتنه دیگری در حال شکل گیری است، موضعی متناسب با فتنه اخذ خواهد کرد.
ادامه دارد....
به گزارش ایرنا، پیشتر سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرده بود: براساس آمار تجاری چهارماه نخست امسال، عراق دومین مقصد صادرات کالاها و خدمات ایرانی بوده است.
به گفته این مقام مسئول، مجموع صادرات ایران تا پایان تیرماه امسال 12 میلیارد دلار به ثبت رسیده که بیش از 2 میلیارد دلار آن به عراق انجام شده و این رقم در همسنجی با پارسال 6.5 درصد افزایش داشته است.
حسینی، دلایل افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به عراق را شکست نیروهای متخاصم داعش، بهتر شدن اوضاع اقتصادی در عراق و تلاش های انجام شده از سوی ایران عنوان کرد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عمده صادرات ایران به این کشور همسایه را مصالح ساختمانی، سوخت های مایع، محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی و مواد غذایی اعلام کرد.
با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قوانین بین المللی، همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دونبه هفته گذشته در مناطقی از شمال عراق از جمله استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام* 3065*2025*خبرنگار: محمد ملک دار* انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد