Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه تلگراف، محققان رایانه دانشگاه لنکستر در انگلیس، سیستمی ابداع کرده اند که تعامل با صفحه های نمایش را به سادگی با استفاده از حرکات بدن و یا تکان دادن اشیاء میسر می سازد.
گرچه هم اکنون نیز برخی تلویزیون ها حرکات دست را شناسایی می کنند اما محققان می گویند که فناوری ابداعی آنها انعطاف بسیار بیشتری دارد زیرا تنها بخش خاصی از بدن را نمی شناسد؛ این سیستم حتی زمانی که دست ها پر هستند یا هنگامی که کاربر ایستاده و یا روی مبل نشسته است، به راحتی کار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیستم موسوم به 'مچ پوینت' (Matchpoint) تنها به یک وب کم (دوربین کوچک دیجیتالی) نیاز دارد و با نمایش 'اهداف' در حال حرکتی که یک ویجت (برنامک) کوچک دایره ای را در گوشه صفحه نمایش می چرخانند، کار می کند.
کاربر به واقع برای فعال سازی عملکردهایی مانند صدا، تغییر کانال و یا مشاهده منو، حرکات دست، سر و یا یک شیء را با آن 'اهداف' هماهنگ می کند.
'کریستوفر کلارک' دانشجوی پی.اچ.دی در دانشکده محاسبات و ارتباطات دانشگاه لنکستر که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: تطابق فضایی هم زمان، یک رویکرد جدید برای کنترل حرکت است که با تطابق حرکت به جای سوال کردن از رایانه، اشیاء را شناسایی می کند.
وی افزود: به این ترتیب تمامی لوازم خانه به راحتی می توانند به کنترل از راه دور تبدیل شوند و دیگر نیازی به دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون نیست زیرا تمامی افراد در اتاق تلویزیون سیستم کنترل از راه دور در اختیار خواهند داشت.
قرار است در کنفرانس 2017 'نرم افزار و فناوری رابط کاربری) UIST که اواخر ماه جاری در شهر کبک در کانادا برگزار می شود، مقاله ای در زمینه این فناوری ارائه شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نمایش بی‌حجاب‌ها در تلویزیون؛ داریم از دست‌شان می‌میریم!