Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امیررضا شاهانی، سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری درباره تاریخ انتخاب رشته و اعلام نتایج مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری این دانشگاه گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت از فردا سه‌شنبه 11 مهر برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته‌محل‌ها بررسی شده و داوطلبان می‌توانند در آن رشته‌محل‌هایی که ظرفیت‌شان تکمیل نشده است، ثبت‌نام کنند.
به گفته شاهانی داوطلبان می‌توانند تا ساعت 24 روز جمعه 14 مهر انتخاب رشته کنند، این مهلت تمدید نمی‌شود و یکشنبه 16 مهر نتایج تکمیل ظرفیت در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری اعلام خواهد شد.
او درباره جزئیات تکمیل ظرفیت دوره دکتری افزود: ظرفیت دوره دکتری تقریبا تکمیل شده است، اما در رشته‌محل‌هایی ظرفیت خالی است و تنوع رشته هم وجود دارد. به عبارتی داوطلبان می‌توانند در 2200 رشته در این مقطع از فردا ثبت‌نام و انتخاب رشته‌ کنند.
شاهانی ادامه داد: در مقطع کارشناسی‌ارشد دست داوطلبان برای انتخاب رشته و ثبت‌نام بازتر از مقطع دکتری است و داوطلبان می‌توانند رشته‌محل‌های بیشتری را برای گذراندن تحصیلات تکمیلی در این مقطع دانشگاهی انتخاب کنند.
او گفت: همان‌طور که گفتم نتایج نهایی روز یکشنبه اعلام می‌شود، اما اینکه دانشجویان از ترم مهر می‌توانند در کلاس‌ها حاضر باشند یا بهمن‌؟ این امر برعهده واحدهای دانشگاه گذاشته شده است. اطلاعیه نحوه ثبت‌نام و انتخاب رشته نیز از 11 مهر بر روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود.
سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به محدودیت‌های دوره دکتری هم اشاره کرد و افزود: تعداد 2200 رشته‌محل برای مقطع دکتری دارای محدودیت‌هایی است، یعنی داوطلبانی که در مرحله اول به مصاحبه برای دوره تخصصی دعوت‌ شده‌اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؛ البته هرکس در هر استانی که مصاحبه‌اش را انجام داده، می‌تواند در همان استان انتخاب‌رشته کند. به عنوان مثال، اگر داوطلبی در استان اصفهان مصاحبه اولیه‌ را انجام داده صرفا می‌تواند در همه واحدهای دانشگاه استان اصفهان شرکت کند نه مثلا استان تهران. بنابراین توصیه ما به داوطلبان این است که به محض اعلام نتایج سریعا برای ثبت‌نام اقدام کنند.
شاهانی یادآوری کرد: اسفند سال 94 قانون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مجلس تصویب و از سال 96 اجرایی و عملیاتی شد. بر همین اساس آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی توسط سازمان سنجش انجام شده است. چهارشنبه گذشته با سرپرست وزارت علوم درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی جلسه‌ای داشتیم و در آن جلسه مجوز فرآیند تکمیل ظرفیت به دانشگاه داده شد.
او ادامه داد: در مقطع کارشناسی هم احتمالا تکمیل ظرفیت خواهیم داشت و در 7 زیرگروه رشته پزشکی مانند دندانپزشکی، دامپزشکی، هوشبری و تغذیه تکمیل ظرفیت اعلام می‌شود.
شاهانی تاکید کرد: در دوره جدید ارتقای کیفیت آموزشی یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌آید و ما در مقاطع کارشناسی‌ارشد و به ویژه دکتری پذیرش دانشجو را برای ارتقای کیفیت کاهش داده‌ایم.
سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه‌نامه دوره دکتری اشاره کرد و افزود: ما شیوه‌نامه‌ای را در مقطع دکتری تنظیم و تهیه کرده‌ایم که هفته گذشته در ابلاغیه‌ای به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است؛ ارتقای کیفیت یکی از اصول مهم در شیوه‌نامه دوره دکتری است. یعنی اگر استادی بخواهد دانشجوی کارشناسی ارشد برای پایان‌نامه جذب کند، باید حداقل استادیار سابقه سه سال تدریس در مقطع ارشد، مدیریت دو پایان‌نامه در مقطع ارشد و ارائه دو مقاله معتبر علمی‌- پژوهشی در مجلات معتبر یا ISI را داشته باشد.
شاهانی در پایان به مرحله آموزشی دکتری هم اشاره کرد و افزود: در مرحله آموزشی دکتری دانشجویان باید تا سقف 15 واحد درس بگیرند، اما اگر دانشجویی در این مقطع برخی دروس را بی‌کیفیت گذرانده باشند، برای آن دانشجویان باید دروس جبرانی در نظر گرفته شود.

شاهانی تکمیل ظرفیت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن امینی مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مجتمع امام رضا (ع) (علوم و تحقیقات سابق) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و بازدید از فضا و امکانات و اماکن آن، ظرفیت‌های این مجموعه را بسیار خوب توصیف کرد و با قدردانی از کار‌های انجام‌شده در زمینه درآمدزایی غیرشهریه ای، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری درباره درآمدزایی غیرشهریه‌ای دارد که با هماهنگی استان به این مهم ورود پیدا کند و ظرفیت‌ها را فعال کنند.

وی بهینه‌سازی ظرفیت‌های دانشگاه و تقویت و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و افزایش درآمد غیرشهریه‌ای مؤثر دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناورانه و نیروی توانمند علمی با بررسی طرح‌ها، ایده‌ها، ظرفیت‌ها و محصولات نوآورانه و فناورانه دانشگاه می‌توان مسیر امیدآفرینی را برای حضور مؤثر دانشگاه در طرح‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای ترسیم کرد.

مدیرکل برنامه‌وبودجه دانشگاه آزاد اسلامی بر تشویق استادان به ارائه طرح‌های پژوهشی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تأکید و عنوان کرد: واحد‌های دانشگاهی می‌توانند با پرداخت سهمی از درآمد دوره به استاد؛ متناسب با استاد محور یا تجهیزات محور بودن این دوره‌ها طبق بخشنامه مربوطه عمل کنند.

حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیزخواستار حداکثر استفاده بهینه و کسب درآمدزایی غیر شهریه‌ای شد و گفت: در بحث درآمد‌های غیرشهریه‌ای، ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی که در مجموعه استان سراغ داریم بتوانیم با همدلی، پیگیری و اقدامات مؤثر شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه دانشگاهی استان در این زمینه باشیم.

اقدامات واحد مرودشت در زمینه درآمدزایی غیر شهریه‌ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده و در دست اقدام این واحد دانشگاهی و مجتمع امام رضا (ع) این دانشگاه درباره کسب درآمد‌های غیر شهریه‌ای ارائه کرد.

سیروس فارسی  تلاش در راستای راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی، ایجاد گلخانه گل و گیاهان زینتی (به متراژ ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع)، گلخانه نشاء سبزی و صیفی (به متراژ ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع)، اسانس گیری گل محمدی از ۱۳ هکتار اراضی مجتمع امام رضا(ع)، کشت گیاهان دارویی، تجهیز ویلا‌های مجتمع امام رضا(ع) برای کاربری گردشگری، ایجاد توقف گاه خودرو‌های سنگین در زمین ۸ هکتاری دولت‌آباد و کسب درآمد در سال ۱۴۰۲ از کشت این زمین، ایجاد سرزمین موج‌های خروشان آبی(پارک آبی)، پرورش شترمرغ، تالار پذیرایی مجالس در مجتمع امام رضا(ع)، کشت درخت گز در زمین اسماعیل‌آباد، اجاره زمین چمن مصنوعی واحد واجاره مجموعه ورزشی امام علی(ع) ازجمله اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در زمینه درآمدزایی غیر شهریه‌ای برشمرد.

وی اجاره خوابگاه‌های دانشجویی، اجاره دانشکده امام علی(ع) به کانون زبان ایران، اجاره مجموعه ورزشی امام رضا(ع)، برگزاری دروه‌های برون‌سازمانی(مجازی) در سال ۱۴۰۲، کسب مجوز‌های لازم و درآمد از آزمایشگاه آب و خاک و آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و محیط‌زیست و آزمایشگاه بتن و امکانات آزمایشگاه‌های عمران، مکانیک و شیمی، راه‌اندازی کمپ مطالعاتی ویژه دختران و پسران دانش‌آموز، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (دانشجویان بین‌الملل) و برگزاری آزمون‌های موسسه قلم چی و مؤسسات مشابه، برگزاری آزمون‌های اداره فنی و حرفه‌ای، برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی مجتمع امام رضا(ع) و فروش اموال مازاد واحد را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در زمینه درآمدزایی غیر شهریه‌ای عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳