Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل بی‌باک به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از اینکه افزایش 20 درصدی در سه ماهه سوم را ثبت کرد، امروز به دنبال افزایش اندک تولید اوپک در ماه سپتامبر، کاهش یافت.

نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 51.41 دلار فروخته شد. این نوع نفت در روز جمعه، بیشترین افزایش سه ماهه‌ای از سه ماهه دوم 2016 و همچنین طولانی‌ترین افزایش‌های هفتگی متوالی از ماه ژانویه را ثبت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت نیز با 38 سنت کاهش 56.41 دلار معامله شد. برنت برای تحویل در ماه نوامبر، روز جمعه را با قیمت 57.54 دلار در هر بشکه به پایان برد و افزایش حدود 20 درصدی را برای سه ماهه سوم ثبت کرد که بیشترین افزایش در  چهار، سه‌ماهه گذشته به شمار می‌رود. همچنین این افزایش بیشترین افزایش سه‌ماهه سوم، از سال 2004 نیز محسوب می‌شود.

اوایل هفته گذشته، قیمت نفت برنت به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید و پنجمین هفته افزایشی متوالی خود را ثبت کرد که طولانی‌ترین افزایش هفتگی از ژوئن 2016 به شمار می‌رود.

این افزایش قیمت‌ها ناشی از پیش‌بینی بهبود تقاضا از سوی پالایشگاه های آمریکا بود که فعالیت خود را پس از تندباد هاروی از سر گرفتند اما ازسرگیری سریع تولید نفت شیل مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

بانک بارکلیز در یادداشتی اعلام کرد: «تولید آمریکا در ماه آگوست و سپتامبر به علت تعطیلی‌های مربوط به تندبادها ملایم خواهد بود اما در سه ماهه چهارم دوباره بهبود می‌یابد.»

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا نیز برای نخستین بار در 7 هفته گذشته بر تعداد دکل‌های فعال نفتی افزودند. روند فعالیت‌های حفاری پس از 14 ماه بهبود در ماه آگوست متوقف شده بود و اکنون پس از 7 هفته 6 دکل در هفته منتهی به 29 سپتامبر بر تعداد دکل‌های فعال نفتی افزوده شده و مجموع تعداد دکل‌ها به 750 دکل رسیده است.

انتهای پیام/


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت