Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه نگار مشهور جهان عرب معتقد است به سخنان نصرالله در روز عاشورا بايد توجه شود او وقتي حرف مي زند عمل مي کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از روزنامه راي اليوم، روزنامه نگار عرب سخنان سيد حسن نصر الله دبيرکل حزب الله لبنان در روز عاشوراي حسيني را بسيار مهم و تأمل برانگيز دانست و تأکيد کرد نصرالله کسي است که حرف مي زند و عمل مي کند، در نتيجه حرف‌هاي وي بايد بررسي و به آنها دقت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباري عطوان در يادداشتي درباره سخنان اخير سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان و هشدارهاي وي به صهيونيست ها نوشت، سخنراني ديروز سيد حسن نصرالله در تجمع گسترده ديروز به مناسبت عاشورا، به سبب مطالب مهم، هشدارها، پيش بيني ها و موضعگيري هاي صريح، آشکار و قدرتمندي که در بر داشت و از نظر ما براي مطالعه آينده کشورهاي عربي و جنگ هاي احتمالي آينده و تغييرات اساسي نقشه ها و مرزها، اهميت دارد، با ديگر سخنراني هاي وي فرق داشت.
نصرالله براي اولين بار صهيونيسم و يهوديت را از يکديگر تفکيک کرد و بين آنها تفاوت قائل شد، صهيونيسم جنبشي اشغالگر و نژادپرست است اما يهوديت يک دين آسماني قابل احترام است. وي تاکيد کرد که نزاع نه با يهوديان بلکه با صهيونيست هاست اما درباره تبعيت از برنامه هاي آمريکا که مي خواهد از يهوديان به عنوان سوخت جنگ هاي آينده خود در منطقه استفاده کند، به يهوديان هشدار داد.
سيد حسن نصرالله در همه سخنراني هاي سابق خود از جنگ هاي آينده سخن گفته است و از رهبر يک جنبش مقاومت که با رژيم اشغالگر اسرائيل و مزدوران آن جنگ هاي مستقيم و غيرمستقيمي داشته است و همچنان دارد، جز اين انتظار نمي رود اما نکته جديد سخنان اخير وي در روز عاشورا به عنوان روز فداکاري و دفاع از مظلومان، اين بود که طوري از جنگ حرف زد که گويا همين فردا آغاز مي شود يا هر لحظه احتمال وقوع آن وجود دارد. وي گفت «دولت نتانياهو براي جنگ برنامه ريزي مي کند و اگر آتش اين جنگ را روشن کنند نمي دانند دامنه آن چقدر خواهد بود و کجا به پايان خواهد رسيد؟» وي به وضوح از شکست نتانياهو در جلوگيري از حصول توافق هسته اي سخن گفت و تاکيد کرد وي اکنون مي کوشد به همراه دونالد ترامپ (رئيس جمهور آمريکا) منطقه را به سمت جنگي جديد سوق دهد.
در ادامه مطلب آمده است: جنبش مقاومت يا همان حزب الله جنبشي سازمان يافته و متشکل از افراد فرهيخته و مراکز تحقيقاتي است و بيش از آن که يک جنبش مقاومت باشد، به يک حکومت شبيه است و ائتلاف هايي قوي با قدرت هاي بزرگ منطقه اي مثل ايران دارد و بدون شک اطلاعاتي در اختيار دارد و مطالعاتي براي ارزيابي اوضاع انجام مي دهد که آن را قادر مي سازد راهبرد دفاعي و تهاجمي خود را بر اساس آن بنا کند.
نويسنده با اشاره به هشدار نصرالله به يهودياني که از ديگر کشورها به فلسطين آمده اند و درخواست از آنها براي بازگشت به کشورهاي خود و نجات از جنگي که ممکن است حماقت هاي نتانياهو آنها را به آن بکشاند افزود اين سخنان، جنگ رواني نيست بلکه جنگي قانوني است اما از زاويه کسي که براي جنگي قريب الوقوع برنامه ريزي مي کند.
هشدارهاي نصرالله را بايد در چارچوب تصميم رئيس جمهور آمريکا براي خروج از توافق هسته اي ايران به بهانه پايبند نبودن ايران به آن مورد توجه قرار داد.
خروج آمريکا از توافق هسته اي به منزله اعلان جنگ است، زيرا تحريم هاي اقتصادي اعمال شده بر ايران را به دوران پيش از امضاي توافق باز مي گرداند و باعث مي شود ايران با از سرگيري غني سازي اورانيوم با ميانگين بالا به اين کار واکنش نشان دهد و همين کار احتمال درگيري نظامي را بخصوص با توجه به اين که مبارزه با تروريسم رو به پايان است، در مقايسه با هر زمان ديگري افزايش مي دهد.
نويسنده با اشاره به ارزيابي هاي اسرائيل از وجود بيش از يکصد هزار موشک و دهها هزار گلوله توپ در دست حزب الله و وجود سه يا چهار برابر اين مقدار در زرادخانه نظامي ايران و سوريه افزود؛ نصرالله از قدرت اين موشک ها به خوبي واقف است و منظور وي از تشوق يهوديان به ترک هر چه سريع تر آنجا (فلسطين اشغالي) به اين معناست که بسياري از اين موشک ها و گلوله ها بر سر مناطق يهودي نشين فلسطين اشغالي خواهد ريخت.
در اهميت سخنان سيد حسن نصرالله که استقلال کردستان را توطئه اي آمريکايي براي تجزيه کشورهاي منطقه دانست و تاکيد کرد اين تجزيه محدود به عراق نيست بلکه عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عربي و غيرعربي خاورميانه را نيز در برخواهد گرفت، هيچ بحثي نيست اما يقين داريم بر اساس سخنان وي، جنگ آينده در سرزمين فلسطين روي خواهد داد تا طرح آمريکا و اسرائيل براي تجزيه کشورهاي منطقه در خاستگاه خود که همان رژيم اشغالگر اسرائيل باشد، سرکوب شود.
اينها سخنان بسيار مهم مردي است که حرف مي زند و به آن عمل مي کند و وارد هر جنگي که شده از آن پيروز بيرون آمده است، از جنگ آزادسازي جنوب لبنان در سال 2000 گرفته تا جنگ ژوئيه 2006 که ارتش اسرائيل و رهبران سياسي و فرماندهان نظامي آن را خوار و ذليل کرد.
اسرئيل آمريکا را به جنگ تحريک مي کند و از استقلال (جدايي) شمال عراق و توافق هسته اي ايران به عنوان بهانه و سرپوش براي کارهاي خود بهره مي گيرد. بگذار اين کار را انجام دهد زيرا بزرگترين اشتباه عمر خود را که در هر حال کوتاه است، مرتکب مي شود. اگر جنگي در آينده روي دهد متوقف نخواهد شد و اگر آخرين جنگ در منطقه نباشد، از همه جنگ هاي سابق شديدتر خواهد بود و هر کس خودش را جاي يهوديان ساکن فلسطين اشغالي قرار دهد بايد اين سخنان و مفاهيم آن را بارها مطالعه کند.
بار ديگر تکرار مي کنيم، اين مرد (نصرالله) حرف مي زند و عمل مي کند و از هر جنگي که وارد آن شده، پيروز خارج شده است و تاريخ او نقش مهمي در ارزيابي افراد و شخصيت آنها بخصوص در غرب دارد، چنين چيزي مي گويد. گذشت ايام قضاوت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند