Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@03:46:19 GMT

تابلوی رنوآر به سرقت رفت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۱۵۶۲

تابلوی رنوآر به سرقت رفت

به گزارش ایلنا، یک نقاشی از «رنوار» یک روز پیش از برگزاری حراجی که قرار بود در آن به فروش گذاشته شود، به سرقت رفت.

تابلو رنگ و روغن کوچکی از «پیر آگوست رنوار» نقاش امپرسیونیست فرانسوی که قرار بود در پاریس حراج شود، یک روز پیش از برگزاری حراجی ناپدید شد.

این نقاشی که در خانه حراج «سن ژرمن آن لی» پاریس به نمایش گذاشته شده بود، بین ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو (برابر با ۲۹ هزار و ۵۰۰ تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار) ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابلو که تنها ۱۴ در ۱۲.۵ سانت بود، «پرتره زن جوان بلوند» نام داشت و در گوشه سمت چپ بالای آن حروف اول اسم «آگوست رنوار» یعنی «ای‌آر» نوشته شده بود.

«پیر آگوست رنوار» (۲۵ فوریه ۱۸۴۱ - ۳ دسامبر ۱۹۱۹) نقاشی فرانسوی بود که در لیموژ فرانسه به دنیا آمد و از جوانی نقاشی را آغاز کرد. او بعدها به پاریس آمد و در آن‌جا یک گالری دایر کرد و به ترسیم صورت اشخاص مشغول شد. حیات هنری او نخست تحت تاثیر هنر چینی بود.

«رنوار» سپس به سبک نقاشانی همچون «سیسیلی» و «کلود مونه» که از بنیانگذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی بودند، پیوست. این نقاشان درآثار خود سوژه‌های طبیعی و فضای آزاد را با نور و رنگ طبیعی انتخاب می‌کردند. آثار «رنوار» به آثار تابستانی معروف است و از شفافیت و نور و سایه‌روشن‌های روزهای تابستان برخوردار است.

پیش‌تر هم آثاری از این هنرمند فرانسوی به سرقت رفته بود؛ چند سال پیش یکی از آثار سرقتی او که به قیمتی بالای یک میلیون دلار در «ساتبی» به فروش گذاشته شده بود شناسایی شد. یکی دیگر از نقاشی‌های به سرقت‌رفته «رنوار» هم پس از ۶۰ سال به مالک اصلی‌اش برگردانده شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین