Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حاج حسين لعلي رئيس اتاق اصناف شهرستان بابل با ارسال پيامي فرا رسيدن سالروز شهادت چهارمين کوکب آسمان ولايت حضرت امام سجاد زين العابدين (ع) را به رهبر فرزانه انقلاب – مردم شهيد پرور و بازاريان ولايتمدار کشورمان تسليت گفتند.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران در شهرستان بابل در قسمتي از پيام تسليت رئيس اتاق اينگونه آمده است :

چهارمين کوکب آسمان ولايت حضرت امام زين العابدين (ع) در پنجم شعبان سال 38 ق در شهر مدينه به دنيا آمد و جهاني از صفا، معنويت و دانش و بينش براي بشر به ارمغان آورد، او آمد تا شيفتگان عبادت و سالکان راه معرفت و خداشناسي را، از سرچشمه زلال توحيد و عرفان ناب محمّدي سيراب سازد ، پدرش امام حسين (ع) به سبب علاقه فراواني که به پدر بزرگوارشان حضرت اميرالمؤمنين (ع) داشتند، اين مولود مبارک را «علي» نام نهادند ، علي بن حسين بن علي بن ابي‌طالب، معروف به امام سجاد و زين‌العابدين (ع) مدت 35 سال امامت مسلمين را بعهده داشتند امام سجاد (ع) در واقعه کربلا حضور داشت؛ ولي به علت بيماري در جنگ شرکت نکرد لشکر عمر بن سعد پس از شهادت امام حسين(ع (اورا همراه اسيران کربلا به کوفه و شام بردند خطبه امام سجاد(ع) در شام باعث آگاهي مردم از جايگاه اهل بيت شد ، واقعه حره، نهضت توابين و قيام مختار در زمان امام سجاد(ع) روي داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت زين العابدين (ع) در دو سال پاياني دوران حکومت جدّشان حضرت علي (ع) به دنيا آمدند. و حدود ده سال از امامت عمويش حضرت مجتبي (ع) و ده سال هم از دوران امامت پدر بزرگوارشان، را درک کردند که اين امر سبب شد سه امام راستين به پرورش و تربيت او همت گمارند و دنيايي از فضايل اخلاقي و قداست ها بپرورانند و اين موقعيتي بود که براي کم تر پيشوايي واقع مي شد .از سياست هاي ثابت و هميشگي اهل بيت بعد از شهادت سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) احياي نهضت عاشورا بود؛ زيرا نهضت عاشورا تابلوي زيبا و پرافتخار غيرت ديني و شجاعت و ظلم ستيزي و عدالت خواهي است و امامان معصوم با احياي آن مي خواستند اين ارزش ها را در جوامع مسلمان زنده نگه دارند، در اين باره امام سجاد (ع) نقش به سزايي داشتند؛ چراکه در مدت 35 سال حيات پربرکتشان بعد از واقعه عاشورا، به روش هاي مختلف نهضت عاشوراي حسيني را در جامعه زنده مي کردند که خود مبارزه شديدي عليه دستگاه حاکم به شمار مي رفت. حضرت سيد الساجدين پس از گذراندن يک عمر پربرکت که در يکي از حساس ترين دوره هاي تاريخ اسلام واقع شد از ويژگي هاي مهمي در بين مردم برخوردار شده بود؛ چراکه فضايل و مکارم اخلاقي آن حضرت در هر مجلس و محفلي بيان مي شد و در يک کلام امام در دل ها و عواطف مردم جا گرفته بود اين وضع بر امويان دشوار بود و آنها را مي رنجاند و از همه کس بيشتر وليدبن عبدالملک کينه امام را در دل داشت او بارها مي گفت: «من تا وقتي که علي بن الحسين در دنيا باشد راحت نيستم». وقتي زمام سلطنت را به دست گرفت تصميم گرفت امام را مسموم کند لذا زهر کشنده اي براي کارگزارش در مدينه فرستاد و به او دستور داد تا اين زهر را به امام بخوراند و آن نانجيب نيز دستور وليد را عملي کرد زهر در بدن نازنين امام کارگر شد و بدين وسيله حضرت امام سجاد (ع) در سن 57 سالگي در مدينه طيبه به شهادت رسيد اينجانب خادم بازاريان شريف شهرستان بابل فرا رسيدن سالروز شهادت چهارمين اختر تابناک ولايت حضرت امام سجاد (ع) را به رهبر فرزانه انقلاب – مردم شهيد پرور و بازاريان ولايتمدار کشورمان تسليت عرض نموده و از خداوند منان استمداد مي طلبم به برکت وجود ذي وجود امام سجاد(ع) نصرت بيشتري به مردم کشورمان عنايت بفرمايند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، متن پیام بدین شرح است:
«انالله و انا الیه راجعون چشم امید به بازگشت و بهبود استاد مسعود اسکویی داشتیم تا بار دیگر با صدای جادویی و سحرانگیز خود، گوش هایمان را بنوازد. در گفت و گو با استاد که روی تخت بیمارستان بود جز امید به آینده و انرژی فراوان شنیده نمی‌شد. دوست داشتیم خبرهای خوش موفقیت‌های جوانان‌مان در المپیک پیش رو و مسابقات جهانی را از زبان او بشنویم ولی در برابر تقدیر الهی چه می‌شود کرد. درگذشت استاد مسعود اسکویی را به خانواده، دوستان و اهالی رادیو تسلیت گفته و برای آنان صبر الهی و برای آن مرد محترم و باوقار، رحمت الهی مسئلت می‌کنم.

پیمان جبلی

رئیس سازمان صدا و سیما

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید