Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طاهری تسریع در امر رسیدگی، رفع اطاله دادرسی ها، کاهش موجودی شعب، جلوگیری از هرگونه فساد و تخلف و خطا در امر ابلاغ، کاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع و لحظه ای را از جمله مزایای طرح ابلاغ الکترونیک بیان کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد رضا طاهری نسب معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان، با تاکید بر ضرورت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک گفت: مزایای ابلاغ الکترونیک باید برای مردم تبیین شود که رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به چگونگی فرایند ابلاغ الکترونیک نیز گفت: بسیاری از مشکلات موجود در فرآیندهای دادرسی، از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتفع خواهد شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال گذشته در سطح کشور ابلاغ الکترونیک جایگزین ابلاغ به روش سنتی شده است گفت: به موجب قانون جدید آیین دادرسی کیفری، قوه قضاییه اوراق قضایی از قبیل تاریخ و ساعت تشکیل جلسات رسیدگی، آرا محاکم و… را به صورت الکترونیکی به افراد ابلاغ می‌ کند.

وی گفت: این طرح از آبان ماه سال گذشته در کل کشور همزمان رونمایی شده و مراجعان به قوه قضائیه جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی باید به سامانه ابلاغ الکترونیک مراجعه و برای شروع در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

وی تسریع در امر رسیدگی، رفع اطاله دادرسی ها، کاهش موجودی شعب، جلوگیری از هرگونه فساد و تخلف و خطا در امر ابلاغ، کاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع و لحظه ای را از جمله مزایای طرح ابلاغ الکترونیک بیان کرد.

طاهری ادامه داد: در فرایند ابلاغ الکترونیکی به حریم خصوصی مراجعان به دستگاه قضایی احترام گذاشته می شود زیرا در گذشته مامور ابلاغ با لباس فرم برای ابلاغ اوراق به شخص مخاطب به نشانی ایشان در محل کار یا منزل مراجعه می کرد و در صورتی که فرد در منزل نبود اوراق را تحویل بستگان فرد داده و یا در محل الصاق می کرد که این کار از نظر حیثیتی مشکلاتی را به همراه داشت.


وی افزود: با ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی این مشکل برطرف شده و به صورت الکترونیکی یا مخابراتی اوراق قضایی به فرد اعلام می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم از مزایای این طرح آگاهی کامل ندارند نیز گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان می تواند با تولید برنامه های مختلف ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی مزایای این طرح باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: با بررسی جدیدترین و آخرین نقشه‌های هواشناسی و به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها که با رعدو برق، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید نیز همراه خواهد شد.

وی افزود: به دلیل احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و مخاطراتی که به همراه خواهد داشت هشدار نارنجی فقط برای روز جمعه صادر شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی‌های لازم به مسئولان استانی و نیروهای ذیربط انجام شد و اطلاع رسانی‌های لازم در استان صورت گرفت.

رحمان نیا افزود: احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان وجود دارد بنابراین شهروندان در کنار حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

کد خبر 6095160

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی