Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی هفدهمین استان پیر کشور است گفت: بیش از 5 هزار سالمند در استان خراسان رضوی حضور دارند که این مقدار 9 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عارف آرام، جانشین معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با نبض شهر، به مناسبت روز جهانی سالمند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار سالمند در استان خراسان رضوی حضور دارند که این مقدار 9 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان رضوی هفدهمین استان پیر کشور است افزود: هم اکنون بیشترین میزان جمعیت استان را جوان تشکیل داده اند و طی 25 سال آینده جمعیت سالمند استان از 9 به 23 درصد افزایش خواهد داشت.

آرام تصریح کرد: چنانچه برای جمعیت سالمند برنامه ریزی دقیقی صورت نگیرد با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد و می تواند جامعه را با بحران سالمندی مواجه کند.

جانشین معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه می‌توان بحران سالمندی را با برنامه ریزی درست به فرصت تبدیل کرد، گفت: ژاپن پیرترین کشور جهان است اما این کشور توانسته است با برنانه ریزی صحیح از بحران عبور کرده و به یکی از موفق ترین کشور های جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: «کارت منزلت» یک اقدام قابل پسندیده برای خدمت رسانی بهتر به سالمندان است تا این قشر از جامعه بتوانند با تخفیف ها مناسب از خدمات شهری و فرهنگی استفاده کنند اما متاسفانه پس از گذشت چند سال از شروع این طرح همچنان شاهد ضعف های جدی در اجرای این طرح هستیم.

آرام از حضور تعداد 40 خانه نگهداری سالمندان در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در حال حاضر 1700 سالمند در مراکز نگهداری سالمندان در استان نگهداری می شوند که از این تعداد 950 نفر یارانه نگهداری دریافت می کنند.

جانشین معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: هزینه نگهداری از سالمندان در ماه حدود 560 هزار تومان است و چنانچه افراد قدرت پرداخت این میزان را نداشته باشند، سازمان بهزیستی 60 درصد آن را به صورت یارانه به آن ها پرداخت می کند.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در خراسان رضوی، گفت: درحال حاضر سن امید به زندگی در استان خراسان رضوی حدود 72 سال است که این افزایش میزان را می توان مدیون افزایش سطح بهداشت و رفاه سالمندان جامعه دانست.

آرام بزرگترین مشکل سالمندان استان را مسائل رفاهی و فرهنگی دانست و افزود: متاسفانه مبلمان شهری با سالمندان ما نامهربان هستند و آن ها نمی توانند به خوبی از امکانات شهری و رفاهی جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در بخش بانوان، در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور ۱۲۷ وزنه‌بردار از ۲۸ استان برگزار می‌شود.

آیسا رضایی به عنوان ورزشکار در رده سنی جوانان، منا نجفی (داور) و طوبی عباسی (مربی) از خراسان شمالی در این رقابت‌ها حضور دارند.

کد خبر 6097023

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود