Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: پروژه احداث پل در مسیر اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن در مرحله انتخاب پیمانکار است.

سید مهدی طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن اظهار کرد: عمده مشکل این پروژه پلی است که از روی اتوبان قم اراک عبور می‌کند، احداث این پل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مصوب و برای آن اعتبار پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه احداث پل در مسیر اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن در مرحله انتخاب پیمانکار است، احداث این پل حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: اگر در گذشته گزارش صحیحی از توجیه اقتصادی پروژه اتصال راه آهن به این منطقه به شرکت راه آهن ارائه می‌شد، این پروژه زودتر به نتیجه می‌رسید، ولی اجرای پروژه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تحمیل شد و این منطقه با کمبود منابع مالی مواجه بود.

طباطبایی با اشاره به تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن اظهار کرد: زیرسازی این پروژه بر عهده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و روسازی هم بر عهده راه آهن است ، در حالی که هزینه زیرسازی حداقل چهار برابر روسازی است.

وی ادامه داد: براساس قانون اگر عمل می‌شد، هم زیرسازی و هم روسازی از ایستگاه زواریون تا منطقه اقتصادی سلفچگان بر عهده راه آهن قرار می‌گرفت و روسازی و زیرسازی در داخل خود منطقه به ترتیب به راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واگذار می‌شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان خاطرنشان کرد: زیرسازی اتصال راه آهن به منطقه سلفچگان نیاز به منابع مالی سنگینی داشت، اما با این وجود حدود 80 درصد زیرسازی این پروژه را در داخل و خارج منطقه سلفچگان انجام دادیم و به غیر از احداث پل لازم برای این پروژه که باید از اتوبان قم- اراک عبور کند، تنها پنج درصد از عملیات زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن باقی مانده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۱۵ درصدی پروژه های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان شب گذشته در شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: هرساله درآمدهای مصوب نرخ افزایشی دارد که استان‌ها تکلیف برای تحقق آن را دارند.

وی عنوان کرد: رقم درآمدهای مصوب شده برای استان در سال ۱۴۰۱ کارشناسی نشده بود و تنها ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان درآمد از محل مولد سازی در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت‌های استان قابل تحقق نبود.

ذاکریان ادامه داد: پیرو پیگیری‌های انجام شده عدد درآمدی برای استان در سال ۱۴۰۲ منطقی شد به طوری که برای کل کشور ۴۶ درصد رشد را داشته‌ایم اما برای خراسان جنوبی این عدد ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در سال جاری تنها ۶.۵ درصد رشد درآمد را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه درآمد ۱۲ ماهه مصوب برای استان را وصول کردیم، عنوان کرد: تا کنون ۱۰.۱ درصد مازاد درآمد داشته‌ایم.

ذاکریان بیان داشت: هزار و ۸۴۰ درآمد مصوب استان بوده برای سال ۱۴۰۲ بوده که تا پایان بهمن ماه ۱,۸۵۷ میلیارد تومان را محقق کردیم و در ۱۱ ماهه ۱۷۰ میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره کرد و افزود: از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ تا کنون هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.

ذاکریان با بیان اینکه یک هزار و ۲۸۴ طرح در کارگروه استانی مصوب شده است، اضافه کرد: تا به امروز به ۴۸۸ طرح بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: هم اکنون خراسان جنوبی در تعداد طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات در رتبه هفتم کشور و در پرداخت نیز رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی نسبت پرداخت استان به تخصیص تا کنون ۴۳ درصد بوده است.

ذاکریان به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و بیان داشت: میزان سرمایه گذاری مصوب طی دولت سیزدهم در استان ۲۸.۳ درصد افزایش یافته است.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان را ۱۰.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹ پروژه سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ پروژه رسیده است، گفت: در زمینه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی رشد ۱۱۵ درصد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان فعال است، ادامه داد: ۶ پروژه سرمایه گذاری استان در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

ذاکریان عنوان کرد: بسته پیشنهادی تشویق و جذب سرمایه گذاری خارجی ویژه اتباع کشور افغانستان ارائه شده است.

وی به عملکرد استان در حوزه مولد سازی هم اشاره کرد و بیان داشت: ۱۰۹ ملک مازاد دولتی در استان شناسایی شده است که برای ۶۴ ملک مجوز فروش دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ۳۹ ملک نیز در حال اخذ مجوز فروش از سازمان خصوصی سازی هستیم، اضافه کرد: تا کنون ۲۱ ملک به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی به فعالیت درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و افزود: تا کنون مجموع درخواست‌های استان ۲۷ هزار و۸۱۴ مورد بوده است و استان خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور در تبدیل پروانه‌های کاغذی را کسب کرده است.

ذاکریان گفت: تا پایان امسال تمامی مجوزهای کاغذی باطل می‌شود و لازم است فعالان اقتصادی و کسبه برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6057788

دیگر خبرها

  • جهش عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام شد
  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در انزلی
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • رشد ۱۱۵ درصدی پروژه های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان
  • گشایش ۵ مجتمع پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • نگرانی رانندگان از وجود کانال بدون حفاظ در کنار جاده اراک - سلفچگان + تصویر
  • کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد