Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «سید مصطفی شجاعی» مشاور فنی تیم ملی والیبال زنان گفت: ایستادن روی سکو آسیا رویایی دور از دسترس نیست و والیبال زنان در سایه برنامه ریزی، ثبات و حمایت کافی می تواند تکرار موفقیت والیبال مردان باشد.

شجاعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از گام های اساسی در ایجاد تغییر و ارتقا والیبال زنان جوانگرایی است که پیش از اعزام تیم به رقابت های انتخابی جهان در تایلند انجام شد و قطعا در صورت اجرای یک برنامه منظم و حساب شده این تیم می تواند حتی بر سکوی نخست آسیا نیز بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حرفه ای و جدی تر شدن لیگ والیبال زنان را از مهم ترین عوامل ارتقا توانمندی تیم ملی عنوان کرد و افزود: باید در برگزاری لیگ های والیبال زنان بازنگری شده و فدراسیون حمایت و نظارت جدی بر روند برگزاری آن داشته باشد.
به گفته وی، لیگ برتر والیبال مردان ایران یکی از بهترین و منظم ترین لیگ درجهان است که از عوامل موثر موفقیت این تیم در عرصه آسیایی و جهانی است.
مشاور فنی تیم ملی والیبال زنان ادامه داد: مساله دومی که موجب ارتقا سطح فنی و موفقیت تیم ملی والیبال زنان در آسیا خواهد شد ثبات مدیریتی در کادر فنی این تیم است، زیرا متاسفانه در سال های اخیر تا مربی یا مربیان برای یک ارتباط موثر به دنبال شناخت توانایی بازیکنان و نیازهای روانی و سطح فنی آنان هستند با نفرات بعدی تعویض می شوند که این مساله اصلا به صلاح تیم ملی نیست.
شجاعی گفت: باید بهترین کادر فنی برای تیم ملی انتخاب و به منظور ایجاد حس امنیت کاری با وی قرارداد امضا شود تا مربی فرصتی برای ارایه برنامه ها و اجرای آن ها در جهت ارتقا آماده سازی تیم ملی داشته باشد.
وی ادامه داد: باید سقف آرزوهای بازیکنان ملی پوش بلند تر شود یک بازیکنان نباید تنها پوشیدن و همراهی تیم ملی برایش کافی باشد باید ذهنیت آنان تغییر کرده و برای تحقق آرزوهایشان و رسیدن به جایگاه حرفه ای باید تمرینات حرفه ای در راس همه برنامه های آنان قرار گیرد.
به گفته این مشاور ، زنان والیبالیست باید بین 5 تا 6 ساعت در روز تمرین کنند کما اینکه تیم های آسیایی از جمله تیم تایلند در جریان مسابقات انتخابی جهان در حالی که تیم ایران برای کاهش فشار استراحت می کرد تا ساعت سه بع د از ظهر مسابقه دهد ، تیم تایلند برنامه تمرینی خود را از ساعت 9 صبح آغاز کرده بود.
مشاور فنی تیم ملی والیبال زنان اضافه کرد: اگر فدرسایون خواهان ایستادن ایران در جمع چهار تیم برتر اسیا است باید تیم ملی در فاصله بین رقابت ها رها نشود و تمرینات این تیم به صورت مقطعی اما ادامه دار پیگیری شود زیرا والیبالیست های زن ایران نسبت به مردان از نظر تکنیکی پایین تر هستند و نمی توان انتظار داشت در زمان کوتاه چند ماهه ، تیم ملی به جای اجرای تمرینات تاکتیکی و تلاش برای هماهنگی ، کارهای تکنیکی را نیز انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه تیم والیبال زنان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی 2017 آسیا در فیلیپین تنها 45 روز فرصت داشت و برای اعزام به انتخابی جهانی در تایلند تنها 20 روز ، گفت: ما در همین زمان اندک علاوه بر کارهای تاکتیکی و هماهنگی باید روی تکنیک ها نیز کار می کردیم که در صورت داشتن تمرینات مقطعی در طول سال و یک لیگ بهتر این مشکل نیز قابل حل است
شجاعی همچنین به مذاکره با مسئولان تیم های والیبال زنان کشورهای برتر آسیا در حاشیه رقابت ها ی انتخابی جهان در تایلند اشاره کرد و گفت: قطعا با صحبت هایی که شده بتوانیم اردوهای مشترک و دیدارهای دوستانه خوبی با این کشورها داشته باشیم و با توجه به اینکه تیم های دیگر کشورها برای سفر به ایران مشکل دارند بنابراین ما باید برای برگزاری اردوی مشترک و بازی دوستانه تیم را اعزام کنیم .
وی ادامه داد: البته علاوه بر کشورهای شرق اسیا ، کشورهای آسیای میانه و همینطور کشور ترکیه می توانند اهداف خوبی برای برگزاری اردوی مشترک و بازی های دوستانه باشند.
مشاور فنی تیم ملی والیبال زنان گفت: زمانی که برای همکاری با کادر فنی تیم ملی دعوت شدم فدراسیون از عملکرد 10 ساله این تیم رضایت نداشت و به دنبال این بود که تیم بدون حواشی و در کمال نظم و جوانگرایی جایگاه خود را در آسیا ارتقا بخشد .
شجاعی گفت: البته ما زمان کافی برای آماده سازی تیم و حضور قدرتمندانه در رقابت های قهرمانی آسیا نداشتیم اما فرصت زیادی نیز برای ایجاد تغییرات جدی و جوانگرایی در این تیم وجود نداشت.
وی افزود: بنابراین برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا کار جوانگرایی تیم بسیار با جذب سه بازیکن جوان انجام شد ولی پس از بازگشت تیم از فیلیپین یک تغییر اساسی در ترکیب تیم صورت گرفت به گونه ای که میانگین سنی تیم ملی والیبال زنان از 26 سال در رقابت های قهرمانی آسیا بهخ 22 سال در رقابت های انتخابی جهان کاهش یافت.
به گفته شجاعی بازیکنان با تجربه تیم نیز جوانتر از 25 سال هستند ضمن اینکه توانستند به دلیل توانمندی بالا به آماده سازی و هماهنگی بازیکنان جوان در تیم کمک کنند.
وی ادامه داد: با اینکه یک جوانگرایی جدی در تیم ملی والیبال زنان صورت گرفت و حداکثر 20 روز فرصت برای آماده سازی تیم داشتیم، اما عملکرد بازیکنان بسیار بهتر از انتظار ما بود و اگر چه بردی نداشتیم اما با این تغییرات ما یک ست از ویتنام گرفتیم و در برابر تیم هایی که عناوین برتر جهانی و آسیایی دارند در ست هایی با امتیاز بالا نتیجه را واگذار کردیم در حالی که زمان اعزام همه نگران باخت با چهار یا پنج امتیاز بودند و این درحالی بود که ما حتی در بعضی ست ها 20 امتیاز هم گرفتیم .
شجاعی با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان امروز تیم ملی والیبال زنان از تیم های رده سنی نوجوانان، جوانان وامید انتخاب شده اند و حدود 60 درصد آنان در هیچ رقابت خارجی حضور نداشته اند گفت: زمانی تیم والیبال مردان بازی را با نتیجه سه بر صفر به حریفان آسیایی واگذار می کرد اما امروز در برابر برترین تیم های جهان نیز پیروز می شود و من مطمئنم که با حمایت و برنامه ریزی خوب و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در بازیکنان تیم ملی والیبال زنان ایران نیز می تواند ظرف دو سال آینده جایگاه بالایی در آسیا جایگاه خوبی کسب کند.
رقابت های گروه ب والیبال انتخابی جهان در آسیا از 29 شهریور ماه تا دوم مهر ماه در تایلند برگزار شد و ایران به دلیل چهار باخت مقابل تیم های کره جنوبی ، تایلند ، کره شمالی و ویتنام نتوانست این رقابت ها صعود کند و تیم های تایلند و کره جنوبی شانس حضور در مسابقات جهانی را یافتند.
به گفته شجاعی فدراسیون و کادر فنی با توجه به اینکه ایران هیچ شانسی برای صعود به رقابت های جهانی را نداشت با جوانترین ترکیب ممکن در این رقابتها شرکت کند تا بازیکنان جوان ضمن افزایش اعتماد به نفس ، تجربه خوبی از حضور در این رقابت ها کسب کنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368
خبرنگار: خدیجه روزبهانی** انتشار: خیراله شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت

به گزارش قدسآ نلاین و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست ۲ بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت