Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:37:20 GMT

۱۰۰هزار یورو برای نگهداری از مردان نمکی زنجان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۲۸۴۳

۱۰۰هزار یورو برای نگهداری از مردان نمکی زنجان

یحیی رحمتی در این باره به خبرآنلاین افزود: علاقه دانشگاه‌های بوخوم و آکسفورد، به ویژه دانشگاه بوخوم آلمان به عنوان مرجع باستان شناسی، برای تحقیق و کاوش در این معدن نشان از اهمیت و غنای این سایت باستانشناسی دارد و آنچه از این کاوش‌ها به دست آمده پازل ایران در ادوار مختلف را تکمیل کرده است.
وی با تاکید بر اهمیت سایت باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد، در خصوص ثبت جهانی آن عنوان کرد: معدن نمک و یافته‌های آن جزو اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت در فهرست آثار جهانی است که به علت سهمیه محدود کشورها این روند زمان‌بر است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: بافت پارچه‌های به دست آمده از معدن نمک چهرآباد زنجان در دوره هخامنشی بی‌بدیل است و در هیچ یک از موزه‌های دنیا نمی‌توانیم نظیر آنها را پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: در هیچ یک از موزه‌های دنیا مستنداتی از پوشش مردمان عادی در دوره هخامنشی نداریم و تنها مستندات موجود لباس تن مرد نمکی است.

رحمتی در خصوص پیشینه چاقوسازی زنجان و یافته‌های معدن نمک چهرآباد بیان کرد: پژوهش‌های اولیه بر این باور بود که چاقوسازی زنجان از دوره صفوی پایه‌گذاری شده که یافته‌های معدن نمک عمق قدمت چاقوسازی زنجان را به 2هزار و 300 سال پیش برد.

وی در خصوص معدن نمک چهرآباد اعلام آمادگی کرد و تصمیم بر این شد که پژوهش‌ها به صورت مشترک صورت بگیرد. این تیم تجارب زیادی در زمینه کاوش روی معادن باستانی از جمله معادن نمک دارد و همان سال، فصل اول پژوهش‌ها به صورت مشترک از سر گرفته شد.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس‌) ملاقات قهرمان مردان آهنین با رئیس جمهور

 مراسم تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و مدال آوران در سال ۱۴۰۲ صبح دیروز (سه‌شنبه) با حضور رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این مراسم از چهره‌های مختلف ورزشی تجلیل به عمل آمد.

رضا قیطاسی، قهرمان سال ۱۴۰۳ مسابقات مردان آهنین هم یکی از حاضران این مراسم بود و از او تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه شکل جنگ‌ها را در آینده تغییر می‌دهد؟
  • زنان در دوراهی کار و خانه
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • ۱۴ کار خطرناک که در بورس نباید انجام داد
  • (عکس‌) ملاقات قهرمان مردان آهنین با رئیس جمهور
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه