Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@17:20:50 GMT

زندگی در گرجستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۴۱۱۴

زندگی در گرجستان

به گزارش پارس نیوز،

زندگی و اقامت گرجستان ، از موضوعات پر طرفدار این روزهاست و به همین منظور می خواهیم اندکی باهم در مورد گرجستان و پایتخت زیبای این کشور یعنی تفلیس صحبت کنیم و ببینیم آیا می توان در این کشور به منظور زندگی اقامت اخد نمود؟

گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قاره ی‎ ‎اروپا‎ ‎و‎ ‎آسیا‎ ‎قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی‎ ‎تفلیس‎ ‎پایتخت ‏گرجستان، عضویت در‎ ‎اتحادیه اروپا‎ ‎و‎ ‎ناتو‎ ‎است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در‎ ‎اتحادیه اروپا‎ ‎و‎ ‎ناتو‎ ‎می باشد و ‏همکاری های زیادی با این دو سازمان دارند لازم به ذکر است که کلیه قوانین گرجستان مانند قوانین‎ ‎اتحادیه اروپا‎ ‎است‎.‎ ‏ ‏‏ ‏‏ ‎

مردم بومی گرجستان،‎ ‎مردم گرجی‎ ‎مسیحی‎ ‎ارتدکس‎ ‎و پیرو‎ ‎کلیسای ارتدکس گرجی‎ ‎هستند. گرجی‌ها به زبان‎ ‎گرجی‎ ‎سخن ‏می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با‎ ‎الفبای گرجی‎ ‎نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان ‏می‌باشد‎.‎‏ ‏ ‏ ‏ ‏

مساحت گرجستان ۶۹٬۹۰۰ کیلومتر مربع می باشد.‎ و بزرگتر از ‏کشورهای اروپای مرکزی و اسیا شرقی مانند‎ ‎ ‎بلژیک‎ ‎و‎ ‎نروژ‎ ‎و‎ ‎اتریش‎ ‎ودانمارک‎ ‎‏ و کره جنوبی و ارمنستان و کرواسی و ‏اسلونی و استونی و لتونی و لیتوانی می باشد. ‏

تفلیس، بعنوان یک مقصد برای بسیاری از ایرانیان این روزها مطرح شده و بسیاری تلاش می نمایند که اطلاعاتی جامع را در این خصوص کسب نمایند ، همچنین تفلیس این پایتخت باستانی و باشکوه دو طرف رود کُر وسعت یافته و از سه طرف با کوه هایی احاطه شده است.

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته وجود پارک های بی نظیر و ‏رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . 5 دریاچه ‏قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آْنقدر بزرگ است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از ‏همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند‎ .‎

تفلیس پایتخت گرجستان منزلگاه یکی از مهمان‌نواز‌ترین و خون‌گرم‌ ترین مردمان روی زمین است. این شهر دارای قدمت بسیاری است و طبیعتا مکان‌های تاریخی بی‌شماری در آن وجود دارد که معماری اکثر آن‌ها به قرون وسطی بازمی‌گردد. تفلیس به دلیل وجود کلیساهای فراوان به شهر کلیساها معروف است و بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس در جهان در تفلیس قرار دارد. علاوه بر آثار و مکان‌های تاریخی و باستانی، این شهر طبیعتی اروپایی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. یکی از نکات قابل توجه این است که برای ورود به تفلیس نیازی به روادید نیست.

گرجستان، مزایای خاص خود را دارد، در اینجا به برخی ویژگی هائی که ایرانیان زیادی را به سمت گرجستان کشانده اشاره می نمائیم :

هزینه کم زندگی در گرجستان: گرجستان را می توان جز 10 کشور ارزان از نظر هزینه دانست و شاید این بزرگترین مزیتی است که زندگی در گرجستان برای مهاجران دارد، هزینه های بصرفه و ارزانی . از آنجائی که گرجستان سومین کشور امن دنیا برای زندگی محسوب میشود، این کشور می تواند مقصد مناسبی برای بسیاری از افراد باشد زیرا امنیت بالا آن هم در این وضعیت سیاسی در جهان یک نعمت محسوب می شود! نحوه زندگی مردم گرجستان، شاد است، مردم گرجستان مردمی شاد هستند و این کشور جزء کشورهای شاد دنیا محسوب می شود. تنوع غذائی در گرجستان بالا بوده و غذاهای گرجی بسیار لذیذ هستند . آب و هوای کشور گرجستان بسیار مناسب بوده و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است . کشور گرجستان از جمعیت بسیار کمی برخوردار است، به همین دلیل ترافیک را در این کشور به ندرت مشاهده می نمائید . گرجستان دارای سواحل دریائی بسیار دیدنی می باشد که جزء ارزان ترین سواحل در میان کشورهای اروپائی محسوب می شود.

یکی از بزرگترین مزایای کشور گرجستان این است که عضو ناظر اتحادیه اروپا می باشد و مردم این کشور بدون ویزای شینگن به اروپا سفر می کنند .

اخذ اقامت گرجستان

اگر از آندسته از افرادی هستید که به دنبال بدست آوردن اطلاعاتی پیرامون شرایط اقامت گرجستان هستید به شما پیشنهاد میکنیم در این قسمت نیز با ما همراه باشید .

اقامت گرجستان از 5 روش قابل دریافت است. 1) اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، 2) اخذ اقامت از طریق کارمندی 3) اخذ اقامت از طریق خرید مستغلات با ارزش بالای 35 هزار دلار آمریکا 4) اخذ اقامت از طریق دریافت پذیرش در یکی از دانشگاه های یا مدارس مورد تائید گرجستان 5) اقامت از طریق ازدواج با اتباع گرجی

ثبت شرکت در گرجستان

معمولا ثبت شرکت در گرجستان برای اشخاصی مناسب است که قصد سرمایه گذاری در گرجستان را دارند و سرمایه گذار طبق قوانین جاری کشور گرجستان به شخصی اطلاق می شود که حداقل میزان ۳۰۰ هزار لاری سرمایه گذاری مستقیم کند و اشخاصی که با پایین تر از این مبلغ وارد گرجستان می شوند، و قصد ایجاد تجارت دارند کارآفرین نامیده می شوند.

اقامت گرجستان از طریق کارمندی

یکی دیگر از راه های اقامت در گرجستان اقامت کارمندی می باشد که جزو سادهترین راه های اقامت گرجستان می باشد .

به گرجستان رفته و قرارداد کارمندی در گرجستان را با یک شرکت منعقد نموده و پس از آن بصورت کارمندی اقامت گرجستان را دریافت نمائید.

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

طبق قوانین جاری گرجستان، هر شخص خارجی می تواند با خرید ملک حداقل به مبلغ ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا ، بدون نیاز به ثبت شرکت در گرجستان و یا پرداخت مالیات ، کارت اقامت گرجستان با مدت زمان یکسال را دریافت کند و تا زمانی که ملک موردنظر در مالکیت آن تبعه خارجی است اقامت یکساله وی سالانه تمدید خواهد شد.

قانون اقامت گرجستان با خرید ملک که مدت زمان زیادی نیست که توسط پارلمان گرجستان تصویب و اجرایی شده است فرصت مناسبی را در اختیار کسانی که می خواهند فقط اقامت گرجستان را داشته باشند می گذارد و در صورت پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا در آینده می توان از طریق این روش تقریبا یک اقامت دائمی را رقم زد.

لازم به ذکر است که دریافت کارت اقامت گرجستان از طریق خرید ملک ، پس از شش سال تمدید منجرب به اخذ پاسپورت گرجستان می شود که البته دارای شروطی هم هست که می توانید قوانین دقیق اخذ پاسپورت گرجستان را در همین وب سایت کو جورجیا مطالعه بفرمائید، در صورتی که قوانین اخذ اقامت با خرید ملک در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه منجرب به اخذ شهروندی آن کشور نمی شود و می توان گفت این قانون در گرجستان یک مزیت بسیار خوب تلقی می شود.

اقامت تحصیلی گرجستان

ویزای تحصیلی گرجستان نیز که معمولا ویزای نوع C است و حداقل ۳۰ روز و حداکثر ۹۰ روز اعتبار دارد برای متقاضیان تحصیل در گرجستان جهت انجام مذاکرات اولیه با دانشگاه، توسط سفارت گرجستان در تهران صادر می شود.

نکته مهمی که در اینجا لازم است ذکر شود این است که : در صورت تمدید کارت اقامت گرجستان به مدت شش سال، در سال بعد فرد متقاضی می تواند جهت اخذ پاسپورت گرجستان و شهروندی این کشور اقدام کند، ولی در مورد دانشجویان این مساله صدق نمی کند یعنی اگر دانشجویی به مدت شش سال کارت اقامت گرجستان را تمدید کند نمی تواند در سال هفتم تقاضای پاسپورت و شهروندی گرجستان کند و این قانون فقط برای کسانی است که یا در گرجستان کار می کنند و اقامت کاری می گیرند و یا شرکتی در گرجستان ثبت کرده اند و کار و تجارت می کنند.

نکته مهم بعدی این است که به غیر از دانشگاه دولتی تفلیس ، چهار دانشگاه دیگر گرجستان هم مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران هستند و مدارک اخذ شده از آنها در ایران قابل ارزشیابی است، بدلیل تغییرات سریع و زودهنگام قوانین در ایران، خواهشمندیم قبل از تصمیم به تحصیل در گرجستان، ابتدا با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت جهت تحصیل در شاخه های پزشکی تماس بگیرید و پس از اطمینان از ارزشیابی مدارک نسبت به شروع و یا ادامه تحصیل در گرجستان اقدام کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج

اقامت گرجستان از طریق ازدواج یکی از راه های اخذ پاسپورت و اقامت دائم کشور گرجستان می باشد. این قانون برای افرادی است که با یک تبعه گرجی ازدواج کنند وشامل افراد پناهنده شده به گرجستان نمی باشد.

اگر قصد اخذ اقامت دائم گرجستان از طریق ازدواج با یک شهروند گرجی رادارید باید با قوانین آن آشنایی پیدا کنید.

قوانین مهم در مورد اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج:

هر تبعه خارجی یک ماه پس از ازدواج با یک شهروند گرجی می تواند با در دست داشتن مدارکی چون پاسپورت، سند ازدواج، عکس و تقاضای رسمی برای اخذ پاسپورت و اقامت دائم گرجستان اقدام کند.

طبق قانون هر فرد حداکثر تا یکسال پس از اقامت دائم در گرجستان و درصورت تسلط کامل به زبان و جغرافیا و تاریخ گرجستان برای مصاحبه حضوری می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

معمولا اقامت دائم از طریق ازدواج به خانم‌هایی که با شهروند مرد گرجی ازدواج می‌کنند سریعتر و طبق قانون تعلق می‌گیرد ولی در مورد آقایان نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد دلیل آن هم این است که تجربه پلیسگرجستان حکایت از صوری بودن اکثر ازدواج‌های آقایان در گرجستان دارد به همین دلیل این پروسه برای آقایان ممکن است یکسال و یا حتی بیشتر زمان ببرد.

از طرفی ازدواج های صوری در گرجستان که اغلب توسط افراد سودجو و با گرفتن مبالغ هنگفت از فرد متقاضی اقامت صورت می گیرد به سرعت توسط پلیس گرجستان شناسایی می شود و درخواست فرد متقاضی رد خواهد شد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع