Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در تابستان دو نوع بازه زمانی برای پیک مصرف برق در هر روز را شاهد بودیم. یکی پیک روزانه مصرف برق بود که بین ساعات 12 تا 16 هر روز و بیشتر به موجب استفاده از وسایل سرمایشی چون کولرهای گازی و آبی بود و دیگری پیک شبانه مصرف برق بین ساعات 17 تا 23 بود که به موجب استفاده از وسایل الکتریکی در ساعات اولیه شب و استفاده از لامپ ها جهت روشنایی منازل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اغلب روزهای تابستان سال جاری، پیک روزانه مصرف برق از پیک شبانه پیشی می گرفت و بیشترین میزان مصرف برق در ساعات اوج مصرف در این فصل به موجب استفاده از وسایل سرمایشی به ثبت می رسید.

این وضعیت تا روزهای پایانی تابستان ادامه داشت تا اینکه با شروع فصل پاییز و گذشت 9 روز از این فصل، شاهد پیشی گرفتن پیک شبانه مصرف برق از پیک روزانه هستیم. به عبارتی با کاهش دمای هوا، استفاده از وسایل سرمایشی در اغلب نقاط کشور به حداقل رسیده، از اینرو پیک روزانه مصرف برق (بین ساعات 12 تا 16) کاهش یافته و بیشترین استفاده از برق ناشی از کاربرد وسایل الکتریکی در ساعات اولیه شب، همچنین استفاده از برق به عنوان روشنایی در شب است.

از اینرو به هموطنان عزیز توصیه می شود به منظور کمک رسانی به تأمین مطلوب برق در سراسر کشور و همچنین کاهش هزینه قبوض برق خود، از استفاده از وسایل الکتریکی پرمصرف در ساعات اولیه شب (18 تا 23) خودداری کنید و استفاده از وسایل برقی پرمصرف خانگی چون اتو، ماشین لباسشویی، جارو برقی و ... را به ساعات صبح، میانه روز و یا پیش از رسیدن غروب آفتاب موکول نمائید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

راهکارهایی برای جلوگیری از مصرف بی رویه برق

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علی ربانی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

وی افزود: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

 ربانی گفت: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، ادامه داد: جاده‌های خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ژابی باعث اخراج بارسا از گلدان یک چمپیونزلیگ!
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال