Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@16:08:05 GMT

حفظ جایگاه ارزشی شهدا بر همه واجب است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۴۶۸۵

حفظ جایگاه ارزشی شهدا بر همه واجب است

به گزارش ایسکانیوز،امیر سرتیپ دوم بازنشسته مسعود بختیاری از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و محقق و نویسنده تاریخ جنگ تحمیلی در سازمان مهندسی اجرایی و تأسیسات نزاجا حضور یافت و در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس متعلق به تمام ایرانیان است و آنچه خرمشهر را به ایران بازگرداند، تلاش و مقاومت تمام آحاد و مسئولان این کشور در برابر دشمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند می توان در مورد تاکتیک ها و طراحی های عملیاتی بحث کرد اما چیزی که قابل بحث نیست حفظ جایگاه ارزشی شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس در هر لباس و درجه و با هر قومیت، زبان و مذهبی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی، نقش نیروی انسانی به ویژه خانواده رزمندگان و نظامیان بسیار درخشان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش پس از مرور لحظات دو روز نخست جنگ، با طرح دو سوال گفت: دو پرسشی که ذهن مرا مشغول کرده و می خواهم آن را در این جلسه که افراد متخصص و حرفه ای حضور دارند مطرح کنم این است که اولا آیا می توانستیم جلوی آغاز جنگ را بگیریم؟ و دوما آیا ارتش ایران در آغاز جنگ غافلگیر شد.

مشاور عملیاتی اسبق فرماندهی ستاد مشترک ارتش در پاسخ به پرسش اول با اشاره به مذاکرات هیأت ایرانی با صدام در اوایل انقلاب در الجزایر و سازمان ملل و مرور کتاب خاطرات مشاور صدام، وی را در حمله به ایرانِ پس از انقلاب و استفاده از فرصت به زعم او تاریخی برای تغییر جغرافیای عراق و رسیدن به آب های خلیج فارس با الحاق خوزستان به خاک خود، مصمم دانست.

سرتیپ بختیاری در پاسخ به سوال دوم گفت: هرچند ارتش از تحرکات دشمن مطلع بود و حتی طرح های قوای سه گانه برای مقابله با حمله عراق از چند ماه قبل از تجاوز صدام تدوین شده بود اما به واسطه شرایط ویژه کشور پس از انقلاب، مجموعه مدیریت کشور غافلگیر شدند که با هدایت امام(ره)، امکانات و مهارت ارتشیان و حمایت و جانفشانی مردم در لباس بسیج، سپاه و جهاد سازندگی دشمن ابتدا زمینگیر و سپس از کشور رانده شد.

در پایان این مراسم فرماندهان نمونه سازمان مهندسی اجرایی و تأسیسات نزاجا، تقدیرنامه های خود را از امیر سرتیپ بازنشسته مسعود بختیاری دریافت کردند.

704

سرتیپ دوم مسعود بختیاری نیروی زمینی ارتش دفاع مقدس سازمان مهندسی اجرایی و تأسیسات نزاجا جایگاه ارزشی شهدا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جایگاه ویژه و راهبردی جزیره قشم گفت: جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدحسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر گسترش بیشتر دامنه همکاری این سازمان و منطقه آزاد اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما برای ایجاد آمادگی در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

قشم شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران ندارد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مقوله ایمنی در این جزیره، گفت:در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

عادل پیغامی افزود: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک‌های صنعتی، بنادر، اسکله‌ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است و در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت بحران و توسعه استانداردهای ایمنی، بودجه نسبتا خوبی به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

پیغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری‌‌های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست