Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از آزادسازی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه ها در نیمه نخست سال خبر داد.

به گزارش دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمدرضا خانیکی گفت: پارسال در مجموع 180 مورد آزادسازی حریم بستر رودخانه به وسعت 16 هکتار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانیکی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران بتازگی 230 مورد تصرف داخل بستر رودخانه اعم از دیوارکشی و ویلاسازی را با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی تخریب کرد که با اجرای این طرح 230 هزار مترمربع از بستر رودخانه جاجرود آزاد شد.
وی از اجرای مرحله دوم آزادسازی حریم بستر رودخانه جاجرود در ماه های آتی خبر داد و گفت: اکنون در حال هماهنگی با مقام های استانی و قضایی برای آزادسازی 120 مورد دیگر از تصرف غیرقانونی حریم بستر رودخانه جاجرود هستیم.
به گفته وی، همزمان با عملیات اجرایی آزادسازی حریم بستر رودخانه ها، طرح مطالعات ساماندهی حریم بستر اجرا می شود تا علاوه بر جلوگیری از تصرف دوباره، محل عبور آب باز و در حاشیه آن مکان هایی برای استفاده ایمن هموطنان در نظر گرفته شود.

** هشدار درباره معامله ویلا در مجاورت رودخانه ها
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران درباره معامله ویلا و ساختمان در مجاورت رودخانه ها هشدار داد و گفت: باید پیش از هرگونه خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها، به شرکت آب منطقه ای تهران مراجعه و از محدوده حریم بستر رودخانه ها اطلاع حاصل شود تا مانع از خسارت ناشی از ساخت و ساز یا معامله غیرقانونی ملک شد.
وی اضافه کرد: فصل بارندگی در پیش است. بنابراین از همه مردم درخواست می شود به دلیل طغیان رودخانه ها از برپایی چادر و استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و با گروه های گشت و بازرسی همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رودخانه جاجرود یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شرب استان تهران به شمار می رود و 2 سد لتیان و ماملو روی آن ساخته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام*9186*1961*خبرنگار: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ