Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:27:10 GMT

۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۴۹۷۱

۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ثبت نام کرده اند

بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از ثبت نام ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در دیدار با فریدون همتی استاندار هرمزگان ضمن ارائه گزارش وضعیت شبکه تبلیغی استان اعم از مبلغان مقیم، مستقر، هجرت و مبلغات و نقش آنان در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: درحال حاضر مشخصات ۹۰۰ نفر مبلغ و ۳۰۰ نفر مبلغه در سامانه اداره کل (سجام ) ثبت شده و کد تبلیغی دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه درمحرم امسال ۱۴۵۰نفر مبلغ در سطح استان مشغول تبلیغ هستند افزود: ۴۵۰ مبلغ از خارج از استان اعزام شده اند که از این تعداد ۳۲۰ مبلغ از استان های قم، اصفهان و ۱۳۰ مبلغ نیز از سایر مراکز به استان هرمزگان اعزام و به فعالیت تبلیغی مشقولند، همچنین ۵۰۰ مبلغ بومی اعم از ۱۰۰ روحانی مستقر و ۱۵۰ مبلغ طرح هجرت در استان فعالیت تبلیغی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گزارشی از فعالیت تشکل های دینی استان ارائه داد و گفت: از آنجایی که این اداره وظیفه سیاست گذاری، هدایت و حمایت از هیئات مذهبی را برعهده دارد، درحال حاضر تعداد ۱۳۵۰هیئت مذهبی از اداره کل تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به فلسفه راه اندازی شورای هیئات مذهبی گفت: با هدف ساماندهی و هدایت هیئات مذهبی، در مرکز استان و سایر شهرستان ها، شوراهای هیئات مذهبی راه اندازی شده است.

وی در ادامه بیان داشت: درحال حاضر تعداد ۱۹۵۰ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در سطح استان شناسایی و ساماندهی شده اند، دفاتر کانون مداحان نیز به منظور رفع مشکلات مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مرکز استان و شهرستان ها راه اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی استان ابراز داشت: دارالقران اداره کل در حال حاضر نسبت بعه تربیت ۴۵۰۰ مربی روخوانی قرآن کریم و ۴۰۰ حافظ قرآن اقدام کرده است.

حجت الاسلام انصاری راد همچنین گفت: با هدف رشد و توسعه نهضت قرآن آموزی در سطح روستاها تا کنون برای۲۵۰ خانه قرآن روستایی مجوز فعالیت صادر شده است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش برگزاری مراسم و مناسبت های مذهبی، برون سپاری انجام مراسمات و مناسبت های مذهبی به تشکل های دینی از جمله هیات های مذهبی را سیاست کلی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد و گفت: در این راستا نقش اداره کل سیاست گذاری، آسیب شناسی، هدایت و حمایت از مراسمات مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه درحال حاضر ۵ باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان فعالیت دارند تصریح کرد: از این تعداد مدارس صدرا در استان، دو باب مدرسه پسرانه و دخترانه در بندرعباس، ۲ باب در رودان و یک باب مدرسه دخترانه در شهرستان میناب راه اندازی شده است.

حجت الاسلام انصاری راد به فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در فضای مجازی از بارگذاری مطالب در سه سایت با مدیریت این اداره کل خبر داد و گفت: درحال حاضر سایت تبیان هرمزگان، سایت خبری (ido) و سایت بانوان فرهیخته که زیر نظر روابط عمومی اداره کل و با محتوای دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر نیازهای مخاطبان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی در اوایل سال جاری به ساخت کلیپ های اجتماعی در راستای کاهش مصرف مشروبات الکلی اقدام کرد و توانست رتبه دوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از بازسازی مجموعه فرهنگی تجاری قدس بندرعباس خبر داد و افزود: با پیش بینی های انجام شده مقرر شد عملیات احداث مجموعه فرهنگی تجاری قدس بندرعباس پس از درج آگهی در روزنامه به زودی آغاز شود که اجرای این طرح تاثیر به سزایی در شکوفایی فرهنگی شهر بندرعباس خواهد داشت.

در ادامه این دیدار، فریدون همتی استاندار هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف بر ضرورت توجه به وحدت علمای شیعه و سنی، لزوم تهیه و ارائه طرح های فرهنگی مناسب در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به منظور ارائه به مرکز، جذب اعتبار و اجرا در سطح استان تاکید کرد.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: مجموعه استانداری در راستای رشد و توسعه فرهنگ دینی استان همکاری لازم را با اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اعلام داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی

حجت الاسلام محمد قناعت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام شهادت امام جعفرصادق (ع) ۵۲۰ نفر مبلغ در شهرها، بخش‌ها و روستاها در قالب گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های تبلیغی مبلغین در ایام صادقیه شامل برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری حفظه الله در خصوص جهاد تبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق علیه السلام، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام جعفرصادق (ع) است.

قناعت گفت: تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ایام شهادت است.

کد خبر 6094964

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان