Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:11:59 GMT

زنان و دختران نظامی در ارتش‌های جهان +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۵۰۲۱

زنان و دختران نظامی در ارتش‌های جهان +تصاویر

تاریخ حضور زنان در خدمت نظامی به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش می رسد. از زمان های دور، نقش زن در مشارکت عملی در جنگ ها و درگیری های نظامی، بسیار مهم و پررنگ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگرچه حضور زنان در نبردها و به ویژه در خط مقدم محدود به تعداد اندکی از کشورهاست، اما علیرغم توانایی جسمی و روانی سربازان زن در مقایسه با همنوعان مردشان، نمی توان نقش و ارزش آنان را در این خصوص نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از اختلاف نظرها، حضور زنان در ارتش مانند هوای تازه است. زنان نظامی دارای قدرت، هوش، شجاعت، جسارت و زیبایی هستند. برخی پژوهشگران حتی عنوان «سلاح کشتار جمعی وسوسه» را به آنان اطلاق کرده اند. این ارتش ها، یگان هایی از زیباترین زنان را به خدمت گرفته اند.

۱۰- زنان زیبا در ارتش امریکا :

ارتش ایالات متحده از نظر به کارگیری زنان زیبا در یگان های خود در مقام دهم جای گرفته است. به همان اندازه که زنان زیبا در ارتش امریکا خدمت می کنند، زنانی که زیبایی کمتری دارند نیز در این یگان ها مشغول خدمتند. زنان در ایالات متحده از بدو تأسیس اجازۀ ورود به ارتش را دریافت کردند و هم اکنون ۱۴% از کل نیروهای مسلح، ۲۰% از نیروهای ذخیره و ۶% از نیروهای گارد ملی این کشور را تشکیل می دهند.

۹- ارتش چک :

خدمت زنان در ارتش چک از شروع جنگ جهانی دوم آغاز شد. در آن زمان زنان به عنوان پرستار یا اپراتور مخابرات در مناطق محدود مشغول خدمت بودند. بعدها زنان وارد بخش های مختلف ارتش شدند.

۸- ارتش لهستان :

لهستان از کشورهایی است که زنان را در خطوط مقدم نبرد به خدمت گرفته است. دولت این کشور از سال ۱۹۹۹ اجازۀ پیوستن زنان به ارتش را صادر کرد. هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ زن در ارتش لهستان به خدمت مشغولند و مجازند در هر قسمتی از ارتش در نیروهای سه گانه یا گارد ملی خدمت کنند.

۷- ارتش پاکستان :

زنان در پاکستان از بدو تأسیس ارتش این کشور وارد آن شدند و در خطوط مقدم نبرد به خدمت مشغول گردیدند. نخستین بار در سال ۲۰۰۶ زنان پاکستانی اجازۀ ورود به نیروی هوایی ارتش این کشور را یافتند اما هنوز اجازۀ ورود به نیروی دریایی را که فقط مختص مردان است، ندارند.

۶- ارتش نروژ :

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که خدمت سربازی اجباری را برای زنان الغاء کرده اند، دولت نروژ در سال ۲۰۱۴ قانونی دایر بر این امر تصویب کرد. نروژ نخستین کشوری است که زنان نظامی را در یگان های غواص ارتش خود به کار گرفته است.

۵- ارتش اوکراین :

زنان اوکراینی به زیبایی شهره اند. اما بکارگیری زنان در ارتش این کشور برای تشکیل یگانی از زیبارویان اوکراینی به نام «ارتش کشنده» امری غیرعادی نیست. ارتش اوکراین همچنین مسابقه ای تحت عنوان «زیباترین زن سرباز» را با هدف انتخاب زنان نظامی زیبا و قدرتمند برگزار می کند. در انتخاب برندۀ این مسابقه، علاوه بر معیارهای زیبایی معمول، آیتم های مهارتی و قدرت بدنی نیز مورد توجه هستند.


۴- ارتش فنلاند :

زنان فنلاندی همیشه در ساختار ارتش این کشور حضور داشته اند. در طول جنگ های داخلی، یگان زنان نیروهای ویژه در خط مقدم جنگیده اند. به سبب تجارب جنگی زنان، یگان ویژه ای از آنان برای جنگ های چریکی در ارتش فنلاند تشکیل شده است.

۳- ارتش یونان :

زیبایی زنان یونانی منحصر به فرد و دارای تنوع زیادی است. زنان یونانی نیز مانند مردان هموطنشان مجبور به خدمت اجباری در ارتش نیستند؛ بلکه داوطلبانه وارد خدمت شده و در تمام بخش های ارتش حضور دارند.

۲- ارتش رومانی :

زنان رومانی فقط زیبایی ندارند؛ بلکه نقش بسیار مهمی را در ساختار ارتش این کشور ایفا می کنند. اگرچه ارتش رومانی فاقد سلاح کافی و حتی دچار کمبود نیروست، اما حداقل سلاح کشنده ای شامل این زنان را به خدمت گرفته است.

۱- جذاب ترین زنان در ارتش روسیه :

این بخش نیازی به توضیح اضافه ندارد. زنان روس به زیبایی چهره و جذابیت و ملاحت بدنی، مشهورند. حضور زنان روس در ارتش این کشور به زمان جنگ جهانی اول بر می گردد. در آن دوران بیش از یک میلیون نفر از زنان ارتش روسیه در جبهه های نبرد حضور داشتند. بیش از ۲۴ هزار پرواز در طول جنگ توسط زنان خلبان انجام شده است. اما اکنون نقش آنان در ارتش و خدمت نظامی بسیار کم رنگ تر از گذشته است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی در پی عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، مقام‌های انگلیس را در سایه ضعف جدی ارتش این کشور، به فکر تقویت انداخته است.

به گزارش مشرق، تونی رادکین رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در گفت‌ وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که مذاکرات درباره راه‌اندازی گنبد آهنین در این کشور به طور پویا جریان دارد. او با بیان اینکه وضعیت انگلیس به‌ عنوان عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با رژیم صهیونیستی متفاوت است، اما تصریح کرد که این کشور در آینده به گنبد آهنین نیاز خواهد داشت.

این مقام نظامی انگلیس گفت که لندن به همراه متحدان اروپایی خود سرگرم بررسی ابتکارات مختلف برای دفاع از خود در برابر تهدید فزاینده بین‌المللی است.

پیشتر مارک فرانسوا و جیمز هیپی معاونان سابق وزارت دفاع انگلیس هم گفته بودند که این کشور به سامانه دفاعی مشابه رژیم صهیونیستی نیاز دارد. البته کارشناسان می‌گویند که راه‌اندازی گنبد آهنین در انگلیس، به دلیل بزرگتر بودن مساحت این کشور نسبت به سرزمین‌های اشغالی، پیچیده‌تر و گران‌تر خواهد بود.

به هر روی واقعیت این است که حمله پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی مقام‌های غربی را شگفت زده و محاسبات آن ها را برهم زده است. هفته پیش یک فرمانده پیشین نیروی دریایی انگلیس اعتراف کرد که اگر ایران به این کشور حمله کرده بود، انگلیس قادر به دفاع از خود نبود.

پنی موردانت معاون پارلمانی نخست وزیر و وزیر دفاع پیشین انگلیس هم در یادداشتی برای نشریه دیلی میل نوشت که عملیات نظامی ایران، جهان را تحت تاثیر قرار داده است. وی با بیان اینکه انگلیس مانند سایر کشورهای اروپایی توان نظامی خود را تقویت نکرده است، بر لزوم افزایش بودجه دفاعی این کشور تاکید کرد.

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به بهانه افزایش تهدیدهای بین‌المللی و ادعای تبدیل شدن جهان به مکانی خطرناک‌تر از پایان جنگ سرد، اعلام کرد که ۷۵ میلیارد پوند به بودجه دفاعی این کشور اضافه خواهد کرد.

وی گفت: «در دنیایی که از پایان جنگ سرد خطرناک‌تر است، ما نمی‌توانیم از وضع موجود راضی باشیم. در حالی که دشمنان ما صف‌آرایی می کنند، ما هم باید برای دفاع از کشور، منافع و ارزش‌هایمان بیشتر تلاش کنیم و به همین دلیل است که من امروز بزرگترین افزایش بودجه دفاع ملی را اعلام می کنم.»

ریشی سوناک افزود: «ما مخارج دفاعی را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهیم داد. این طرح ۷۵ میلیارد پوند دیگر به بودجه دفاع کشور اضافه خواهد کرد و جایگاه ما را به عنوان بزرگترین قدرت دفاعی در اروپا تضمین می‌کند.»

البته این ادعاها و موضع‌گیری‌ها در حالی مطرح می‌شود که ارتش انگلیس بر اساس گزارش‌ها از ضعف جدی نیروی انسانی و تسلیحاتی رنج می‌برد. ریچارد کمپ فرمانده بازنشسته ارتش این کشور چندی پیش اعتراف کرد:‌ ارتش از زمان جنگ جهانی دوم، به اندازه امروز ضعیف نبوده است. ما فاقد موشک‌های بالستیک هستیم، کمبود سامانه دفاعی در برابر موشک‌های بالستیک داریم و تقریباً در هر قابلیت رزمی که فکرش را بکنید، کمبود داریم.

یافته‌های شبکه اسکای نیوز هم نشان می‌دهد که اگر جنگ شود مهمات نیروهای مسلح انگلیس در عرض چند روز تمام می‌شود؛ این کشور توانایی دفاع از آسمان خود را در برابر حملات موشکی و پهپادی که اوکراین در حال تحمل آن است، ندارد و پنج تا ۱۰ سال طول می‌کشد تا ارتش بتواند یک لشکر جنگی متشکل از ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز را با پشتیبانی تانک، توپخانه و بالگرد به میدان بیاورد.

همچنین روزنامه تایمز چاپ لندن هم در گزارشی نوشته است که ارتش این کشور برای جنگیدن، بسیار کوچک است و به‌ عنوان یک نیروی نظامی در سطح بالا، از سوی ایالات متحده محسوب نمی‌شود. مقام‌های نظامی انگلیس بر همین اساس نگرانند که اگر این کشور مورد حمله قرار گیرد، فاقد توان لازم برای دفاع از خود خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند