Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزینه صرف شده برای گردشگری در مشهد سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد قانعی شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی یکی از کمیسیون‌های این مجموعه بوده و جلسات هفتگی آن به‌صورت مستمر برگزار می‌شود و جلسات فوق‌العاده آن هم به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده نخستین همایش بین‌المللی گردشگری همزمان با ایام هفته وحدت و در راستای توجه بهتر و بیشتر به حوزه گردشگری در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این همایش با حضور نمایندگان بیش از 15 کشور دنیا به مدت دو روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش نمایندگانی از کشورهای ترکیه، روسیه، تاتارستان، پاکستان، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، اندونزی، مالزی و کشورهای حوزه خلیج فارس حاضر هستند و در این همایش به گردشگری مذهبی و زیارت به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود تا از مجموع 300 میلیون نفر شیعه در جهان حداقل 10 درصد آن‌ها مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

قانعی با بیان اینکه ایران جایگاه واقعی خود را به‌دلیل اقدامات ظالمانه آمریکا از دست داده است، تصریح کرد: ایران کشورهای شاخص آمریکایی، اروپایی و آسیایی را پشت سر گذاشته بود و به‌دلیل این شیطنت‌های صورت‌گرفته این جایگاه از جای حقیقی خود فاصله گرفته است.

وی تاکید کرد: سالانه 12 هزار میلیارد تومان صرف هزینه گردشگری در مشهد که بالغ بر 30 میلیون زائر داخلی و خارجی دارد می‌شود و میانگین هزینه روزانه هر فرد 120 هزار تومان است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرایط جدید در حوزه گردشگری در مشهد هستیم، بیان کرد: نباید به وضعیت فعلی قانع باشیم و باید افزایش جاذبه‌های گردشگری را روزبه‌روز داشته باشیم و یکی چیزهایی که جایش در مکان‌های مرتفع مشهد و ییلاقات اطراف آن خالی بوده تله کابین است و باید توجه ویژه‌تری به نسل آینده داشته باشیم و با یک برنامه‌ریزی گامی موثر در حوزه گردشگری برداریم.

قانعی گفت: به‌ازای هر گردشگر 6 شغل در مشهد ایجاد می‌شود و در این همایش که در اوایل آذر ماه برگزار می‌شود برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: هتل‌های مشهد مجهز به استانداردها و تکنولوژی‌های به‌روز دنیا هستند و کیفیت خدمات هتل‌های این شهر یک ستاره بالاتر از هتل‌های سایر شهرها هستند و خدمات هتل 4 ستاره مشهد با خدمات هتل 5 ستاره دیگر شهرها برابری می‌کند و بهترین شرایط خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) فراهم شده و مشهد پس از دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره بیشترین میزان زائر را در میان شهرهای زیارتی جهان دارد.

قانعی با بیان اینکه افزایش قیمت بی‌رویه ضربه بزرگی در حوزه اقتصاد می‌زند، تصریح کرد: باوجود رکود و تورم موجود در کشور هیچگونه افزایش قیمتی از سال گذشته تاکنون نداشته‌ایم و این روند حداقل تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: 291 پروژه گردشگری با همکاری بخش‌های خصوصی و عمومی در استان و مشهد در حال اجرا است که 215 پروژه آن مرتبط با موضوع اقامت زائران هستند و در این پروژه‌ها هتل‌های دو تا پنج ستاره ساخته خواهد شد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در مراحل پایانی کار ساختشان هستند و کار ساخت مجموع این مکان‌های اقامتی که بیشتر در محدوده حرم مطهر رضوی بوده تا 5 سال آینده به پایان می‌رسد و مجموع هزینه‌ها 15 هزار میلیارد تومان و متوسط هزینه هر طرح 50 میلیارد تومان بوده که 60 درصد این طرح‌ها در مرحله بالای 50 درصد اجرا و 40 درصد مابقی در مرحله زیر 50 درصد اجرا هستند.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند

مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: موارد ابتلا به بیماری سالک در این استان سالانه بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، «رضا فدایی» مسئول گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان درباره وضعیت ابتلا به بیماری سالک در این استان توضیح داد: پیش از تلاش‌هایی که برای کنترل این بیماری انجام شود، ما سالانه تنها در استان اصفهان بین ۳ تا ۵ هزار مورد بیمار سالک داشتیم، در حال حاضر پس از ۱۶ سال کار مستمر، موارد ابتلا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش یافته است؛ این موفقیت حاصل یک تلاش بسیار وسیع و فشرده است.

وی اضافه کرد: البته خود بیماری هم نوسان‌هایی دارد، بعضی سال‌ها کم می‌شود و برخی سال‌ها بالا می‌رود ولی روی هم رفته در حال حاضر محدود شده است. در استان اصفهان شهرستان‌های اردستان، برخوار، نطنز و شاهین شهر و همین طور شهرستان‌های شرقی استان کانون‌های اصلی سالک هستند. بعضی سال‌ها هم کانون‌های جدیدی ایجاد می‌شود که در گذشته نبوده است.

فدایی عنوان کرد: برای این بیماری یک داروی اصلی موسوم به آمپول گلوکانتیم وجود دارد که این دارو را وزارت بهداشت به اندازه نیاز کل استان‌های سالک‌خیز تهیه و به رایگان توزیع می‌کند و ما هم به رایگان به بیماران تزریق می‌کنیم. همچنین دو یا سه نوع پماد وجود دارد که در کنار این آمپول، داروی کمکی محسوب می‌شوند و سیر بهبودی بیماری را تسریع می‌کند. از این رو این داروها را ما به مقدار مورد نیاز داریم و معمولا کمبود نداریم.

وی ادامه داد: از نظر درمانی بسیاری از بیماران پس از گذشت ماه‌ها از ضایعه پوستی مراجعه می‌کنند که در آن موقع زخم بزرگ شده و درمان آن هم سخت‌تر می‌شود. ما همیشه در آموزش‌هایی که بین مردم مناطق سالک‌خیز داریم بیان می‌کنیم که اگر زخمی بر روی سطح بدنتان پیدا شد، فورا برای درمان مراجعه کنند، چون درمان در مراحل اولیه بسیار کارآمدتر و ساده‌تر هست.

فدایی با اشاره به داروی سالک تولیدی شرکت‌های دانش بنیان داخلی گفت: آن دسته از داروهایی که سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت تایید می‌کنند، مجاز به استفاده از آن‌ها هستیم. به طور مثال داروی سیناآمفولیش پمادی است که یک شرکت دانش بنیان تولید کرده است و پس از تایید وزارت بهداشت ما هم مجاز به استفاده از آن شدیم. به طور کلی یک رضایت نسبی در کنار داروهای اصلی از این داروهای محصول شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است، لذا از این نظر قدم‌های مثبتی برداشته اند.

وی درباره درمان جای زخم (اسکار) سالک گفت: متخصصان پوست و جراحان پلاستیک، روش‌هایی برای ترمیم نسبی جای زخم‌ها دارند که درمان از طریق سلول‌های بنیادی یکی از آن‌ها است. اما این روش‌ها نسبی و بسیار پر هزینه هستند. به همین دلیل ما تمام تلاشمان در زمینه مقابله با خود بیماری و مراجعه به موقع بیماران است.

فدایی همچنین به تغییرات روند ابتلا به بیماری سالک اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعات منتشر شده از وزارت بهداشت روی هم رفته در کشور ما روند ابتلا به این بیماری رو به کاهش است. ظاهرا از بالای ۲۰ هزار مورد ابتلا در سال در حال حاضر به کمتر از ۱۰ هزار مورد رسیده ایم. در استان اصفهان نیز موارد ابتلا بین ۳ تا ۵ هزار نفر بود که الان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: حتی در سالی که آمار ابتلا کاهش پیدا می‌کند، نباید از این بیماری غافل شد، چرا که این بیماری خودش هم افت وخیز دارد، جدا از کاری که سیستم برای مهار آن انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان