Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز نگهداری سالمندان و معلولان ذهنی و جسمی کاشان از سال ۷۸ کار خود را توسط خیر آغاز و تاکنون ادامه داشته اما با مشکلات متعددی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، انسان در هر برهه‌ای از زمان که در آن قرار دارد با فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و آسانی‌ها و شیرینی و تلخی‌های فراوانی رو به رو و مواجه می‌شود که سرگذشت آنان برای هر فردی تجربه‌ای شیرین یا تلخ را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان‌ها در جوانی و گذر عمر از آن ناپختگی و خامی فاصله می‌گیرند و با انبوهی از تجربه پا به دوره میانسالی می‌گذارند و در آن زمان است که انسان حرف‌ها و تصمیمات خود را نه از روی احساس بلکه از روی منطق و تجربه بیان و اتخاذ می‌کند.

پیری و سالمندی آخرین دوره حیات انسان است که هر فرد آن را تجربه می‌کند و اطرافیان او را به عنوان ریش سفید شناخته و سخنان وی برای دیگران قابل احترام و قابل اعتنا بوده اما به دلیل کهولت سن با محدودیت‌ها و مشکلات جسمی رو به رو می‌شویم.

وجود این محدودیت‌ها و مشکلات جسمی باعث می‌شود تا اکثر افراد سالمند در انجام امور شخصی خود نیازمند یاری و کمک نزدیکان خود باشند و لذا باید بیشتر از گذشته نیاز به توجه و مساعدت دارند.

برخی افراد به واسطه بی‌مهری و در اکثر اوقات به دلیل عدم تمکن مالی افراد سالمند خود را به سرای سالمندان برده تا آن مرکز از آنان مراقبت و نگهداری کنند و به همین مناسبت روز 9 مهر به نام روز سالمند نامگذاری شده است.

مرکز نگهداری سالمندان گلابچی کاشان مرکز خیرسازی بوده که از نه تنها از سالمندان بلکه از معلولان ذهنی و جسمی نیز نگهداری می‌کند و از آنجا که این مرکز خیرساز است با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

رحیم ع. یکی از سالمندانی است که در مرکز نگهداری سالمندان گلابچی کاشان حضور دارد و با سوز و نوایی زیبا از غریبی و مظلومیت امام حسین (ع) و فرزند شش ماهه او حضرت علی اصغر (ع) به خبرنگار تسنیم می‌گوید.

حسین ص. سالمند باصفایی که از زندگی خود برای خبرنگار تسنیم تعریف می‌کند و منصور ق. نیز سالمند اصفهانی است که از اتفاقات زندگی خود تعریف می‌کند و دلیل ورود خود به این مجموعه را برای خبرنگار تسنیم بازگو می‌کند.

صفا و صمیمیت این مجتمع نگهداران سالمندان در کاشان به قدری بالا است که تنها حضور در این مرکز و گفت‌وگو با آنان موجب می‌شود تا به این مهم پی ببریم و از تجربیات آنان استفاده کنیم.

علی حمامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اکثر نیروهای این مرکز آموزش دیده و با تجربه هستند، اظهار داشت: نگهداری این مجموعه علاوه بر سختی‌های خاص خود متأسفانه دولت کمک‌های محدودی را به این مجموعه دارد.

بازرس مجتمع سالمندان گلابچی کاشان با بیان اینکه کمک‌های دولتی صرفا به پرداخت حقوق کارمندان محدود می‌شود، افزود: 80 درصد از هزینه‌های این مجتمع توسط مردم و خیران تأمین می‌شود.

حمامی ضمن اشاره به کاهش مشارکت‌های مردمی به مجتمع سالمندان گلابچی کاشان خاطرنشان کرد: به دلیل وضع بد اقتصادی مشارکت‌های مردمی توسط صاحبان صنایع کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این مجتمع از سال 78 آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: به دلیل قدمت بالای 20 ساله این مجتمع اکثر قسمت‌های این مجموعه فرسوده است و لذا مقاوم‌سازی آن نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

بازرس مجتمع سالمندان گلابچی کاشان با بیان اینکه خیران اعطای خشکبار و مواد مصرفی همچون مواد شوینده در اولویت قرار بگیرد، ابراز داشت: این مجموعه تنها مجموعه استان اصفهان بوده که دارای گواهینامه ایزو است.

گزارش از مرتضی نجف زاده

انتهای پیام/

R7845/P1336/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید یحیی هاشمی نژاد با اشاره به ورود سامانه‌های بارشی متعدد به استان اظهار داشت: با همکاری واحد رودخانه‌ها و سواحل بخشی از بستر رودخانه گاشار به عنوان اصلی‌ترین مسیل این شهرستان لایروبی شده است. 


وی افزود: عملیات بهسازی و مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی همراه است که این عمل باعث افزایش تاب آوری این بند در مواجهه با سیل خواهد بود. 


هاشمی نژاد در ادامه تصریح کرد: در زمان بارندگی گروه گشت و بازرسی و دیگر همکاران این اداره در حالت آماده باش کامل هستند و به صورت مستمر بندها، رودخانه‌ها و محل‌های حادثه خیز را رصد و پایش می‌کنند تا در صورت بروز مشکل فورا وارد عمل شوند. 


وی همچنین به برگزاری جلسات متعدد در محل فرمانداری جهت ارائه راه حل دفع سیلاب‌های غرب ابرکوه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع توسط مشاور در حال مطالعه می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • مولدسازی وقف در گلستان؛ نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند