Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دبیرخانه جشنواره ملی نمايشنامه ‎نويسی صنعت نفت در راستای تداوم این رویداد فرهنگی هنری مهم و بهره‎ گيری از تمام توانمندی‎‎ های موجود در کشور، فراخوان چهارمین دوره این جشنواره را صادر نمود.

در متن این فراخوان آمده است: روابط عمومی شركت پايانه های نفتی ايران به دنبال برگزاری 3 دوره پيشين جشنواره و توليد بيش از 100 نمايشنامه تخصصی در حوزه صنعت نفت، چاپ و انتشار 2 مجموعه كتاب حاوی آثار برگزيده دوره های قبل، نمايشنامه خوانی و اجرای آثار منتخب، در جهت تداوم اين رويداد مهم فرهنگی هنری و بهره گيری از تمامی توانمندی های موجود در ايران اسلامی عزيز، به منظور برگزاری چهارمين دوره، از همه هنرمندان و نمايشنامه نويسان ايرانی دعوت بعمل می آورد تا در زمينه‎های پيشنهادی زير، آثار خود را جهت ارزيابی به نشانی پست الکترونیکی oilplaywritting@gmail.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com ارسال کنند.

زمینه ‎های پیشنهادی:
- اهميت و نقش اساسی صنعت نفت در اعتلای شعار “ اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال ”
- مقاومت و خلق حماسه از سوی کارکنان صنعت نفت در 8 سال دفاع مقدس
- فرهنگ سازی صحيح بر پايه اشتغالزايی صنعت نفت در مناطق نفت خيز
- پايداری مردم ساکن در کنار تاسيسات نفتی در مقابله با تهاجم دشمن
- مصرف صحيح انرژی و صيانت و حفظ منابع نفتی برای آيندگان کشور
- معرفی جاذبه های جهانگردی و زيست محيطی در مناطق نفت خيز
- کارکنان صنعت نفت و تاثيرات آن ‎ها در پيروزی انقلاب اسلامی
- شرح حال زندگی چهره های تاثيرگذار در حوزه صنعت نفت
- نقش صنعت نفت در اعتلای فرهنگ و ادبيات كشور
- توسعه پايدار محلی در مناطق نفت خيز
- ملی شدن صنعت نفت

قوانين و زمان بندی جشنواره:

1 – نمايشنامه ‎های ارسالی باید تاکنون هيچگونه اجرای صحنه ای، خيابانی، ميدانی، نمايشنامه ‎خوانی و غیره نداشته باشند. همچنين از ارسال متون چاپ ‎ شده خودداری شود .

2 – بررسی های بعمل آمده نشان می دهد، در دوره ‎های قبل، برخی از نمايشنامه ها بستر مناسب جهت شكوفايی، رشد و رسيدن به حد مطلوب را داشته ‎ اند؛ بنابراین دبيرخانه جشنواره برای دريافت اين‎ گونه آثار مشروط به اين ‎ كه مجددا توسط نويسنده بررسی و بازنويسی شده باشد، منعی ندارد. پس لازم است نويسنده بطور حتم، هنگام ارسال چنين آثاری، اين موضوع را در صفحه اول نمايشنامه خود يادآور شود. بديهی است اين دسته از آثار باید بطور حتم بند 1 را رعايت نمايند و قاعدتا اين استثناء شامل برگزيده ‎ های دوره ‎های پيشين جشنواره نخواهد شد. درهمين راستا برخی اوقات مشاهده مي ‎ شود نويسنده، اثر يا آثار ارسالی در دوره های قبل را تنها با تغيير نام نمايشنامه و يا گاهی با تغيير همزمان نام نمايشنامه و نام نويسنده و مواردی از اين قبيل به صورت مجدد ارسال می نمايد که خواهشمنديم از ارسال چنين نمايشنامه‎ هايی نيز خودداری شود .
3 - متقاضيان در اقتباس از نمايشنامه ها، رمان ها، داستان ها، خاطره ‎های مكتوب، شفاهی و غیره آزادند، بنابراین نويسنده بايد به طور قطع نام اثر اقتباس شده را قيد کند.

4 - آثاری که از نظر هيات داوران شرايط لازم برای چاپ را داشته باشند، از سوی دبيرخانه جشنواره در يک مجموعه منتشر خواهند شد .

5 - هر متقاضی حداكثر مجاز به ارسال 3 اثر در اين جشنواره خواهد بود.
6 - متقاضيان باید تقاضای حضور، خلاصه اثر، بيوگرافی، آدرس محل سکونت، شماره تماس و يک قطعه عکس را همزمان با ارايه متن، به نشانی الکترونيکی دبيرخانه ارسال نمايند .

7 - آخرين زمان دريافت متون 15 دی 1396 است که اين تاريخ غير قابل تمديد است .

8 - زمان اعلام نتايج و اهداء جوايز، بهمن ماه 1396 همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی می ‎ باشد .

توجه به اين نكته ضروری است كه اين جشنواره مختص به موضوع صنعت نفت است، لذا از تمام هنرمندان تقاضا داريم كه تنها آثاری را به جشنواره ارسال نمايند كه به موضوع صنعت نفت مرتبط باشد و از ارسال متون غير مرتبط خودداری کنند .

نحوه ارسال آثار:

به منظور همکاری با نويسندگان و سهولت در ارسال متن ‎ ها، بدينوسيله اعلام می ‎ شود که متقاضيان فايل word و pdf هر دو فايل اثر خود را به نشانی الکترونیکی oilplaywritting@gmail.com ارسال نمايند و در صورت عدم دريافت پاسخ وصول اثر پس از گذشت مدت 72 ساعت، حتما با دبيرخانه تماس گرفته و اطلاع رسانی نمايند. دبيرخانه جشنواره تنها آثاری را جهت بررسی در اختيار هيات داوران قرار می ‎ دهد که از طريق آدرس الکترونيکی يادشده دريافت شده باشند. پس خواهشمنديم از ارسال آثار به هر طريق ديگر،خودداری شود .

جوايز:

به آثار برگزيده بنا به تشخيص و صلاحديد هيات داوران تنديس جشنواره، ديپلم افتخار، لوح تقدير و هدايای نقدی به شرح زير اهداء خواهد شد .

رتبه اول: 40 ميليون ریال
رتبه دوم: 30 ميليون ریال
رتبه سوم: 20 ميليون ریال

علاوه بر موارد بالا در صورتی كه هيات داوران اثر يا آثاری را شايسته تقدير بداند، به هر اثر انتخابی مبلغ 10 ميليون ریال هديه نقدی تعلق می ‎ گيرد ."

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»