Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد همدان، سعید جامه‌بزرگی با توجه به اینکه وزیر جدید علوم باید دیدگاهی واقع‌نگرانه نسبت به مسائل مختلف بنگرد، تصریح کرد: «بر اساس اصل 44 قانون اساسی، دانشگاه‌های دولتی نباید با دانشگاه‌های غیرانتفاعی به رقابت در بیایند چراکه این مخالف با چابک سازی دولت و در حقیقت اصل 44 قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی بابیان اینکه شکل‌گیری دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد اسلامی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، یادآور شد: «پتانسیل‌های قوی و خوبی در بخش غیردولتی و دانشگاه‌های وجود دارد که باید به آنها توجه شود.»

جامه بزرگی با تأکید بر اینکه وزیر علوم باید در حوزه کیفی سازی آموزش و پژوهش بیشتر وارد شود، تصریح کرد: «باید وزیر علوم بهره‌بردار اقتصادی از منابع علمی شود و بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب پژوهشگاه‌ها باید به سمت عملیاتی کردن پژوهش‌ها و باز کردن گره از کار مردم رهنمون سازند.»

وی بابیان اینکه پژوهش‌ها باید هدف محور شوند، خاطرنشان کرد: «پژوهش باید بر اساس نیازهای جامعه بوده و به سمت رفع معضلات اجتماع برآید.»

واحد همدان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است، دانش آموختگان ما این افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم سی و یکمین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پزوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد با تبریک روز معلم یاد و گرامی داشت یاد شهدا و شهید مطهری و با تبریک به اساتید نمونه کشوری افزود: امکان ندارد کسی به توفیقاتی دست یابد بدون همراهی خانواده خود.

زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، افزود: برای همین جامعه دانشگاهی فرهنگ جدید خلق می‌کند، با پیشرفت علوم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید خلق می‌کند. شما اساتید فرهنگساز و امید آفرین هستید. از این باب باید برگزای این‌مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه، زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی گل ادامه داد: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سالهای آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی اظهار داشت: انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند.

وی ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در راس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین المللی نشان‌ مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است، دانش آموختگان ما این افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگرد پروری هم‌ نمونه هستید به همین دلیل مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیات وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خوبی دیده شده است که می توان به دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی ملی و بین المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای اینها اعتبارت پیش بینی شده است. در برنامه هفتم آمده که 15 درصد اعتبارات برای پژوهش و 5 درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به این‌نتیجه رسیده و دنبال جنگ ارزان است، کشورگشایی مشروع از طریق علم مقدور است. بهترین سربازان کشور گشای ایران دانشگاهیان هستند. جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گزاری برای آینده است.

وزیر علوم با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمندتر به جامعه تحویل دهید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد