Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

متحول کردن زندگي با يک عادت‎
مردم اول صبح ها چاي يا قهوه را ترجيح مي دهند اما مي توانيد آب را جايگزين اين دو نوشيدني کنيد. دلايلي وجود دارد که يک ليوان آب اول صبح را به هر کسي که مي خواهد روز پرانرژي داشته باشد پيشنهاد مي کند.
شايد برايتان جالب باشد وقتي بدانيد که مديران برخي از بزرگترين برندهاي دنيا در زمينه هاي مختلف، صبح اول وقت يک ليوان آب را به چاي يا قهوه ترجيح مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتي برخي از آنها چند قطره آب ليموي تازه را هم در ليوان خود مي ريزند و صبحشان را با اين نوشيدني شروع مي کنند. به نظر شما چرا آنها ترجيح مي دهند به جاي قهوه، نسکافه يا چاي با يک ليوان آب روزشان را آغاز کنند.
خب در ادامه دلايلي وجود دارد که يک ليوان آب اول صبح را به هر کسي که مي خواهد روز پرانرژي داشته باشد پيشنهاد مي کند.
آب به بدن شما بازمي گردد
6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسيار زيادي براي آب نخوردن است. بنابراين نوشيدن يک تا دو ليوان آب بلافاصله بعد از بيدار شدن وظيفه آب رساني به بدن شما را در بهترين حالت ممکن انجام مي دهد.
اگرچه بيشتر مردم اول صبح ها چاي يا قهوه را ترجيح مي دهند که خب البته هر دو از منابع آنتي اکسيدان هستند و به هر حال به بدن آب رساني مي کنند اما شما همچنان مي توانيد آب را جايگزين اين دو نوشيدني کنيد و آنها را براي باقي ساعات روز بگذاريد.
وقتي اول صبحي حسابي هوشيار مي شويد
يکي از بزرگترين نشانه هاي بي انرژي و کرخت بودن کم شدن آب بدن است. از آنجايي که آب به نظم و علکرد مغز کمک بسزايي مي کند ، پس مي تواند در تنظيم حالت روحي افراد هم تاثير گذار باشد.
بعد از ساعت هاي طولاني که نه چيزي خورده و نه چيزي نوشيده ايد ، هر آنچه که ميل کنيد مي تواند به منزله شوکي به بدن شما باشد. اگر اين شوک يک ليوان آب باشد ، کارکرد همين يک ليوان آب در بدن شما سبب مي شود هم انرژي بيشتري بگيريد و هم اينکه هوشيارتر شويد.

يک ليوان آب اول صبح براي کسي که مي خواهد روز پرانرژي داشته باشد‎
سوخت رساني به مغز
وقتي پاي فعاليت هاي روزانه وسط است ، آب رساني به بدن از ضروريات خواهد بود. مغز انسان از 73 درصد آب تشکيل شده است. بنابراين آب رساني به بدن بخصوص براي فعاليت مطلوب مغز از ضرورياتي است که نبايد هرگز آن را دست کم بگيريد. هر چند همين آبرساني هم يک پروسه بلند مدت روزانه است اما آغاز کردن روز با يک ليوان آن فعاليت روزمره بدن شما را در جهت درستي هدايت مي کند.
يادتان باشد آنچه که صبح هنگام انجام مي دهيد روز شما را مي سازد بنابراين اگر کرخت و بي انرژي باشيد طبيعي است که روي همه فعاليت هاي روزمره تان تاثير بگذارد.
جنگ تمام عيار با بيماري ها
وقتي شما خواب هستيد بدنتان در حال ريکاوري و در واقع بازسازي خود است. در اين دوره زماني سيستم ايمني بدن شما به شدت مشغول رها شدن از شر سموم است. با نوشيدن آب کافي شما به اين پروسه سرعت مي دهيد و سريعتر سموم را از بدنتان بيرون مي رانيد.
گذشته از مغز در قسمت هاي عمده اي از ساير اعضاي مهم بدن مانند قلب ، کليه ها و ريه ها آب وجود دارد. بنابراين موضوع خيلي ساده است. براي سالم ماندن نوشيدن آب به مقدار کافي از ضروريات است.
وقتي سوخت و ساز بدن زياد مي شود
سوخت وساز کربوهيدارت ها و پروتئين هاي ضروري که شما ميل مي کنيد از طريق آب موجود در بدن شما اتفاق مي افتد. بنابراين وقتي شما آب کافي به بدن خود مي رسانيد ، متابوليسم شما به طور کامل فعال مي شود و به زبان ساده تر اينکه سوخت و ساز بدنتان بيشتر مي شود که همين مسئله مي تواند به لاغر شدن هم کمک کند.
بنابراين وقتي بدن ما به اندازه کافي آب دريافت نکند ممکن است تشنگي را با گرسنگي اشتباه بگيريم ؛ اتفاقي که باعث مي شود بيشتر بخوريم و بيشتر خوردن هم مترادف با اضافه وزن است.
منبع: خبرآنلاين


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!

به گزارش ورزش سه، عظیمی در لحظاتی که تیم ازبکستان به دلیل اخراج مشرب عادلوف سراپا دفاع شده بود و توپ‌های ایران به گل نمی‌نشست و حتی ضربه دیدنی مهدی کریمی را هم تیر دروازه به زمین برگرداند، روی پاس دیدنی سالار آقاپور بدون معطلی دروازه حریف را گشود تا ایران از ازبکستان پیش بیفتد.

این سومین گل آسیایی بهروز عظیمی بود که به واسطه دوندگی، مشارکت در کار دفاعی و پرس از جلو، وحید شمسایی به او اعتماد ویژه‌ای دارد. البته عظیمی به خاطر سبک بازی درگیرانه در این بازی روی یک تکل، کارت زرد دریافت کرد ولی به دلیل اینکه کارت‌های مرحله مقدماتی اعمال نمی‌شوند، از حضور در فینال محروم نیست.

نکته عجیب در مورد این بازیکن جوان عادت او در زدن توپ به تیرک دروازه است. عظیمی در پنجمین بازی متوالی برای پنجمین بار به تیر زد تا یک رکورد به نام خودش ثبت کند! بازیکن جوان و انرژیک تیم ملی که رفته رفته باتجربه‌تر عمل می‌کند یکی از چهره‌هایی است که مورد توجه رسانه‌ها و حاضران در مسابقات قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • لورکوزن و عادت به گلزنی در دقیقه ۹۰ به بعد!
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • یاسین سلمانی: اوسمار مربی باهوشی است؛ پرسپولیس پس از سرمربی‌گری او متحول شد / فیلم
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس