Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی در مشاغل و صنوف مختلف خواسته ها و انتظاراتی از استاندار جدید آذربایجان شرقی دارند که توجه به آنها در برنامه ریزی های آتی راهگشا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، با برگزاری آئین معارفه، مجید خدابخش روز چهارشنبه به طور رسمی کار خود را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عنوان نماینده عالی دولت در استان و استاندار بدون شک جایگاه مهم و منحصر به فردی را در حل مسائل و مشکلات استان دارد و آگاهی از از مطالبات و انتظارات نمایندگان و گروه‌های مختلف مردم در این راستا موثر خواهد بود.

مردم‌داری و حداکثر بهره گیری از فرصت‌ها نیز برای خدمتگزاری به مردم ضرورتی است که همواره مهم‌ترین مسئولیت همه خدمتگزاران بوده و هست و مسئولانی که به موقع در هنگام تصدی مسئولیت‌ها به این مهم توجه داشته‌اند، نام نیک آنان در هر کوی و برزن بر سر زبان‌ها مانده است.

با توجه به این مسئله که رفع نیازهای هر منطقه نیازمند اطلاع رسانی آن به مسئولان جدید است تا با توجه به این اطلاعات نسبت به مدیریت امور برای پیشرفت پروژه‌ها و تکمیل آنها اقدام نماید.

مهم ترین انتظارات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از استاندار جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در جلسه تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: باتوجه به آشنایی که آقای خدابخش با این استان داشته‌اند و سمت‌هایی از جمله سرپرستی استانداری و معاونت سیاسی و... را در این استان تجربه کرده‌اند، بیش‌تر منتظر موفقیت ایشان در سمت جدیدشان هستیم.

امام جمعه تبریز انتظارات خود را از استاندار جدید آذربایجان شرقی این‌گونه تشریح کرد: از استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار داریم که در ارتباط با ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله جدی با تهاجم فر هنگ غرب مسئولین فرهنگی، استان را تقویت کنند. روحیه انقلابی‌گری باید بین جوانان تقویت شود.

وی اضافه کرد: تلاش برای فراهم‌سازی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان، مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر و پدیده اعتیاد، تلاش برای حفظ و احیا محیط زیست مخصوصا دریاچه ارومیه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، پیشبرد بحث اقتصاد مقاومتی، رفع بیکاری در بین جوانان انتظارات ما از استاندار جدید است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم عنوان کرد: در برخی مسائل مثل کارخانه بلبرینگ‌سازی استان مشکلاتی داریم که کارگران حقوق نگرفته‌اند. باید با همدلی مسئولان مشکلات این‌ها حل شود. میدان دادن به جوانان از دیگر اقداماتی است که انتظار داریم استاندار جدید انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: با همدلی و هم‌صدایی امیدواریم آقای خدابخش بتوانند در این استان حساس موفق باشند. ما وظیفه خود می‌دانیم که از تمام مسئولان استان حمایت کنیم.

بیکاری

از جمله مولفه های پویایی و توسعه هر شهر بحث اشتغال است که از بسیاری مهاجرت‌ها (که می‌توان آنها را مهاجرت اجباری نام نهاد)جلوگیری کند و نیروهای تحصیل کرده را به هر شهر را جذب کند.

بسیاری از مشکلات آذربایجان شرقی را می‌توان از پیامدهای وجود بیکاری در این استان به شمار آورد، مسائلی همچون وضعیت مهاجر فرستی بسیار شدیدی که دست به گریبان قشر تحصیل کرده استان به پایتخت و شهرهای دیگر شده است.

این پدیده در میان اقشار غیر تحصیل کرده استان آذربایجان شرقی به شدت مشاهده می‌شود که باعث مهاجرت فصلی و کوتاه مدت برخی مردم منطقه به کلانشهری همچون تهران می‌شود، اما از آنجا که مهاجرت قشر تحصیل کرده تقریبا دائمی است، استان آذربایجان شرقی برای همیشه از نعمت وجود این شهروندان که باید آینده استان را رقم بزنند محروم می‌شود، این معضل برای کل شهرهای استان آذربایجان شرقی بسیار شکننده و جبران ناپذیر است.

حاشیه نشینی

مناطق حاشیه نشین هر شهر عموما مناطقی هستند که دارای مسائلی همچون مساکن غیر استاندارد، عدم ارائه خدمات شهری و یا ارائه کمتر آن به این مناطق، عدم جذب مردم این مناطق در اقتصاد رسمی شهر و بسیاری مسائل کالبدی و اجتماعی دیگر، هستند.

حال اگر بر اساس مطالب ذکر شده بخواهیم مناطق حاشیه نشین را مشخص کنیم باید بدانیم که حاشیه نشینی تبریز با دربرگیری بیش از 400 هزار نفر، جزو سه استان اول کشور است و باید تدبیر اساسی در این موضوع اندیشیده شود.

افزایش توجهات به توسعه متوازن تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی

بسیاری از تاسیسات شهری شهرهای استان مربوط به ساله‌ای پیش است و با وجود چند برابر شدن جمعیت شهرستان‌ها، چیزی بر این تاسیسات اضافه نشده است.

کتابخانه، ، فضای سبز، صنایع مختلف، ورزشگاه و... در اغلب شهرستان‌ها مربوط به چند دهه گذشته بوده و جوابگوی جمعیت شهرستان‌ها نیست. این زیرساخت‌ها، همه لازمه توسعه فرهنگی و اقتصادی مردم یک شهر است که باید به توسعه آنها متناسب با جمعیت شهر پرداخت.

امروزه زیرساخت‌هایی همچون خانه سینما، مراکز تفریح، مراکز علمی و… همه تعیین کننده وضعیت فرهنگی مردم یک شهر در آینده هستند.

برای توسعه اقتصادی شهرستان‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان، نیازی به مگا پروژه‌های دست نیافتنی نیست بلکه می‌توان طرح‌های متناسب با شرایط بومی شهرها را اجرا کرد. طرح‌هایی چون ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه کشت‌وصنعت‌ها و نیز سرمایه گذاری در امر جذب توریسم، ایجاد قطب‌های علمی و... همه از برنامه‌هایی هستند که در شهرستان‌ها به خوبی قابل اجرا هستند.

به گزارش تسنیم، باید تاکید کرد که آذربایجان شرقی فقط تبریز نیست، از شمالی‌ترین نقطه استان در مرز جلفا تا جنوبی ترین نقطه استان در ملکان و محروم ترین شهرستان استان، چاراویماق باید نگاه‌ها متوازن باشد تا همه باهم به سمت توسعه حرکت کنیم و توسعه استان کاریکاتوری نباشد.

ضرورت نگاه ویژه و عدم غفلت از رویداد بین المللی تبریز2018

تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، از سوی سازمان ملل نیز پاک‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر ایران انتخاب شده و کمتر از 100روز تا بزرگ‌ترین اتفاق گردشگری ایران باقی‌مانده است و برای بیان اهمیت تبریز 2018 کافی است بگوییم که تبریز میان 57 کشور اسلامی جهان به‌عنوان پایتخت گردشگری در سال 2018 توسط سازمان‌های بین‌المللی انتخاب شده و این شانس هر 57 سال نه برای تبریز، بلکه برای کل ایران اتفاق می‌افتد.

تبریز 2018؛ بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و به عبارت دیگر، ایران است و از سویی با توجه به ماموریت‌های که برای تبریز 2018 در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد، دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان این بخش هر چند با برگزاری نشست‌ها، جلسات و برنامه‌های مختلف درصدد رسیدن به اهداف تعیین شده هستند، ولی با این حال به نظر می‌آید در حد کلی‌گویی بوده و برنامه‌های عملیاتی آنچنانی قابل توجهی در سطح محلی، منطقه و حتی بین‌المللی انجام نشده و متولیان این حوزه در این زمینه دچار سردرگمی هستند.

واقعیت این است که تا تبریز 2018 کم تر از 100روز باقی مانده ولی با این وجود به نظر می‌آید، متولیان این حوزه با توجه به ماموریتی که در این زمینه تعیین شده، فاصله گرفته‌اند. حال با انتصاب مجید خدا بخش به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی مردم استان انتظار دارند نگاه ویژه ای به موضوع تبریز 2018 داشته و کمبودهای این مهم را نه در حوزه سخت افزاری بلکه در حوزه فکری و مدیریتی و جلب مشارکت مردم حل کند.

احیای دریاچه ارومیه در صدر مطالبات مردم آذربایجان شرقی از استاندار جدید

دریاچه ارومیه از اواسط دهه 1380 شمسی شروع به خشک شدن کرد و در مدت کمی وسعت آن به شدت کاهش یافت، اما نجات دریاچه از بحران مورد تأکید دولت یازدهم و در ادامه آن دولت دوازدهم قرار گرفت و در همین راستا کارگروه ملی نجات با مدیریت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

در این میان دلایل بسیاری از سوی کارشناسان و صاحب نظران برای خشک شدن دریاچه ذکر شده‌ که از جمله آن ها می‌توان به خشکسالی‌های ممتد، ساختن سد بر روی رودخانه‌های منتهی به دریاچه، احداث بزرگراه بر روی دریاچه و استفاده بی‌رویه از منابع آب حوضه آبریز دریاچه اشاره کرد.

در هر حال هر چه بود، اتفاق ناخوشایندی روی داد و دریاچه‌ای که آب آن در سال‌های نه چندان دور با شیطنت امواج نیلگونش از ریل‌های راه آهن و جاده‌های آسفالت پیرامون بالا می‌زد، حالش نامساعد و پیکرش نخیف‌تر و لاغرتر شد تا آنجا که متخصصان امر از لاعلاج بودن بیماری‌اش ، خشکیدن، سخن گفتند ولی نباید اجازه داد این روند ادامه یابد در حالی که به قول یکی از نمایندگان، تنها 30 میلیارد از 1800 میلیارد بودجه مصوب ستاد احیا تخصیص و پرداخت شده که بر خلاف ادعای رئیس‌جمهور، ظاهرا موضوع مهم دریاچه ارومیه اصلا اولویتی برای دولت ندارد و باید استاندار جدید تلاش کند احیای دریاچه را به صورت جدی پیگیری کند.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص دریاچه ارومیه اظهار کرد: دریاچه ارومیه در شرایط بحرانی قرار دارد و برخی مسئولان مربوطه گوش خود را بسته‌اند. متاسفانه ستاد احیای دریاچه ارومیه به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سال گذشته متوقف شده و برخی از رسانه‌ها از جمله صداوسیما باید حساسیت این موضوع را هر روز متذکر شوند و این یک مشکل منطقه ای و مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیست. بلکه ملی و فراملی است. چرا باید بی توجهی شود و در اولویت‌های اصلی قرار نگیرد.

محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت: در حال حاضر 70% از دریاچه ارومیه خشک شده و علت آن مدیریت نا صحیح منابع آبی، توسعه بی رویه اراضی کشاورزی، استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی، کاهش بارندگی و تغییر اقلیم در کشور است.

وی ادامه داد: حدود 60% عوامل خشک سالی دریاچه ارومیه تصمیمات ناصحیح انسانی است البته در دولت یازدهم 40 پروژه برای احیای این دریاچه عملیاتی شد اما باید گفت این پروژه ها تاثیر ملموسی نداشته اند؛ ما می‌توانیم بهره برداری از سامانه‌های نوین آبیاری را جایگزین شیوه‌های سنتی کنیم که در حال حاضر 20 هزار هکتار از این شیوه‌های نوین بهره مند هستند.

به گزارش تسنیم، به هر حال احیای دریاچه ارومیه نیازمند مدیریت جهادی بوده و امیدواریم با انتصاب مجید خدابخش به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی اقدامات موثری در این خصوص انجام گیرد.

تکمیل و افتتاح خط آهن میانه-تبریز مطالبه مردم از استاندار

خط آهن تبریز- میانه از جمله پروژه‌های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی است که در 10 قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول 200 کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران استان ساخته می‌شود و تاکنون بیش از 89 درصد از عملیات زیرساخت‌های آن به پایان رسیده است.

در مسیر این پروژه 11 تونل نسبتا بزرگ و 10 گالری در مجموع به طول 14.34 کیلومتر، 21 پل بزرگ و بلند به طول حدود هشت کیلومتر و نیز افزون بر 515 آب رو با طول حدود ده کیلومتر ساخته می‌شود.

با احداث راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت قطارهای باری - ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و این امر به خوبی اهمیت فرامنطقه ای این پروژه را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه این خط راه آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه آهن جمهوری آذربایجان و در ایستگاه رازی به راه آهن ترکیه متصل می‌شود از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است. ‌

مسیر فعلی مراغه-تبریز عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق العاده کم است و در نتیجه با احداث خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت. ‌

احداث این خط آهن باعث صرفه جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده های محیطی می‌شود.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 79 آغاز شده و بارها مسئولان استانی و ملی خبر از اتمام این پروژه در آینده نزدیک داده‌اند، آینده‌ای که هنوز هم فرا نرسیده و هم اکنون نیز زمان افتتاح آن در هاله ای از ابهام قرار دارد که مردم صبور استان از استاندار جدید آذربایجان شرقی انتظار دارند نسبت به این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.

تسریع در تکمیل جاده اهر-تبریز مهم ترین مطالبات اهری‌ها از استاندار جدید

جاده غیراستاندارد و باریک «اهر - تبریز» یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادف‌های مرگ‌بار در این محور هستیم تا حدی که این جاده به کابوس اهالی تبدیل‌شده است.

برای همین احداث بزرگراه اهر - تبریز از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاه‌راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی شش شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین است.

درکل راه ارتباطی تبریز با 16 شهر شمال شرق استان از طریق این بزرگراه است که احداث آن همت مسئولان استانی را می‌طلبد و بدون شک باعث توسعه و تحول منطقه می‌شود.

هر چند این جاده محور رفت و آمد ساکنان و فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از 15 شهر شمال شرق آذربایجان شرقی محسوب می‌شود اما نبود ظرفیت این جاده برای تحمل چنین بار ترافیکی در کنار مشکلات فنی و ساختاری، آن را به جاده ای مرگبار و مسلخ خیل مسافرانی تبدیل کرده است که روزانه از این محور تردد می کنند و تمام این موارد لزوم اتمام بزرگراه اهر – تبریز را برای کاهش سوانح و خسارات جانی و مالی به وضوح آشکار و ضروری می سازد.

بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده رئیس‌جمهور را در مجلس ملاقات کرده و بحث بزرگراه اهر – تبریز را به‌پیش کشیدم که آقای روحانی قرار بود بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا پایان سال 95 به اتمام برسند که دکتر روحانی گفتند عجب! خب گفتیم اما تمام نشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما در جاده اهر – هریس – تبریز تا بخش خواجه بیشتر از سایر نقاط حادتر است، افزود: بیشترین ترافیک در بزرگراه اهر – هریس – تبریز از تبریز تا خواجه بوده در حالی که می‌بایست حداقل تا خواجه این بزرگراه به اتمام می‌رسید اما نرسیده و این امر برای ما جای سؤال است.

وی ادامه داد: مردم در جاده اهر – هریس – تبریز سنگین‌ترین ترافیک را تحمل می‌کنند و مردم از این بابت گله‌مندند که ساعت‌ها در این محور معطل می‌شوند که حق هم با مردم است چرا احداث بزرگراهی همچون بزرگراه اهر – هریس – تبریز باید 10 سال به طول بیانجامد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه عدم اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز از مسئولین گرفته تا پیمانکاران برای همه آبروریزی است، گفت: همه در قبال اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز مسئول هستیم چراکه تاکنون اقدامات خوبی در تمامی زمینه‌ها انجام‌شده ولی در مقابل نیازهای مردم هنوز کافی نیست.

عبدالهی یکی از عوامل افزایش تعداد جوانان بیکار شهرستان‌های اهر و هریس را جاده اهر – هریس – تبریز ذکر کرد، بیان داشت: اگر بزرگراه اهر – هریس – تبریز به اتمام نرسد و امنیت جانی سرمایه‌گذاران تأمین نشود یقیناً کسی برای سرمایه‌گذاری پیش‌قدم نخواهد شد اما خوشبختانه با فعالیت‌های شبانه‌روزی در این بزرگراه و اتمام آن بخش عمده‌ای مشکلات مردم حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز حتی روزهای تاسوعا و عاشورا نیز ارزشمند است، خاطرنشان کرد: قطعاً بدون هیچ وقفه‌ای برای تأمین مطالبات پیمانکاران بزرگراه اهر – هریس – تبریز را پیگیری می‌کنم و در صورت اینکه با تمام وجود این پروژه را به اتمام برسانند از حق و حقوق پیمانکاران دفاع خواهم کرد.

تکمیل سریع بزرگراه تبریز-سهند مهم ترین درخواست مردم سهند از استاندار جدید

شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید آذربایجان شرقی به شمار می رود که در ناحیه شمال غربی شهرستان اسکو واقع شده‌ و هجدهمین شهر پرجمعیت استان به حساب می‌آید و هدف از احداث این شهر اسکان دادن سر ریز جمعیت کلانشهر تبریز بود که با استقبال گسترده مردم این کلانشهر نیز رو به رو شد.

شهر جدید سهند در تاریخ 5 تیر 1387 با افتتاح ساختمان شهرداری و انتخاب شهردار به عنوان پنجاه و هشتمین شهر آذربایجان شرقی و سومین شهر شهرستان اسکو پس از شهرهای اسکو و ایلخچی شناخته شد.

گزارش تسنیم می‌افزاید، بزرگراه تبریز- سهند که پروژه ای ملی است، برای کاهش مسافت از مسیر تبریز به این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مردم این شهر همچنان انتظار بهره برداری از این پروژه را دارند.

اجرای بزرگراه تبریز- سهند در سال 1387 و با هدف کنترل و کاهش ترافیک اتوبان تبریز – آذرشهر به تصویب رسید و در سفر استانی رئیس جمهور وقت به آذربایجان شرقی اعتبارات ویژه ای به این طرح اختصاص یافت.

عملیات اجرایی این پروژه ملی از اوایل سال 90 دوباره با اهتمام استاندار وقت آغاز شد و احداث قسمتی از آن به اداره کل مسکن و شهرسازی و قسمتی دیگر به شرکت عمران سهند و پیمانکار آن واگذار شد ولی خبری از افتتاح این بزرگراه نشد تا انتظار مردم تبریز و سهند برای افتتاح این پروژه 9 ساله شود.

این بزرگراه که یکی از زیرساخت‌های لازم برای ساکنان صدها مجتمع بزرگ مسکن مهر سهند به شمار می‌رود هنوز تکمیل نیست و با مشکلات کمبود اعتبار مواجه است.

عدم اتمام احداث این بزرگراه 24 کیلومتری مشکلات بسیاری زیادی برای مردم تبریز، اسکو و شهر جدید سهند ایجاد کرده است که از مهم ترین آنها می‌توان به طولانی بودن جاده کنونی تبریز- سهند، افزایش حجم تراقیک در این مسیر، افزایش روزافزون تصادفات رانندگی در این محور مواصلاتی و همچنین هزینه‌های تردد بین دو شهر تبریز و سهند اشاره کرد.

احداث کمربندی ایلخچی مهم ترین مطالبه مردم ایلخچی از استاندار

شهر ایلخچی بنابه آمار موجود و به دلیل واقع شدن در جاده ترانزیتی استان‌های شمال غرب کشور، در یکی از چهار مسیر پرتردد کشور قرار دارد و روزانه شاهد عبور و مرور هزاران دستگاه انواع وسائط نقلیه سبک و سنگین است و در این میان توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و رشد به مرور زمان اثرات و تبعات منفی را نیز به ارمغان می‌آورد و در حال حاضر شهر ایلخچی با این پیامدهای مشکل ساز روبروست.

گذر جاده اصلی از داخل شهر باعث شده تا آلودگی هوای این شهر حتی در مقایسه با کلانشهر تبریز نیز بالاتر باشد و ترافیک آن وضعیتی غیر قابل تحمل بخود گیرد بطوریکه در دو ماه اخیر، هوای این شهر از مرز هشدار نیز گذشته و به دنبال آن انواع بیماری‌های قلبی و ریوی و سایر بیماری‌های تابع افزایش یافته است.

از بعد دیگر می‌توان به آمار تلفات ناشی از تصادفات اشاره نمود که رقم بالائی را به خود اختصاص می‌دهد و آلودگی‌های صوتی نیز مزید بر این مشکلات گردیده و مردم و ساکنان، شبانه روز درگیر آن هستند و برای رفع معضلات پیش آمده اقدام عاجل ضروری است.

بر همین اساس تکمیل و راه اندازی کمربندی ایلخچی، ضروری بوده و مردم ایلخچی انتظار دارند استاندار جدید و مسئولین نگاه ویژه ای به این پروژه داشته باشند.

و اما...

به گزارش تسنیم، به هر ترتیب امید است استاندار جدید در سالی که از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نامگذاری شده، با مردم یکدل و همزبان شده و با یاری‌ مردم در مسیر اصلاح مشکلات آذربایجان شرقی قدم بردارند.

انتهای پیام/

R7887/P1361/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز