Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یادداشت تفاهم همکاری ایران و انگلیس برای تسهیل امور بازرگانی، توسعه تجارت و سرمایه گذاری در طرح‌های صنعتی و پتروشیمی ایران در لندن امضا شد.

این یادداشت تفاهم را نماینده ویژه دولت انگلیس در امور بازرگانی با ایران، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران و نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در لندن امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم امضای این یادداشت تفاهم سه جانبه اعلام شد با این اقدام دروازه بزرگی برای تعامل اقتصادی و بازرگانی و جذب سرمایه های خارجی در ایران فراهم و راه برای سرمایه گذاری و تضمین آن در کشورمان هموارتر شده است.

در مراسم امضای این یادداشت تفاهم مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران، لرد لامونت، نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در بازرگانی با ایران، عیسی مشایخی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل، مهدی شریفی نیک‌نفس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران، ریچارد دالتون، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، شماری از مدیران نهادهای مالی و اقتصادی ایران در لندن و نیز تعدادی از مدیران نهادهای سرمایه گذاری و بازرگانان دو کشور ایران و انگلیس و همچنین شرکت‌های بین المللی مستقر در انگلیس در این مراسم حضور داشتند.

لرد لامونت، نماینده نخست وزیر انگلیس در بازرگانی با ایران در سخنانی ابراز امیدواری کرد با امضای این یادداشت تفاهم، راه برای ورود شرکت های ایرانی به لندن و گسترش مناسبات بازرگانی دو کشور، تسهیل شود.

وی با تکرار سخنان خود در نشست های چند سال اخیر گفت امیدوار است مشکلات بانکی بر سر راه گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی انگلیس با ایران، برطرف شود.

ریچارد دالتون، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران نیز در سخنان کوتاهی، امضای این یادداشت تفاهم را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد فعالیت شرکت‌ها از جمله شرکت پتروشیمی ایران در لندن، گسترش یابد.

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در سخنانی گفت: پس از برجام، بیش از 200 هیات تجاری به ایران آمدند و اتاق تهران میزبان بیش از 60 هیات بود اما تاکنون توفیقات عملی و اجرایی به اندازه رفت و آمد هیات‌ها نبوده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش کمیسیون اروپا، حجم تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، در شش ماه ابتدایی سال میلادی نزدیک به دوبرابر شده اما انتظارها بیش از این رقم‌هاست .

وی در ادامه سخنانش گفت، دو مشکل جدی برسر گسترش روابط اقتصادی میان اتحادیه اروپا و ایران وجود دارد: یک مساله خارجی که بعد از آمدن ترامپ، مشکلات و نگرانی‌هایی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است. مساله بعدی هم مشکلات داخلی ایران به علت تحریم‌ها و سوء مدیریت‌های گذشته بود که باعث شد اشکالاتی در نظام بانکی و اقتصادی کشور پدید آید.
وی تاکید کرد، پس از انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور، اقتصاد کشور ثبات نسبی پیدا کرد؛ تورم ایران از 40 درصد به زیر 10 درصد رسید و زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران، در ادامه سخنرانی‌اش با اشاره به دستاوردهای اخیر گفت: با تعداد زیادی از بیمه‌های معروف دنیا ارتباطات خوبی برقرار شده است؛ شماری از شرکت های بزرگ همچون توتال به ایران بازگشته اند و فقط در ماه گذشته بیش از 30 میلیارد دلار خط اعتباری توسط کره جنوبی، اتریش، چین و دانمارک به ایران داده شد و قطعا رقم‌ها بیش از این افزایش پیدا خواهد کرد.
فریال مستوفی، رئیس مرکز سرمایه‌گذاری خارجی اتاق تهران، نیز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی ایران خواهان اقدامات مشترک و هدفمند هر دو طرف برای همکاری‌های بیشتر شد.

در ادامه این مراسم، مشایخی مدیرعامل شرکت پتروشیمی لندن گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی (پی سی سی ) که در سال 1990 تأسیس شد، به عنوان یک بازوی تجاری با تمامی مجموعه‌های پتروشیمی در ایران همکاری می‌کند. فعالیت این شرکت از نوامبر 2009 آغاز شده و در بخش‌های مختلف تجاری پتروشیمی فعال بوده‌ است. این شرکت فعالیت‌هایش را همسو با خصوصی‌سازی در ایران پیش برده‌ و به عنوان شرکت هلدینگ با برخی از شرکت‌های داخلی نیز در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده‌ است.

وی تاکید کرد، نقش این شرکت پدید آوردن سازوکارهایی به منظور کمک به شرکت‌های ایرانی برای استفاده از منابع مالیِ خارجی است.

همزمان دفتر نمایندگی اتاق تهران در لندن نیز با حضور رییس اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق انگلیس و ایران، با هدف بسترسازی و تسهیل شرایط برای جذب سرمایه های خارجی آغاز به کار کرد.

با گشایش دفتر اتاق تهران در لندن، گام عملیاتی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران به منظور جذب سرمایه‌های خارجی، برداشته شده است.

انتهای پیام/

سند همکاری ایران و انگلیس برای تسهیل امور بازرگانی در لندن امضا شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم‌ نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ تفاهم‌ نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) را "مهدی بهترین" شهردار بیرجند و "محمدحسن شانه ساززاده" رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امروز در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 350 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

جواد قناعت  اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند می باشد که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم. 

قناعت  با بیان اینکه  اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنندگفت: برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

محمدحسن شانه ساززاده افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی بهترین افزود: اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود اما همه توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

در  پایان  این مراسم عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.


انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود