Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پایان رسید و یاد شهیدان و جانبازان و ایثارگران عرصه دفاع از دین و میهن ایران اسلامی مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت اما نکته اساسی نادیده گرفتن و حذف نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعنوان فرمانده جنگ و جانشین فرماندهی کل قوا- حضرت امام خمینی- در گزارشات و مصاحبه‌ها و فیلم‌ها و تصاویر توسط متولیان و برخی رسانه‌های رسمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که بسیاری از شاهدان و بخصوص دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و از جمله فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را بسیار ناخشنود ساخت. این یادگاران هشت سال دفاع مقدس، حذف نام و یاد وتصویر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعنوان موثرترین چهره در تصمیم گیری دفاع مقدس را مصداق تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس ملت ایران می‌دانند. با کمال تاسف اخیرا یکی از همین متولیان صراحتا در سیمای جمهوری اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ نبوده است و نماینده حضرت امام در جبهه بودند.

آنچه تاکنون مورد بی‌مهری برخی راویان غرض ورز دفاع مقدس قرار می‌گرفت، ایجاد شبهه و خدشه در تصمیم گیری‌های کلان دفاع مقدس از سوی فرمانده جنگ بود و امروز اساسا وجود فرماندهی جنگ توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد انکار قرار می‌گیرد و شاید تا سال‌های نه چندان دور روایت رسمی انکار وجود آیت‌الله هاشمی در جنگ و دفاع باشد!! با کمال تاسف این افراد سعی می‌کنند با آمیختن مسائل سیاسی و جناحی، علاوه بر کمرنگ کردن نقش کلیدی این فرمانده بزرگ، دست به تحریف وقایع دفاع مقدس بزنند.

جلوگیری از تحریف واقعیت‌های جنگ آن هم توسط نظاره گران دفاع مقدس، موضوعی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب ومرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد تاکید قرار گرفته است.

پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تحریف گران

رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مدتی قبل از ارتحال، در دیدار گروهی از آزادگان در پاسخ به گلایه حاضران مبنی بر این که چرا در قبال تلاش عده‌ای برای تحریف تاریخ دفاع مقدس و انتساب حرف‌های غیر واقعی به جناب عالی سکوت می‌کنید؟ می‌بینید افتخارات شما را در دفاع مقدس به نام دیگران ثبت می‌کنند.

ایشان در پاسخ گفته بود: از حرف‌های تفرقه انگیز دوری می‌کنم، البته می‌دانم حقیقت پنهان نمی‌ماندو نمی‌توان با اغراض سیاسی، غبار شبهه بر جان نثاری و جانبازی‌های جوانان افکند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس همچنین تاکید کرده بود برخی تحریف‌ها توسط افراد کم اطلاع یا بی‌اطلاع از دوران دفاع مقدس قابل تحمل است، ولی تحریف توسط افرادی که در جریان وقایع دفاع مقدس و حتی دادگاه‌های نظامی پایان دوران جنگ هستند و اکنون به دلایل اغراض سیاسی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند تاسف انگیز و قابل تامل است.

او در این دیدار به مبادله 12 نامه بین خودو صدام هم اشاره کرد و افزوده بود: اعتراف صریح آن جلاد خون آشام به حقانیت مردم ایران در همه مقاطع دفاع مقدس، زبان همه تندروها را در آن مقطع بسته بود و جالب است که بعضی از آنها پس از حمله آمریکا به عراق، صدام را خالدبن ولید می‌دانستند و می‌گفتند به یاری او بشتابیم!

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرماندهی شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود

فرمانده هشت سال دفاع مقدس پس از پایان دفاع مقدس در هیچ یک از سخنرانی‌هایش سعی نکرد به نقش خود در دفاع مقدس بپردازد و حتی اشاره‌ای هم به مسئولیت‌های خود در جنگ نمی‌کرد اما تنها خواسته‌اش بیان واقعیت‌های جنگ توسط همه افراد فارغ از دسته بندی‌های جناحی و حزبی بود.

او یکی از مخازن اسرار نظام به ویزه در موضوع جنگ بود و هر از گاهی فقط برخی صحبت‌ها در حوزه دفاع مقدس را بیان می‌کرد تا به این ترتیب مرد مصلحت اندیش حوزه سیاسیت، رویکرد خود را نسبت به برخی مسائل ناگفته جنگ هم پیاده کند.

در خصوص نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس سرداران و امیران سپاه و ارتش اظهار نظرهای جالب و مختلفی کرده‌اند که در اینجا فقط به اظهار نظر یکی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره می‌کنیم و در فرصت‌های دیگر دیدگاه‌های این فرماندهان را بیان خواهیم کرد.

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده دلاور قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا پس از ارتحال فرمانده سابق جنگ تحمیلی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های فرماندهی نیروهای مسلح می‌گوید: همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که ایشان در عرصه‌های دفاع و امنیت، فرماندهی بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بودند و شخصیت جامعی بود که در همه عرصه‌های دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت‌های بسیار مهمی بر عهده داشت و صاحب تفکر بود.

وی می‌افزاید: در عرصه دفاعی و امنیتی، ایشان به نیابت امام(ره) فرماندهی همه نیروهای مسلح و رزمندگان را بر عهده داشت. خاطرم هست که در 18 دی ماه یکی از سال‌های جنگ ما در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در غرب کارون جمع شده بودیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عملیات کربلای 5 که یکی از بزرگترین عملیات‌ها محسوب می‌شد تصمیم گیری کردند. در همان جلسه که تا ساعت 2 بامداد به طول انجامید ما به فکر بلند و قدرت تصمیم گیری ایشان پی بردیم.

همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه دفاع و امنیت در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده‌ای بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود. ایشان به گونه‌ای تصمیم گری می‌کرد که واقعا سبب شکست دشمن می‌شد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای