Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از آزادسازی ۲۳ هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه‌ها طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رودخانه جاجرود یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شرب استان تهران است و دو سد لتیان و ماملو بر روی این رودخانه واقع شده که متاسفانه علی رغم اخطارهای لازم، ساخت و سازهایی در حریم بستر رودخانه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت آب منطقه ای تهران اخیرا به منظور اجرای تکالیف قانونی خود در راستای صیانت از کمیت و کیفیت منابع آب 230 مورد از تصرفات داخل بستر رودخانه اعم از دیوارکشی و ویلاسازی را با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی تخریب کرد که با اجرای این طرح 230 هزار متر مربع از بستر رودخانه جاجرود آزاد شد.
وی در ادامه از اجرای مرحله دوم آزادسازی حریم بستر رودخانه جاجرود طی ماههای آتی خبر داد و گفت: هم اکنون در حال هماهنگی با مقامات استانی و قضایی برای آزادسازی 120 مورد دیگر از تصرفات غیرقانونی حریم بستر رودخانه جاجرودهستیم.
خانیکی با بیان این که همزمان با عملیات اجرایی آزادسازی حریم بستر رودخانه ها، طرح مطالعات ساماندهی حریم بستر انجام می شود، اظهار داشت: با انجام کار علاوه بر جلوگیری از تصرف مجدد این بخش، محل عبور آب باز شده و در حاشیه آن مکان هایی برای استفاده ایمن هموطنان در نظر گرفته می شود.
وی در خصوص تعداد تخریب ساخت و سازها و آزادسازی حریم بستر رودخانه ها در سال 95 گفت: طی سال گذشته در مجموع 180 مورد آزادسازی تحریم بستر رودخانه به وسعت 16 هکتار انجام شد درحالی که طی 6 ماهه نخست امسال نیز با همکاری خوب مقامات قضایی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه ها ازاد شد.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران ضمن هشدار به هموطنان هنگام معامله ویلا و ساختمان در مجاورت رودخانه ها گفت: هموطنان گرامی قبل از هرگونه خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها، به شرکت آب منطقه ای تهران مراجعه کرده و از محدوده حریم بستر رودخانه ها اطلاع حاصل کنند تا در آینده متحمل خسارات ناشی از ساخت و ساز یا معامله غیرقانونی ملک نشوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فصل بارندگی در پیش است بنابراین از همه مردم درخواست می شود تا به دلیل طغیان رودخانه ها از برپایی چادر و استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و با اکیپ های گشت و بازرسی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ

هوشنگ میرزایی گفت: این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال روز گذشته در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی و به عرصه تولید بازگشت.

وی اظهار کرد: آزاد سازی این اراضی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

میرزایی گفت: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به تعداد ۱۰۹ مورد به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر ، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ متر مربع ، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ ، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدودیک هزارو ۹۵۰ مربع ، استخر ۲ مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق ۲ مورد به مساحت ۳۰ متر مربع تخریب و رفع اثر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ