Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:50:25 GMT

افتتاح یک مدرسه در پرند به نام شهید حججی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۲۹۲۱۳

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: تا یک ماه آینده به پاس فداکاری شهید مدافع حرم محسن حججی یک باب مدرسه را در شهر جدید پرند به نام این شهید بزرگوار افتتاح می‌کنیم.

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال انجام فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی با همکاری شهرداری پرند هستیم و محوریت را بر روی هیئات مذهبی و مساجد گذاشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئات می‌توانند زمینه آشنایی ساکنان با یکدیگر را فراهم و متقاضیان در بین خودشان افراد معتمد را برای انجام کارهای مرتبط با اسکان انتخاب کنند.

وی افزود: در راستای هویت‌بخشی به شهرهای جدید، در هفته دولت دفتر فرهنگی ـ اجتماعی را در پرند افتتاح کردیم. هم‌چنین قصد داریم تا قهرمانان ورزشی را تشویق به سکونت یا سرمایه‌گذاری در شهر جدید پرند کنیم. به طور مثال کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری در پرند زمین خریداری کرده است و به تدریج قصد داریم برای قهرمانان ورزشی جاذبه سکونتی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به فداکاری شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم گفت: نام شهدای مدافع حرم با غیرت و فداکاری عجین شده، بنابراین لازم است دانش‌آموزان با جانفشانی این عزیزان آشنا شوند. در این خصوص تا کمتر از یک ماه آینده مدرسه‌ای به نام شهید محسن حججی افتتاح خواهیم کرد.

۳۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است؛ انشعابات نداریم

طاهری درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر توضیح داد: حدود ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل شده اما مشکلات آماده نبودن زیرساخت‌ها مانع از افتتاح شده است. اگر انشاءالله دستگاه های خدمات‌رسان کمک کند سعی ما بر این است که ظرف یکی دو ماه آینده ۳۰۰۰ واحد را تحویل دهیم. متاسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را نداشتند و علت این مساله را کمبود منابع عنوان می‌کنند. امیدواریم زودتر مشکلات حل شود تا بعد از نصب انشعابات بتوانیم محوطه‌سازی و آماده‌سازی را انجام دهیم.

پیشنهاد کمک به تکمیل مترو پرند از طریق تهاتر زمین

وی به آمادگی شرکت عمران پرند برای کمک به تامین بودجه مترو اشاره و تاکید کرد: اگر هیات وزیران مجوزهای لازم را برای تامین بودجه مترو به ما بدهد آمادگی داریم تا از طریق تهاتر زمین به این پروژه کمک کنیم. به هر حال مترو پرند در سال ۱۳۹۲ به شهرداری تهران محول و به نوعی دارای ردیف بودجه مستقل شد. با این وجود ما اعلام کردیم آمادگی این را داریم اگر مبادی ذی‌ربط مجوز بدهند که بابت مترو پرند هزینه کنیم از طریق تهاتر اراضی خود این اقدام را صورت دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران پرند خاطرنشان کرد: حدود ۹۷ درصد زیرساخت مترو پرند انجام شده و فقط بحث تاسیسات برقی باقی مانده است.

طاهری هم‌چنین گفت: به منظور این‌که مردم را تشویق به استفاده از قطار حومه‌ای کنیم حدود ۶ دستگاه مینی بوس به شکل رایگان در سایت‌های مسکن مهر قرار داده‌ایم که تا ایستگاه راه آهن اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کند. اگر استقبال بیشتر شود ناوگان درون شهری مینی‌بوس را اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک
  • جزییات تقسیم استان تهران: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند / در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود