Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس ارشد علوم قرآني گفت: دو روز بعد از واقعه عاشورا يعني دوازدهم ماه محرم پيکر شهدا را يکي يکي دفن مي کردند اما وقتي نوبت به پيکر حضرت "اباعبدالله الحسين(ع)"ميرسد، امام سجاد(ع) فرمودند اين کار من است؛ چراکه حجت خدا بايد حجت خدا دفن کند.
سعيد شمس کارشناس ارشد علوم قرآني در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگيخبرگزاري ميزان گفت: "امام سجاد(ع)" درواقع يکي از راويان واقعه عاشورا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يعني در مورد شخصيت ايشان ممکن است روايت شده باشد که ايشان بيمار بوده‌اند و حتي نمي‌توانستند روي پاي خود بايستند، در حالي که اينطور نبوده است و "امام سجاد(ع)" تمام وقايع را از نزديک با چشم خود ديدند ولي با مصلحتي که خداوند تبارک و تعالي در نظر گرفته بودند ايشان نمي‌توانستند روي پاي خود ايستاده و نمي‌توانستند در جنگ شرکت کنند.
وي ادامه داد: در کاروان اسرا چند بار نزديک بود که "امام سجاد(ع)" را به شهادت برسانند اما خداوند متعال براي اينکه زمين خالي از حجت نباشد شرايط را فراهم کرد که ايشان زنده بماند و حتي در روايت داريم که تا 40 سال بعد از واقعه عاشورا امام در قيد حيات بودند و در اين 40 سال کارشان روايتگري بود.

اين کارشناس ارشد علوم قرآني افزود: "امام سجاد(ع)" بارها گفته اند که واقعه عاشورا را با چشم خود ديدم که چه کردند، خطبه‌هايي که "امام سجاد(ع)" در سفر شام خواندند و سخنراني‌هايي که کردند باعث شد تا آنها از شرمندگي امام را از اسارت آزاد کنند.
وي اظهار کرد: در روايات آمده است که وقتي يک قصابي مي‌خواست گوسفندي را سر ببرد، "امام سجاد(ع)" پرسيدند آيا به گوسفند آب داده ايد؟ و آنها مي‌گفتند آري مگر مي‌شود آب نداده باشيم؟ و ايشان شروع به گريه مي‌کردند و مي فرمودند:" روز عاشورا پدرم را با لب تشنه در کنار فرات شهيد کردند و سرشان را بريدند"و شروع به روايتگري مي‌کردند و در واقع امام سجاد(ع) به بهانه‌هاي مختلف از واقعه عاشورا براي مردم سخن مي گفتند.
شمس افزود: در زمان شهادت امام سجاد(ع) وقتي پيکر مبارک امام را غسل مي‌دادند آثار غل و زنجيرهايي که در طول مسير کربلا به شام به بدن امام بسته بودند، هنوز روي بدن ايشان نمايان بود.
وي در خصوص ويژگي هاي شخصيتي "امام سجاد(ع)" افزود: دعاهايي که در صحيفه سجاديه ايشان وجود دارد براي خيلي از اهل عبادت که مرتب در حال دعا و عبادت بودند کارآمد بود چراکه دعاهاي امام به قدري با مضامين زيبا نوشته شده است که اهل سنت نيز مشتاقند که صحيفه سجاديه امام زين‌العابدين را بخوانند و به آن علاقه دارند؛ از جمله مناجات "طاعبين". کلماتي از ايشان باقي مانده که الگوي عبادت‌ ما شيعيان است چرا که امام به بسيار با خدا راز و نياز مي‌کردند.

اين کارشناس ارشد علوم قرآني در خصوص شهادت "امام سجاد(ع)" تصريح کرد: حدود 40 سال بعد از واقعه عاشورا در تاريخ 12 محرم همزمان با روز به خاک سپاري "امام حسين(ع)" حضرت به شهادت رسيدند.
وي در خصوص روز دوازدهم محرم در واقعه عاشورا عنوان کرد: دو روز بعد از واقعه عاشورا يعني دوازدهم ماه محرم پيکر شهدا را يکي يکي دفن مي کردند اما وقتي نوبت به پيکر حضرت "اباعبدالله الحسين(ع)"مي رسد، امام سجاد(ع) فرمودند اين کار من است؛ چراکه حجت خدا بايد حجت خدا دفن کند و آنجا ملائکه به کمک امام مي‌آيند و حضرت يک نفره پيکر امام حسين(ع) را در قبر قرار مي‌دهند.
شمس خاطرنشان کرد: در واقع "امام سجاد(ع)" "امام حسين(ع)" را به خاک سپردند و بعد به کمک مردم قبيله‌هاي اطراف رفته و جنازه شهدا را دفن کردند. اما جنازه "حر بن يزيد رياحي" را طايفه اش در منطقه زندگي خود دفن کردند و مي‌بينيد که امروز شهدا در کربلا در کنار "امام حسين(ع)" دفن شده اند ولي "حر بن يزيد رياحي" که يکي از شهداي کربلا بود در منطقه‌اي در 5 کيلومتري کربلا دفن شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت موتورسواری تربیت بدنی سپاه عاشورا مسابقه چهار جانبه موتورسواری کراس با حضور سرهنگ پاسدار حیدرپناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا و با حضور چهار تیم از شهرهای تبریز، جلفا، مرند، هشترود و جمعی از تماشاگران برگزار کرد.

این مسابقات در ۳ کلاس ۴۵۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی و تیرل انجام شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های برتر به ترتیب ذیل معرفی شدند؛

موتورسواران باشگاه مقاومت توانستند مقام اول این مسابقات را بدست آورند.

همچنین تیم مرند و تیم جلفا به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6097577

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد