Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، سامع،معاون امور شهری و اجتماعی شهرداری قم در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی و ایجاد نظم در شهر بر عهده 7 سازمان شهرداری به همراه 2 مدیریت موجود در آن است.

وی با تأکید بر درگیری روزانه خدمات شهری شهرداری بازندگی روزمره مردم افزود: 6 سازمان شهرداری به‌صورت روزانه مشغول خدمات‌رسانی به مردم در قالب بخش‌های گوناگون هستند همچنین کمیته پیشگیری و رفع تخلفات شهری در قم نیز در قالب اطلاع‌رسانی و تبیین نیازهای متقابل مردم و شهرداری در شهر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع با اشاره به معضل وانت‌بارها در سطح شهر گفت: وضعیت استقرار و فعالیت وانت‌بار و دست‌فروش‌ها در قم مناسب نیست که سبب بروز پدیده‌هایی مانند سد معبر و برهم زدن چهره ظاهری و زیباشهر شده‌اند.

معاون امور شهری و اجتماعی شهرداری قم بابیان اقدامات شهرداری قم در ساماندهی وانت‌بارها تصریح کرد: برای این منظور طرحی در شهرداری قم به تصویب رسیده و به‌وسیله آن شهر به سه‌نقطه مرکزی، کمربندی و بیرونی تقسیم‌شده و برای ساماندهی وانت‌بارها نیز در حال حاضر 5 نقطه دیده‌شده است.

وی غیربومی بودن بسیاری از وانت‌بارهای سطح شهر را موردتوجه قرارداد و گفت: بسیاری از این وانت‌بارها در طول شبانه‌روز برای فروش محصولات خود به قم سفر می‌کنند اما در طرح ساماندهی صرفاً وانت‌بارهای مشمول این طرح خواهند شد که سکنه قم باشند همچنین تاکنون بیش از 4 هزار معرفی‌نامه برای ساماندهی وانت‌بارها بین آن‌ها توزیع‌شده است.

سامع ادامه داد: از سال 95 قانون برخورد با دست‌فروش‌های هسته مرکزی شهر با تعامل و همکاری قوه قضاییه در قم اجرایی شده که ثمرات برجسته آن در حفظ نظم و زیبایی شهر در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قابل‌مشاهده است.

معاون امور شهری و اجتماعی شهرداری قم تأکید کرد: برای ساماندهی اصولی و منطقی یک شهر باید 35 معضل و مشکل در شهر حل شود درحالی‌که خدمات شهری شهرداری به بسیاری از این مشکلات اصولاً ورود پیدا نکرده اما متأسفانه میران تخلفات شهری در قم از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با تأکید بر اهمیت متقابل مردم و شهرداری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری خاطرنشان کرد: باید در گفت‌وگو و تعامل با مردم را باز کرد و مردم را نسبت به‌ضرورت و اهمیت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری آن‌ها را توجیه و قانع کرد.

سامع با اشاره به لزوم ساماندهی متکدیان شهری عنوان کرد: در مبحث ساماندهی تکدی‌گری مکانی برای غربال‌گری آن‌ها در نظر گرفته‌شده تا با تعامل دستگاه‌های زیر ربط برخورد حرفه‌ای و منطقی با این پدیده صورت بگیرد همچنین صدور شناسنامه به متکدیان نیز از دیگر اقدامات مهم خدمات شهری شهرداری قم در ماه‌های اخیر بوده است.

معاون امور شهری و اجتماعی شهرداری قم با اشاره به مشکلات آب‌نماهای شهری ادامه داد: از 167 آب نمای موجود در استان قم 136 مورد به‌صورت غیر ایمن فعال هستند که در دو سال اخیر 89 مورد ایمن‌سازی شده و امیدواریم مابقی هم تا پایان سال ایمن شوند.

وی تصریح کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال جاری برای تجهیز وسایل بازی در بوستان‌ها و 265 میلیون تومان نیز برای نصب تجهیزات ورزشی در پارک‌ها و بوستان‌های استان قم هزینه شده است.

انتهای پیام/ش

متکدیان شناسنامه دار شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از کشته و زخمی شدن یک زن و شوهر در تصادف جاده‌ای در محور زرند رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مرتضی بخشی با بیان اینکه حادثه برخورد کامیون با وانت در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت به این سازمان اعلام و نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه کامیون با وانت مزدا برخورد داشته که متاسفانه سرنشین وانت در این حادثه جان باخته است.

وی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان، سرنشین را از داخل خودرو به خارج منتقل و بعد از تأیید فوت وی توسط اورژانس به سردخانه منتقل شد, افزود: در این حادثه راننده خودرو دچار مصدومیت شده بود که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و علت حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است.

کد خبر 749535

دیگر خبرها

  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست