Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، «گری سیمور» تحلیلگر مشهور آمریکایی که مدتی نیز در کاخ سفید در سمت هماهنگ کننده تسلیحاتی و جنگ افزارهای کشتار جمعی دولت «باراک اوباما» فعالیت می‌کرد در گفت‌‌وگو با اندیشکده «کارنگی» درباره برجام و موارد دیگر به اظهار نظر پرداخت.

سیمور در این گفت‌‌وگو خطاب به مخالفان برجام و آن‌هایی که مدعی‌اند تنش هسته‌ای با ایران برای طولانی مدت برطرف نشده است، گفت: «موافقم که توافق هسته‌ای ایران تهدید این کشور برای دستیابی به سلاح‌های اتمی را در طولانی‌مدت حل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این قرارداد 10تا 15 سال محدودیت بسیار مهمی را در توانایی ایران در ساخت بمب اتمی و همچنین مقررات بازرسی فراهم می‌کند. این دستاوردی بزرگ است اما مشکل را حل نمی‌کند. به نظر من، هیچ توافق دیپلماتیک نمی‌تواند تا زمانی‌که حکومت کنونی این کشور در راس کار است این مشکل را حل کند.»

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره تعبیر خود از رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره برجام از یک سو با تائید پایبندی ایران به توافق و از سوی دیگر نکوهش آن گفت: «ترامپ نگرش منفی بسیار شخصی نسبت به توافق هسته‌ای ایران ایجاد کرده و می‌خواهد آن را از بین ببرد. با این حال، "رکس تیلرسون " وزیر خارجه و تیم سیاست خارجی او می‌دانند که برای آمریکا دبه درآوردن در مذاکره هسته‌ای آن‌هم بدون دلیل حماقت عجیب و غریبی خواهد بود زیرا این اقدام آمریکا را از دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان دور ساخته و دست ایران را در ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای خود باز می‌گذارد و توجه‌ از نبرد علیه داعش را منحرف می‌سازد. بنابراین، تیلرسون امیدوار است ترامپ را متقاعد کند که در عوض حمایت اروپایی‌ها از طرح پیشنهادی آمریکا برای پیگیری مذاکره با ایران در اصلاح معایب توافق کنونی به رفع تحریم‌ها بر اساس توافق هسته‌ای ادامه دهد و معتقدم که تیلرسون موفق خواهد شد.»

سیمور در بخش دیگر درباره کنار کشیدن آمریکا از توافق و بکار بردن گزینه نظامی از سوی واشنگتن علیه ایران گفت: «آمریکا توانایی نظامی برای نابود کردن تاسیسات ایران برای تولید بمب اتمی را دارد. با این حال، ایران می‌تواند این امکانات را در طول زمان بازسازی کند. تنها راه برای اطمینان بخشی از این که ایران به سلاح اتمی دست نمی‌یابد، یورش، اشغال و تغییر حکومت این کشور است. من اعتقاد ندارم که آمریکا آماده عملیات نظامی گسترده در برهه کنونی باشد.»

گری سیمور سپس درباره این‌که آیا آزمایش‌های موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای است یا خیر ، افزود: «آزمایش موشک‌های بالستیک ایران ایران نقض توافق نیست. موشک‌های بالستیک سلاح‌های دو منظوره هستند. همانطور که در جنگ ایران و عراق شاهد بودیم، برای کشورهایی با نیروی هوایی بسیار ضعیف چون ایران، موشک‌های بالستیک قابلیت حمله متعارف برد بلند را فراهم می‌کنند. اگر ایران در نهایت تصمیم به ساخت بمب اتمی گیرد، موشک‌های بالستیک چنین شرایطی را فراهم می‌آورند.»

سیمور همچنین درباره پایبند بودن ایران به توافق هسته‌ای گفت: «ایران با این توافق موافقت کرد تا تحریم‌ها رفع شوند. ایران بسیار علاقه‌مند به حفظ توافق در این زمان است زیرا هنوز برای بهبود اقتصاد خود نیازمند رفع تحریم‌ها است.»

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی