Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی استان کرمانشاه، از بررسی بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد بالای ۳۰ سال استان، در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت خبر داد.

دکتر ویدا صنیعی در گفتگو با خبر نگار مهر، ضمن اشاره به روز جهانی قلب گفت: هر سال آخرین یکشنبه ماه سپتامبر میلادی روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار امسال روز جهانی قلب را «همه با هم برای سلامت قلب» بیان کرد و افزود: برای نیرو بخشیدن به قلب و داشتن زندگی سالم باید در سراسر کشور اقدامتی را که لازم است به اشترک بگذاریم.

دکتر صنیعی بیماری های قلبی- عروقی را یکی از شایع ترین علل مرگهای زودرس در دنیا معرفی کرد و گفت: این بیماری سالانه در دنیا حدود ۱۷.۵ میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند و پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ این رقم به ۲۳ میلیون نفر برسد.

کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی استان کرمانشاه ابراز داشت: در جهت پیشگیری از بیماریها باید اقداماتی را انجام دهیم چرا که بیمازی قلبی با تغییر شیوه زندگی قابل اصلاح و پیشگیری است.

دکتر صنیعی هدف از تغییر شیوه زندگی را انرژی بخشیدن به قلب عنوان کرد و افزود: می توان با مصرف انواع سبزیجات، استفاده از آبزیان در برنامه غذایی، کاهش چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها به کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی کمک کرد.

وی در ادامه به اقداماتی جهت مراقبت از قلب اشاره کرد و بیان داشت: تغذیه سالم، ترک مصرف دخانیات، کاهش استرس، افزایش فعالیت های بدنی و ... می تواند در بهبود سلامت قلب موثر واقع شود.

کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سطح شهر پایگاههای سلامت و در روستاها خانه های بهداشت و بهورز طی یک برنامه کشوری آماده بررسی بیماری های قلبی- عروقی شهروندان هستند.

وی اظهار داشت: در این برنامه کلیه افرادبالای ۳۰ سال به لحاظ بیماری های قلبی به طور رایگان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: این برنامه در قالب برنامه طرح تحول سلامت در طول سال و در کل استان کرمانشاه قابل انجام است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه