Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 مهر) مجلس شورای اسلامی کلیات اصل طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی را با 160 رأی موافق، 62 رأی ممتنع و 11 رأی مخالف از مجموع 241 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خانه ملت،براساس این گزارش علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در رابطه با این طرح یادآور شد: براساس ماده 143 آیین نامه داخلی مجلس با توجه به اینکه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رد این طرح بوده است، طرح مذکور دو شوری می شود و مجدداً به کمیسیون مذکور ارجاع خواهد شد.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به عنوان موافق طرح مذکور و همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین نیز به عنوان مخالفان طرح صحبت کردند.

این گزارش می افزاید که مخالفان به دلیل عدم احصاء دقیق آمار جامعه طرح توسط وزارت آموزش و پرورش و فقدان نظر قطعی در این زمینه و همچنین مشخص نبودن بار مالی و نیز به دلیل مغایرت این طرح با قانون برنامه ششم توسعه با این طرح مخالف کرده و کمیسیون مربوطه نیز به همین دلایل گزارش رد طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را به صحن علنی مجلس تقدیم کرد.

موافقان این طرح نیز به دلایلی همچون ضرورت تعیین تکلیف نیروهایی که سال ها در آموزش و پرورش خدمت کرده اند و پرداخت حق و حقوق آنها، نیاز آموزش و پرورش به جذب نیرو، بازنشستگی تعداد کثیری از معلمان طی سال های آتی، ظرفیت محدود دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در جذب و ضرورت استفاده از جوانان، خواهان تصویب این طرح بودند.

همچنین ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه و اصل 75 قانون اساسی طی اخطاری در این رابطه گفت: مادامی که بار مالی این طرح و طرح های مشابه حل نشود، پس از تصویب مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت، ضمن آنکه در ماده 28 برنامه ششم توسعه کشور، بر کاهش حق التدریسی ها و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان یک قانون تاکید شده است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با اخطار این نماینده توضیح داد: طبق اخطار شما خلاف برنامه ششم توسعه بودن این طرح صحیح است، چرا که این طرح خلاف ماده 28 و بند (ب) ماده 63 برنامه است، زیرا این ماده می گوید سازمان استخدامی باید فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به جذب نیرو اقدام کند.

براساس ماده واحده طرح مذکور؛ یک ماده به عنوان ماده (17) مکرر به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388/7/15 با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می گردد:

ماده 17 مکرر- دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت یک سال، کلیه نیروهای حق التدریسی مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1394/5/28 و قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1395/6/3 را همراه با طی دوره های آموزشی حداکثر شش ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل حق الزحمه نیروهای حق التدریسی که هم اکنون مشغول به کار هستند و نیز اضافه تدریس کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان تامین می شود. پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، در اواخر سال گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر تغییر آزمون استخدامی آموزش و پرورش و برگزاری آن به تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ صادر شد که منجر به تلاقی با آزمون (کتبی) تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که از سوی سازمان دارالقرآن کریم برپا می‌شود، شد.

تعدادی از حافظان، در هر دو آزمون ثبت‌نام کرده‌اند و طی تماس و درخواست‌های متعدد خواستار تغییر زمان این آزمون بودند، منجر به صدور اطلاعیه‌ای از سوی دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم (مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم) شد که متن آن به شرح زیر است:

اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش

با آرزوی موفقیت برای شما حافظان گرامی به اطلاع می‌رساند، ثبت‌نام نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر اساس جدول زمان‌بندی شده از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۲ از طریق سایت تلاوت آغاز شد و حافظان محترم با مطالعه آئین‌نامه ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون‌ها خصوصاً مرحله اول که در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، اقدام به ثبت‌نام کردند.

حدوداً در همین ایام نیز ثبت‌نام جهت آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش، با اعلام برگزاری آزمون در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود ولی در اواخر سال گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر تغییر آزمون آموزش و پرورش از زمان قبلی به تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه توسط جهاددانشگاهی صادر که منجر به تلاقی و برگزاری دو آزمون حفظ و استخدامی در یک روز می‌شود.

از آنجا که تعدادی از حافظان، در دو آزمون ثبت‌نام کرده بودند طی تماس و درخواست‌های متعدد خواستار تغییر زمان آزمون می‌شوند؛ لذا سازمان دارالقرآن طی نامه‌ای رسمی مراتب را جهت تغییر زمان آزمون پیش‌بینی شده استخدامی آموزش و پرورش به مسئولان مربوطه اعلام و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد که تا کنون پاسخی دریافت نشده است؛

بنابراین با توجه به موارد فوق و ذکر این مطلب که بیش از ۹۰ درصد حفاظ خارج از شمول موضوع استخدامی بوده و با توجه به تاریخ اعلامی برنامه ریزی و ثبت‌نام نموده‌اند به اطلاع می‌رساند: مرحله اول آزمون (کتبی) در تاریخ اعلام شده روز جمعه صبح ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به‌صورت همزمان از ساعت ۸:۳۰ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 6080731 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس