Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@23:35:54 GMT

آران وبیدگل قطب تولید پسته دراستان اصفهان + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۰۹۸۵

‍‍‍‍‍‍

شهرستان آران وبیدگل با داشتن سه هزار و 700 هکتار وسعت زیر کشت پسته قطب تولید این محصول در استان اصفهان است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: متوسط برداشت پسته دراین شهرستان را حدود دو تن در هکتار است و پیش بینی می شود امسال بیش از چهار تن پسته خشک از باغات برداشت و روانه بازار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین فتاحی با اشاره به ادامه برداشت این محصول تا اواخر مهر افزود:محصول پسته آران و بیدگل پس از برداشت به هشت واحد فرآوری پسته در شهرستان حمل و پس از فرآوری بیش از 40 درصد آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.
وی گفت :پسته‌های برداشت شده از نوع ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی هستند که بیشترین سطح زیر کشت هم در جاده ابوزید آباد قرار دارد.
فتاحی با اشاره به اینکه محصول پسته در آران و بیدگل مناسب شرایط آب و هوایی و خاکی منطقه است گفت: پیش بینی می شود تا افق 1404 اران و بیدگل قطب تولید این محصول با ارزش در کشور باشد.
وی محصول پسته را جایگزین مناسبی برای دیگر محصولات مانند صیفی جات با نیاز آبی بالا دانست و افزود: نیاز آبی پایین، مقاوم بودن به شوری خاک و خشکی هوا و همچنین صرفه اقتصادی مناسب موجب گرایش بیشتر کشاورزان کویر به کشت پسته شده است. دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست