Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رئيس‌جمهور گفت: تجار و صادرکنندگان ايراني مي‌توانند از خط اعتباري جديدي که براي صادرات به سوريه تصويب شده استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، جلسه شوراي عالي صادرات غيرنفتي ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.
جهانگيري در اين جلسه بر لزوم شکل‌گيري عزمي ملي در ميان همه دستگاه‌هاي اجرايي براي توسعه صادرات غيرنفتي تأکيد کرد و با اشاره به بسته حمايت از توسعه صادرات مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي که در شهريور‌ماه سال جاري ابلاغ شد، تصريح‌کرد: در اين بسته مشوق‌ها و حمايت‌هاي فراواني براي توسعه صادرات غيرنفتي قيد شده که لازم است همه دستگاه‌ها به ويژه سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت با جديت اجراي دقيق و کامل اين بسته را پيگيري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تأکيد بر اهميت توسعه صادرات غيرنفتي و نقش موثر آن در بهبود وضعيت اقتصادي کشور، گفت: امروز دولت و بخش خصوصي به اين اجماع رسيده اند که توجه جدي به صادرات غيرنفتي، پيدا کردن بازارهاي جديد صادراتي و رفع موانع پيش روي صادرات، از اصلي ترين راههاي فعال تر کردن اقتصاد کشور است.
معاون اول رييس جمهور افزود: در سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي نيز يکي از جهت‌گيري‌هاي اصلي، توسعه صادرات غيرنفتي است که در همين راستا کارگروه برون‌گرايي اقتصاد با عضويت وزارت‌خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادي و دارايي تشکيل شد تا راهکارهايي براي توسعه صادرات غيرنفتي تدوين کنند.
وي همچنين بر ضرورت توجه هر چه بيشتر به کشورهاي هدف صادرات ايران نظير عراق، سوريه و روسيه تأکيد کرد و اظهارداشت: تجار و صادرکنندگان ايراني مي‌توانند از خط اعتباري جديدي که براي صادرات به سوريه تصويب شده استفاده کنند و لازم است سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز اجراي اين مصوبه را با جديت پيگيري کنند.
معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر اهميت تاسيس شرکت هاي بزرگ صادراتي و ايجاد برند براي صادرات کشور، خاطرنشان کرد: لازم است شرکت هاي بزرگ صادراتي تأسيس شود تا امکان صادرات کالا و خدمات به کشورهاي هدف همچون روسيه بيش از پيش مهيا شود.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به پيشنهاد وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس کل بانک مرکزي در خصوص محاسبه مابه التفاوت نرخ تورم بازار داخلي و خارجي در نرخ تسعير ارز، بر لزوم تشکيل کارگروهي متشکل از وزرا و رؤساي دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي بررسي آثار نرخ ارز بر ميزان صادرات و تدوين راهکارهايي براي بهبود صادرات غيرنفتي تأکيد کرد.
جهانگيري همچنين با اشاره به پيشنهاد وزير صنعت، معدن و تجارت براي احياي سازمان توسعه تجارت، گفت: لازم است جلسه اي متشکل از وزير صنعت، معدن و تجارت و رؤساي سازمان هاي برنامه و بودجه و اداري و استخدامي کشور تشکيل شود و موضوع احياي اين سازمان مورد بررسي و تصميم گيري قرار گيرد.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه اين جلسه، بخش گردشگري را نيز از مهمترين و اصلي ترين بخش ها در اشتغالزايي و ايجاد درآمد ارزي دانست و از رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگي خواست جلسه اي با عضويت نمايندگان وزارت خانه هاي صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه تشکيل و راهکارهاي توسعه گردشگري را بررسي و برنامه دقيقي براي توسعه گردشگري در سال 96 و 97 تدوين کنند. به گزارش فارس، در اين جلسه که وزراي صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي، نفت، راه و شهرسازي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرپرست وزارت نيرو، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رئيس کل بانک مرکزي و رئيس سازمان ملي استاندارد نيز حضور داشتند، نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشي از عملکرد صادرات غيرنفتي در شش ماهه نخست سال 96 ارايه کرد و سپس به تشريح پيشنهادات تدوين شده در قالب «الزامات تحقق اهداف صادراتي» پرداخت که مقرر شد اين الزامات در کارگروه برون گرايي اقتصاد مورد بحث و بررسي قرار گيرد و در صورت تاييد نهايي، به عنوان مصوبه شوراي عالي صادرات غيرنفتي ابلاغ شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸ درصدی به حدود ۸۵۰ میلیون یورو رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 847 میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 780 میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست 2024 با افزایش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 144 میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 139 میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 703 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل 641 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش 46 درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه 2024

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه 30 درصدی داشته و از 358 میلیون یورو در فوریه سال 2023 به 468 میلیون یورو در فوریه 2024 رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 32 درصدی مواجه شده و به 392 میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل 297 میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال 46 درصد رشد کرده و به 141 میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با 37 درصد رشد به 33 میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش 6 درصدی به 42 میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران 22 برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 برابر شده و از 2.5 میلیون یورو در فوریه سال قبل به 57 میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه 2024 با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 76 میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال 2023 بالغ بر 61 میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران 2 برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح 19 میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد 66 درصدی مواجه شده و به 9.3 میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز 96 درصد رشد کرده و به 26.1 میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل 13.3 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت