Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که روند گفت‌وگوهای صلح بین دولت‌های کابل و اسلام‌آباد به پیشنهاد رئیس ستاد ارتش پاکستان از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان گفت: رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با اشرف غنی از سرگیری روند گفت‌وگوها بین کابل و اسلام‌آباد را پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقامات افغان با هیئت پاکستانی توافق کردند تا روند گفت‌وگوها بین کابل و اسلام‌آباد از سر گرفته شود.

معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان درباره ضمانت عملی شدن تعهدات پاکستان، اظهارداشت: «پاکستان به ما مراجعه کرده است پس برای ما مهم است تا با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم».

روز گذشته «نجیب‌الله آزاد» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرد که پاکستان در پی فشارهای جامعه بین‌المللی به تغییر سیاست خود در برابر افغانستان و مبارزه با تروریسم وادار شده است.

به گفته آزاد، هر چند پاکستان در گذشته به تعهدات خود عمل نکرده اما احتمالا به این نتیجه رسیده است که بدون همکاری در مبارزه با تروریسم، حمایت جامعه بین‌المللی را از دست خواهد داد.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان افغانستان به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داده‌اند تا در برابر پیشنهاد گفت‌وگوی پاکستان با احتیاط رفتار کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • ابوطالب شفقت استاندار لرستان شد
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان