Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:45:37 GMT

براي بهتر نگهداري از گل وگياهان منزلتان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۱۴۰۲

براي بهتر نگهداري از گل وگياهان منزلتان

خبرگزاري آريا -

نور کافي براي گلخانه :
همانطور که مي دانيم گياهان احتياج به نور خورشيد دارند . در تابستان اگر نور خورشيد مستقيم به گياهان بخورد ، باعث از بين رفتن آنها مي شود . براي رفع اين مشکل کمي خاک را با آب مخلوط کنيد و روي شيشه گلخانه خود بريزيد . در زمستان نيز با آمدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافي به گل ها مي رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از چه آبي براي آبياري استفاده کنيم :
1- به دليل وجود کلر در آب لوله کشي بهتر است از ريختن آب لوله کشي براي آبياري استفاده نکنيم . بلکه 3-2 ساعت آب را در محيط خانه قرار داده وبعد براي آبياري از آن استفاده کنيم تا کلر آن ته نشين شود .
2- اگر تخم مرغ آبپز کرديد آب آن را دور نريزيد . چون به دليل دارا بودن املاح معدني بهترين آب براي گلدان هاي شما مي باشد .
3- اگر خواستيد آب آکواريوم ماهي را عوض کنيد ؛ آب آن را دور نريزيد ؛ زيرا بهترين کود براي گل ها مي باشد .
4- آبي که در آن سبزي شسته ايد ، بهترين آب براي گلدان ها مي باشد .
غذا دادن به گلدان ها :
همانطور که مي دانيد گياهان علاوه بر آب احتياج به غذ دارند . براي اين منظور هر شش بار که به گلدان آب داده ايد ، يکبار بايد به گلدان غذا بدهيد . که در تابستان اين مدت کمتر و در زمستان اين مدت طولاني تر مي شود .

اگر گياه براثر بي آبي خشک شد چه بايد بکنيم :
اگر بدليل رفتن به مسافرت گلدان شما خشک شد با يکبار آبياري آب مورد نياز گلدان تامين نمي شود . زيرا وقتي گياه را از گلدان خارج مي کنيد مي بينيد که تمام قسمت هاي خاک خيس نيست . به همين خاطر ظرفي را پر از آب کنيد و گلدان را درون آب قرار دهيد . بصورتي که تا نيمه گلدان در داخل آب قرار بگيرد با اينکار گياه آب مورد نياز خود را از طريق ريشه جذب مي کند .

براي جلوگيري از شته :
مي توانيد يک عدد سير را درون گلدان خاک کنيد . اين کار براي اين است که شته جرأت نزديک شدن به گل را پيدا نکند .
درمسافرت نگران آبياري گل ها نباشيد :
روش اول : قبل از مسافرت يک تشت بزرگ پلاستيکي ويا وان حمام را براي گل ها اختصاص دهيد . به اين صورت که حوله اي داخل تشت و يا وان حمام پهن کنيد و آن را کاملاٌ خيس کنيد . سپس تمام گلدان ها را روي حوله قرار دهيد . با اين کار با خيال راحت به مسافرت برويد و نگران آبياري گل ها يتان نباشيد .
روش دوم : يک بطري نوشا به را پر از آب کنيد و آن را وارونه داخل خاک کنيد به صورتي که سر شيشه داخل خاک شود . به اين ترتيب گلدان شما مدتي از آب ذخيره شده ي داخل بطري استفاده مي کند .
دستگاه بخار براي گلدان ها بسازيد :
در زمستان گلدان ها احتياج به بخار دارند به اين منظور دستگاه بخار را داخل گلخانه قرار دهيد ، (البته بدون داروي بخور،) زيرا براي شادابي گلدان ها ، بخار بسيار مناسب است و در تابستان بايد گياهان خنک باشند پس بايد گلدان ها در جايي قرار بگيرند که باد کولر آنها را خنک کند .
آب پاش براي گل ها :
اگر فرصت داشته باشيد ، سعي کنيد هميشه با آب پاش بر روي خاک آب بپاشيد . در ضمن با آب پاش برگ گياهان را آب پاشي کنيد . براي شادابي گياهان بسيار مفيد است .
استفاده از قرص ldبراي رشد بهتر گل ها :
تجربه نشان داده است که اگر هر چند وقت يکبار براي هر گلدان يک عدد قرص ldرا در آب حل کنيد و به گلدان ها بدهيد ، در رشد آن ها تأثير به سزايي دارد .

تميز کردن برگ گل ها :
1- براي تميز کردن و زيبايي گل ها مي توانيد از گليسيرين استفاده کنيد . جند قطره گليسيرين را روي پارچه ي نرمي بريزيد . سپس گلها را تميز کنيد . تأثير گليسيرين را روي برگ گلها امتحان کنيد .
2- از مخلوط مساوي آب و شير استفاده کنيد . پارچه ي نرمي را آغشته به مخلوط آب و شير کنيد و برگها را تميز کنيد .
فاصله بين گلدان و بشقاب زير آن :
همانطور که مي دانيد اگر گلدان داخل بشقاب باشد و آبي که از گلدان خارج مي شود در بشقاب جمع شود ، باعث از بين رفتن ريشه گياه مي شود براي اينکه آب داخل بشقاب جمع شود ، باعث از بين رفتن ريشه گياه مي شود براي اينکه آب داخل بشقاب به ريشه گياه نرسد . بايد بين گلدان و بشقاب فاصله بيندازيد . براي اين منظور سنگ مرمر يا سنگ سفيدي را به تکه هاي کوچک بشکنيد . براي هر گلدان 3 تکه سنگ در سه جهت گلدان قرار دهيد تا گلدان روي سنگ ها قرار بگيرد .

قلمه زدن گلها :
براي قلمه زدن گلها مي توانيد از ماسه استفاده کنيد . ساقه ي گياه را به اندازه ي 3-2 سانتيمتر داخل ماسه قرار دهيد و هر روز به آن آب بدهيد ، تا ريشه کند . بعد از ريشه کردن به گلدان اصلي منتقل کنيد . بهتر است روي ظرف قلمه را با پلاستيک فريزر بپوشانيد تا زودتر ريشه کند .
اگر قلمه را خواستيد درون آب قرار دهيد ، درون ظرف آب يک حبه قند بيندازيد تا غذاي گياه تأمين شود .

نگهداري گلهاي تزئيني براي چند روز :
براي اينکه گلهاي تزئيني مدت بيشتري عمر کنند داخل آب گلدان يک حبه قند بيندازيد ، تا غذاي آن تأمين شود .
تميز کردن گلدان ها :
اگر گلدان هاي بلوري و سراميک شما جرم گرفته باشند ، درون گلدان سرکه يا آب نمک غليظ بريزيد بعد از چند ساعت گلدان را بشوييد کاملاٌ تميز مي شود .

از بين بردن کرم هاي داخل خاک :
اگر ديديد که خاک گلدان شما کرم دارد براي از بين بردن کرم داخل خاک به اين روش عمل کنيد : تشتي را تا نيمه پر از آب کنيد . سپس گلدان را درون آب قرار دهيد به صورتي که تا نيمه گلدان آب باشد . نصف روز به همين صورت بگذاريد بماند با وجود آب چون کرم ها نمي توانند نفس بکشند . از ته گلدان داخل آب مي شوند . به اين صورت کرم ها از بين مي روند . بايد توجه داشته باشيد که بين کف گلدان و تشت آب چند سانتيمتر فاصله ايجاد شود .

راست ماندن گلها :
مي دانيد گل ها هميشه به سمت نور بر مي گردند . به همين منظور هر چند وقت يک بار گلدان را بر گردانيد . به اين صورت که گل بسمت نور متمايل مي شود . براي راست شدن گل ، گلدان را هر چند وقت يکبار بچرخانيد تا کجي آن از بين برود .
استفاده از قرص آسپرين براي رشد گياهان :
مي توانيد 1 عدد قرص آسپرين را در آب حل کنيد ، و هر چند وقت يکبار به گلدان ها بدهيد براي رشد گياهان بسيار مناسب است .

بيشتر کردن عمر گل نرگس :
براي اينکه عمر گل نرگس بيشتر شود . يک عدد جو داخل ساقه ي گل نرگس فشار دهيد و داخل آب بگذاريد .

براي خشک کردن برگ سرخس وساير برگ ها :
اگر مي خواهيد برگ هاي زيبا را خشک کنيد اتاقي را انتخاب کنيد که بچه به آن وارد نشوند . يک روزنامه را روي زمين پهن کنيد برگها را روي روزنامه بپيچيد . ويک برگ روزنامه ي ديگر روي برگ ها قرار دهيد .
سپس يک پتو را چهار لا کرده و روي روزنامه بگذاريد وتا دوهفته سراغ آن ها نرويد . بعد از دو هفته مي توانيد برگ هاي زيبا و خشک شده را جمع کنيد .


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ سرهنگ محمد گلمحمدزاده در تشریح جزئیات این خبرگفت: ماموران کلانتری چناران شهر این فرماندهی در اجرای طرح مقابله با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، با اشرافیت خود از وجود یک قبضه سلاح غیر مجاز و نگهداری غیرقانونی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از منزل این افراد یک قبضه اسلحه شکاری کشف کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد با اشاره به دستگیری این متهم و تحویل آن به مرجع قضائی گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از نگهداری سلاح سرد و گرم توسط افراد مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رضاوند: بازی های آخر با VAR باشد بهتر است+ فیلم
  • فراز امامعلی: در نیمه دوم بهتر از استقلال بودیم / فیلم
  • فیلم/ سنوار ما را از خودمان بهتر می‌شناسد!
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • پنج روش کاربردی برای مراقبت از آجر نسوز نما
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟