Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دور مذاکرات معاونین وزرای خارجه روسیه و آمریکا، با وجود عدم نتیجه بخش بودن دورهای قبلی، بزودی انجام خواهد شد و مسکو خارج شدن از چارچوب این گفتگوها را مفید نمی‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: مقامات مسکو چارچوب مذاکرات سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با توماس شنون همتای آمریکایی خود را با اهمیت می دانند، برای اینکه ادامه این مذاکرات تمایل دو طرف برای یافتن راهی برای خارج شدن از بن بست موجود در روابط مسکو و واشنگتن را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی ریابکوف در مصاحبه با «ایزوستیا» گفته است، برغم اینکه طرفین هنوز نتوانسته اند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بدست آوردند، ولی این نشستها مفید بوده و نتایج خاصی هم در پی داشته است. این چارچوب کارآمدی خود را نشان داده و به همین دلیل بزودی دور جدید آن برگزار خواهد شد.

دیپلماتهای بلندپایه روسی و آمریکایی تاکنون سه دور مذاکره در نیویورک، واشنگتن و هلسینکی داشته اند. تاریخ و مکان دور جدید این نشست هنوز مشخص نشده، ولی معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با این روزنامه یادآور شد که این دیدار بزودی انجام خواهد شد.

ریابکوف گفته است: «مسلم است که این مذاکرات مفید هستند، ما بر اساس دستورکار تهیه شده به جلو می رویم. البته هنوز پیشرفت بسیار کمی بدست آمده و به همین دلیل باید به تلاش خود ادامه دهیم. هر دو طرف علاقه دارند تا این نشستها ادامه پیدا کنند و از این کانال ارتباطی برای فایق آمدن بر مشکلات موجود در روابط دو کشور در شرایط دشوار کنونی استفاده شود. لازم است تا برخورد مثبت تری برای حل و فصل مشکلات پیدا کرد و به همین دلیل لازم است تا این چارچوب از گفتگوها حفظ خواهد شد.»

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: «مسئله مهم آن است که چارچوب مذاکرات ریابکوف-شنون برغم اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه و مشکلات اخیر در سطح دیپلماتیک بین دو کشور، به کار خود ادامه دهد و ما (در مسکو) قصد نداریم تا این کانال ارتباطی را ببندیم و طرف آمریکایی نیز ظاهرا چنین تمایلی ندارد.»

عدم گفتگو، مشکلات در روابط مسکو و واشنگتن را پیچیده‌تر می‌کند

به نوشته این روزنامه، آندری کلیموف نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز اطمینان دارد که فعلا امکان ادامه مذاکرات در این چارچوب وجود دارد و باید از این فرصت حداکثر استفاده را نمود.

این سناتور به «ایزوستیا» گفته است: «فقدان گفتگوها کمکی به حل و فصل مشکلات نکرده، بلکه آنها را پیچیده تر خواهد کرد. زمانی که مذاکره ای صورت نگیرد، ضرورت پیدا می کند تا از وجود یک میانجی استفاده کرد و در چنین شرایطی توجه به شایعات و گفته های غیرموثق آغاز می شود که نتیجه ای جز بدتر شدن وضعیت ندارد. ولی گفتگوهای دوجانبه سرگئی ریابکوف و توماس شنون، این امکان را فراهم می سازد تا دو طرف از زبان یک مقام بلندپایه از مواضع رسمی دو کشور اطلاع یافته و برای حل و فصل مسائل به تبادل نظر بپردازند و همین روند تاثیر مثبتی بر روابط دوجانبه خواهد داشت.»

به نوشته این روزنامه، جان هانتسمن سفیر جدید آمریکا نیز به مسکو آمده است و روز دوشنبه با سرگئی ریابکوف دیدار و گفتگو نموده است. محتوای مذاکرات دو طرف فاش نشده، ولی تغییر سفرای دو کشور نیز ممکن است در بهبود روابط مسکو و واشنگتن موثر باشد.

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد