Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی در شش ماهه نخست امسال ۳۵میلیارد ریال در قالب صدقه به نیازمندان تحت حمایت کمک کردند.

رمضانعلی جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم استان مرکزی در شش ماهه نخست امسال ۳۵ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال در قالب صدقه به نیازمندان تحت حمایت کمک کردند

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه صدقات مردمی متناسب با نیاز محرومان هزینه می شود، اظهار داشت: با صدقات مردمی بخش از مشکل خانوارهای تحت حمایت برطرف می شود و در حقیقت این کمک ها تاثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی بیان کرد: میانگین سرانه پرداختی صدقات مردم استان به صورت ماهیانه ۴۰۶ تومان بوده و ضریب نفوذ کمیته امداد با اجرای طرح ساماندهی صدقات(صندوق های کوچک) در بین مردم استان به ۲۴ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۴۲ هزار و ۷۸۰ صندوق صدقات کوچک کمیته امداد در نقاط مختلف استان مرکزی توزیع شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان ساخت: سهم درآمد صنادیق بزرگ از درآمد کل صدقات، ۳۶ درصد و سهم درآمد صنادیق متوسط از درآمد کل پنج درصد و سهم درآمد صنادیق کوچک از کل درآمد صدقات ۵۹ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به فراهم شدم زمینه دریافت صدقات با استفاده از روش‌های الکترونیکی، عنوان کرد: سرعت در انتقال وجوه صدقات، صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها، عدم نیاز به تولید صندوق‌های صدقات و قلک پلاستیکی، همسان سازی پرداخت صدقات با کارت‌های عابر بانک، پیشگیری از سرقت توسط سارقان، کمک به تحقق اهداف مبلمان شهری و سهولت در دسترسی و پرداخت صدقات برخی از مزایای استفاده از روش های الکترونیکی و نوین است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در بخش مشارکت‌های مردمی، اعتمادسازی، شفاف سازی عملکردها و جذب بیشتر خیران است.

گفتنی است در حال حاضر در استان مرکزی ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی چهار هزار و ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

اهرابی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

وی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۲۲۳ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸۴ نفر از مددجویان مشمول بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۷ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستاییان و عشایر هستند که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود و طی سال گذشته حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در این خصوص واریز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ مجوز پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت دیگر نیز اخذ شد، اضافه کرد: بدین منظور بیش از ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 6096762

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود