Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین پورکاظمی در خصوص اعتراض برخی داوطلبان به نتیجه آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: با توجه به اینکه در زمان اعلام نتایج گفته شد که سهمیه ۵ درصدی رزمندگان مصوبه برنامه ششم توسعه هم اعمال شده است، سنجش نیز باید قانون را اجرا کند که در این زمینه هم قانون را اجرا کرده است.

وی در پاسخ به اعتراض به داوطلبان دستیاری دندانپزشکی یادآور شد: هیچ نوع سلیقه ای اعمال نشده و تنها بر اساس قانون عمل شده است و به میزانی که سهمیه های ۲۵ درصدی و ۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران و سهمیه پذیرش بومی تکمیل نشده، به سهمیه آزاد ظرفیت اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تشریح فرآیند قبولی در سهمیه های مختلف آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: بر اساس ظرفیت اولیه که اعلام شده بود ۳۷۸ نفر در این آزمون پذیرفته می شدند که پس از انتخاب رشته، ۳۷ ظرفیت در دو کدرشته محل خالی ماند و در نهایت ۳۴۱ نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: از ۳۴۱ نفر پذیرفته شده نهایی در دستیاری دندانپزشکی سال ۹۶، ۱۹۷ نفر در سهمیه آزاد، ۶۶ نفر در سهمیه ۲۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران، ۳۲ نفر در سهمیه ۵ درصدی رزمندگان و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و ۴۶ نفر در سهمیه بومی پذیرفته شده اند.

پورکاظمی اظهار داشت: در دو رشته بیماری های دهان نیز ۲۰ نفر ظرفیت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت نیز ۱۷ نفر ظرفیت خالی مانده است. در واقع داوطلبان این دو رشته را در کدمحل های مختلف انتخاب نکرده اند.

وی یادآور شد: بر اساس قانون از میان ۳۷۸ نفر ظرفیت اولیه، باید ۳۰ درصد به سهمیه بومی، ۲۵ درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران و ۵ درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اختصاص می یافت که مجموع آن ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش میشد، اما با توجه به اینکه تمام این سهمیه ها به نحوی خالی ماندند، بقیه ظرفیت این سهمیه ها به سهمیه آزاد اختصاص یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: داوطلبان اطمینان داشته باشند که بر اساس قانون عمل شده است. برداشت این داوطلبان از میزان سهمیه ها غلط است زیرا هر کدام که خالی مانده به سهمیه آزاد تعلق گرفته است. سنجش نیز تنها قانون را اجرا کرده است.

محمدحسین پورکاظمی آزمون دستیاری دندانپزشکی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ «استقلال قانون را دور می‌زند»!

به گزارش قدس آنلاین، براساس تصمیم فدراسیون فوتبال و مصوبات هیات رئیسه سازمان لیگ، با توجه به حساسیت مسابقات لیگ‌های کشوری، به منظور جلوگیری از حاشیه‌های غیر متعارف و ایجاد آرامش، انتشار و صدور اعلامیه، اطلاعیه و بیانیه و مصاحبه غیر فنی، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی از سوی تمام عوامل باشگاه‌ها با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهد شد.

پیگیری‌ خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که با توجه به اظهارات و ادعاهای یکی از پیشکسوت‌های باشگاه استقلال در پایان بازی دیروز این تیم مقابل شمس‌آذر قزوین مبنی بر آنچه «منفعت بردن باشگاه پرسپولیس از فقدان فناوری کمک داور ویدئویی(VAR)» خوانده شده است و همچنین اظهارات علیه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، این باشگاه در نامه‌ای اعتراضی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعتراض کرده است.

یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت که «با توجه به دستورالعمل سازمان لیگ مبنی بر ممنوع شدن مصاحبه ارکان باشگاه‌ها علیه یکدیگر، باشگاه استقلال به نوعی قصد دارد تا با استفاده از پیشکسوت‌های خود و افراد منتسب به این باشگاه قانون را دور بزند؛ در واقع پیشکسوت استقلال با حضور در ورزشگاه و تماشای دیدار استقلال و شمس‌آذر، در مصاحبه‌ پایان بازی علیه باشگاه پرسپولیس و مدیریت باشگاه صحبت کرد اما او مشمول قانون سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نمی‌شود!»

از این رو، باشگاه پرسپولیس ضمن اعلام مراتب اعتراض خود خواستار برخورد با این موضوع شده و از سازمان لیگ خواسته است تا با برخورد با باشگاه متخلف، از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی‌ای که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد
  • اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ «استقلال قانون را دور می‌زند»!