Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی است که این امر نیاز به نرم‌افزار فکری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین فیروزی پیش‌از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ گردشگری که به مناسبت 5 مهرماه گرامیداشت روز جهانی گردشگری با شعار «سفر کن، لذت ببر، احترام بگذار» و با هدف گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه که با حضور مسئولان استان در دبیرستان نمونه دولتی صادق‌وزیری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم در داستان‌ها و قصص مختلف انسان‌ها را به گردش و مسافرت توصیه و سفارش کرده و همچنین مسافرت‌های بین فلسطین امروزی و مکه از جمله مسافرت‌های حضرت ابراهیم بوده که قرآن به آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: داستان مسافرت حضرت یعقوب و پسران یعقوب سه داستان پیوسته که قرآن به آن اشاره کرده و حاکی از اهمیت سفر و گردش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه قصص قرآن داستان‌های واقعی است و خیالی نیستند، تصریح کرد: این داستان‌ها سرگذشت زندگی گذشتگان و زندگی واقعی آنها را ترسیم می‌کند و مطالب بسیاری برای عبرت‌آموزی دارد به طوریکه داستان‌های حضرت یوسف و پسران یعقوب همه مسائل زندگی همچون بی‌تدبیری در مقابل سیاست، طمع در مقابل بخشندگی، اقتصاد و توجه به زمینه‌های شکوفایی اقتصادی در مقابل بی‌تدبیری‌ها و هزاران حکمت دیگر که در آنها درس و عبرت‌های زیادی وجود دارد را یکباره مرور می‌کند

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم سرشار از قصص و داستان‌های زیادی از زندگانی پیامبران است، ادامه داد: در همه این داستان‌های قرآنی مسلمانان به سیر و سلوک در زمین تشویق می‌شوند و یکی از بهترین سیر و سلوک‌های ظاهری، سیر و سلوک توأم با سیر و سلوک عرفانی است.

فیروزی با اشاره به اهمیت گردشگری در دنیای امروز افزود: یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی «موضوع صنعت گردشگری» بوده که این صنعت پاک و بی‌آلاینده اقتصادی بسیارقوی و با گردش پولی و حجم فراوان اقتصادی دنیا مواجه است.

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری ارزش افزوده و اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد و امروز همه نقاط دنیا که زمینه‌هایی برای گردشگری دارند، ناگریزند برای جذب گردشگر و توریست برنامه‌ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هدف از نواختن زنگ گردشگری این است که توجه شما نوجوانان و جوانان به اهمیت گردشگری در گردشگری اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و مذهبی جلب شود چنانچه امروزه گردشگری در کنار توجه به توسعه اقتصادی، توسعه علمی و آموزشی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد و مردمی که در سطح جهان حرکت و سفر دارند در واقع زمینه داد و ستد و تبادل فرهنگی را فراهم می‌کنند.

وی به اهمیت گردشگری علمی در شرایط امروز اشاره کرد و اضافه کرد: گردشگری علمی باعث توسعه علمی می‌شود و داد و ستدهای علمی در همگونی علم، فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی نقش موثری دارند و صلح و ثبات را فراهم می‌کنند.

اظهار امیدواری معاون استاندار کردستان برای 5 تا 10 سال آینده!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بیان کرد: تنها رشته‌ای که در 5 تا 10 سال آینده اشتغال آن رونق می‌گیرد «حوزه گردشگری» است و ما باید در استان کردستان به فکر باشیم و برای رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم چرا که یکی از عوامل مهم رونق اقتصادی حوزه گردشگری بوده و این امر نیاز به نرم‌افزار فکر دارد.

فیروزی افزود: سالانه کشورمان برای جذب 20 میلیون گردشگر برنامه‌ریزی می‌کند و امیدواریم سهم استان کردستان از این میزان مورد توجه و در فاصله 5 تا 10 سال آینده در حوزه گردشگری از استان‌های گردشگرپذیر باشد.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم

آرین طاهری بازی‌ساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ‌و‌هنر اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازی‌ها در سه سطح اتفاق می‌افتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.

وی افزود: سطح اول نشانه‌های دیداری و شنیداری بازی است، نماد‌هایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازی‌ها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمی‌کند و چون برخی از بازی‌ها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازی‌های رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریال‌ها اقتباس می‌کنند و از آنها استفاده می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود:‌ داستان، محور و اصل رویه‌ بازی‌هاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده می‌شود که در بازی‌های ایرانی و در بازی‌های جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازی‌های برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.

طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که  ما در بازی‌ سازی از لحاظ کیفی رشد داشته‌ایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن بازی‌های موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات می‌شود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.

طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازی‌ها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار می‌کنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند