Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با همتاي ايرلندي خود بر روابط پايدار دو کشور تاکيد کرد.
به گزارش حوزه پارلماني خبرگزاري فارس به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري مشترک با دنيس او دونوان رئيس مجلس سناي ايرلند که صبح امروز (سه شنبه، 11 مهرماه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از سفر رئيس مجلس سناي ايرلند و هيأت همراه به ايران گفت: روابط ايران و ايرلند روابطي پايدار است و اين سفر پايه‌هاي آن را تقويت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان مذاکرات خوبي در زمينه هاي مختلف با هيأت پارلماني ايرلند صورت گرفت، عنوان کرد: در خصوص همکاري هاي پارلماني خوشبختانه گروه‌هاي دوستي پارلماني فعالي داريم که توسعه همکاري ها را در اين زمينه پيگيري کرده و باعث مي شوند سطح روابط تو کشور در حوزه هاي مختلف افزايش يابد.
وي در ادامه با بيان اينکه مطابق قانون برنامه ششم توسعه کشور اولويت هاي خود را در جلسه مشترک براي هيأت ايرلندي توضيح داديم، اظهار داشت: در اين رابطه به جذب سرمايه گذاري در حوزه انرژي هاي نو و پاک و تأمين تجهيزات حوزه هاي پزشکي و انرژي به معناي نفت و گاز تأکيد شد.
لاريجاني در ادامه با اشاره به اين مطلب که اميدواريم تجار ايراني از ظرفيت هاي ايجاد شده بهره ببرند، تأکيد کرد: اين اميدواري را نيز داريم که دوستان ايرلندي نيز در تسهيل روابط بانکي تلاش کنند.
رئيس قوه مقننه ادامه داد: در حوزه هاي همکاري هاي بين المللي نيز هم نظر بوديم به ويژه بر اين مسأله تأکيد شد که بايد بر توافق بين المللي هسته اي همگي پايبند باشند.
وي در ادامه با اشاره به بخش ديگري از مذاکرات خود با رئيس مجلس ايرلند که به مسائل منطقه اختصاص يافت، ابراز داشت: درباره بحران تروريسم در منطقه صحبت کرديم که دو طرف نسبت به اين موضوع حساس بودند و هرگونه هرج و مرج طلبي در منطقه محکوم شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به اهميت سفر رئيس مجلس سناي ايرلند به کشورمان خاطرنشان ساخت: اميدواريم سطح روابط تجاري، سياسي و امنيتي افزايش پيدا کند.
*رئيس مجلس سناي ايرلند: برجام به نفع اروپا و ايران است/ سفر هيأت اقتصادي ايرلندي به ايران براي افزايش روابط تجاري
دنيس او دونوان رئيس مجلس سناي ايرلند نيز در ادامه اين نشست خبري ضمن ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران، اين سفر را نخستين گام در حوزه روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي دانست و گفت: ما به عنوان يکي از اعضاي اتحاديه اروپا معتقديم که توافقنامه برجام بايد ادامه پيدا کند.
رئيس مجلس سناي ايرلند در ادامه با بيان اينکه اتحاديه اروپاي متحد مي تواند باعث ثبات در منطقه خود شود، عنوان کرد: جمهوري اسلامي ايران نيز در منطقه نقش پايدارکننده داشته و باعث ايجاد ثابت شده است.
وي در ادامه ضمن تشکر از رئيس جمهوري ايران به خاطر تلاش در حوزه مبارزه با تروريسم اظهار داشت: ايرلند مايل است در حوزه مبارزه با تروريسم با ايران همکاري کند.
او دونوان در ادامه با تأکيد بر افزايش سطح مناسبات با ايران بيان کرد: در خصوص صادرات تجهيزات صنايع کشاورزي و دارو و به اشتراک گذاشتن فناوري‌ها همکاري هايي با ايران داريم که آن را افزايش مي دهيم و رايزني براي تجارت نيز صورت داديم که در همين زمينه هيأتي اقتصادي ماه آينده به ايران سفر مي کند که اين اقدام را نخستين گام مثبت در حوزه تجاري و اقتصادي ميان اتحاديه اروپا و ايران تلقي مي کنيم.
وي در ادامه با ابراز خرسندي از اولويت‌هاي قانون برنامه ششم توسعه کشور در حوزه محيط زيست و آب که در جلسه مشترک با لاريجاني تشريح شد، عنوان کرد: اگر مي توانستيم آب باران را از ايرلند به ايران صادر مي کرديم چرا که در فصولي از سال با بارندگي هاي زيادي روبرو هستيم لذا اگر امکان آن وجود داشت در اين خصوص کمک مي کرديم.
رئيس مجلس سناي ايرلند در پايان در پاسخ به سؤالي در خصوص نقش کشورهاي اروپايي در پايبندي به توافق برجام خاطرنشان ساخت: دولت ما و اتحاديه اروپا از توافق برجام و اقدامات مثبتي که در اين خصوص انجام شد رضايت داشته و اجراي آن را به نفع تمام طرفين مي داند لذا ما تمام تلاش ديپلماتيک خود را مي کنيم تا اين توافق براي ايران و اروپا مثبت باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل