Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@19:12:36 GMT

اتحاد ایران، ترکیه و عراق حاصل تهدیدات مشترک

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۳۳۳۷۳

اتحاد ایران، ترکیه و عراق حاصل تهدیدات مشترک

بوجود آمدن اتحاد منطقه ای قطعاً در اثر تهدیدات مشترکی هم چون گروه های تکفیری، تروریسم و خطر جدایی طلبی است که اینها حاصل توئطه اسرائیل و آمریکا در منطقه بوده است. به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از «تیتریک»، روز گذشته( دوشنبه) رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات نظامی نظامی وارد تهران شد، این سفر در ادامه بازدید سرلشگر باقری از آنکارا در هفته پیش صورت گرفت و این همکاری ها با ورود اردوغان به تهران در هفته آینده تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر به دنبال اوج گرفتن تنش اقلیم کردستان، همکاری و رفت آمد های گسترده ای بین تهران و بغداد بوجود آمد که برگزاری رزمایش نظامی مشترک در ایران طی روزهای اخیر نمونه بارز آن است.

طی پنج سال اخیر و با شکل گیری توطئه تروریسم تکفیری در منطقه و ضرورت مقابله و برخورد با آن ائتلاف و ارتباط استراتژیکی بین کشورهای منطقه هم چون ایران، عراق، ترکیه و سوریه بوجود آمد که امروز و با بروز تنش های منطقه ای چون جدایی طلبی این ارتباط وارد مرحله تازه ای شد.

بدون تردید اتفاقات سال های اخیر منطقه خسارت ها و مشکلات بسیار جبران ناپذیر و سنگینی برای مردم و دولت ها داشته و به هیچ عنوان نباید عاملان اصلی و آمران بین المللی آن را فراموش و رها کرد، اما یکی از نتایج مفید و بسیار ارزشمند به دست آمده از آن که در غیر این صورت بعید بودن ایجاد شود، ایجاد یک ائتلاف و همکاری گسترده بین همسایگان و کشورهای منطقه برای حل تهدیدات مشترک است.

باید اشاره کرد که بوجود آمدن این اتحاد منطقه ای قطعاً در اثر تهدیدات مشترکی هم چون گروه های تکفیری و خطر جدایی طلبی است که اینها حاصل توطئه اسرائیل و آمریکا در منطقه بوده است.

همان طور که از قرائن مشخص است بحران تروریسم تکفیری با مشارکت گسترده نیروهای نظامی ایران، عراق، سوریه، روسیه و ترکیه رو به پایان است و تا ماه های آینده منطقه از وجود آنها امن خواهد شد و از سوی دیگر مسائلی هم چون جدایی طلبی کردستان نیز با توجه به جبهه فراگیری که مقابل آن شکل گرفته بسیار بعید است نتیجه ای داشته باشد.
البته این همکاری ها فقط محدود به مسائل سیاسی امنیتی نیست و موضوعاتی هم چون بحران مهاجرت، آب، ترانزیت، مراودات اقتصادی، انرژی و ... نیز از جمله زمینه های همکاری سطح بالای منطقه ای باید باشد.
بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اتحاد بوجود آمده توانسته تاکنون بر مشکلات فائق آید و اهداف خود را تامین کند، اما این تازه اول راه است، منطقه غرب آسیا با وجود تهدیداتی هم چون اسرائیل و آمریکا آبستن ایجاد بحران های تازه ای هم چون اتفاقات سال های اخیر می باشد و این امر ضرورت ادامه این را دو چندان می کند.
پس از حل معضل تروریسم تکفیری و جدایی طلبی برای کشورهای منطقه غرب آسیا نوبت رژیم صهیونیستی و گره گشایی از منطقه اشتغال شده فلسطین است و بدون شک این سطح از همکاری منطقه ای می تواند محور مقاومت را تقویت کرده و به سوی نابودی اسرائیل به عنوان محور شرارت در منطقه برود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی