Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر خدیوی با بیان اینکه میزان تولید زباله در روز های جمعه کمتر از سایر روزهای هفته است گفت: تفکیک زباله یک مسئله بسیار مهم است که در این مورد بخش کمی از زباله ها که آن هم توسط کارگران انجام می شود تفکیک می شوند با توجه به اینکه آموزش های لازم برای تفکیک زباله ها را در 70 درصد خانوارها انجام دادیم همچنین بخش خصوصی یک ماه و نیم فعالیت کرد اما به دلایلی مجبور شدیم اجازه فعالیت ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اکنون سرمایه گذاری پیدا شده است که کارخانه بازیافت در استان راه اندازی کند و هم بخش تفکیک از مبدا را اغاز می کند.

خدیوی به سوزاندن زباله ها اشاره کرد و گفت: سوزاندن زباله ها توسط یک سری افراد سود جو انجام می شود که حتی علیه این افراد پرونده قضایی تشکیل داده ایم و به دنبال آن هستیم هدف آنها از این کار سوخته شدن سایر مواد و ماندن آهن های موجود در زباله هاست.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری یاسوج تصریح کرد: وقتی زباله ها به این منطقه انتقال داده می شوند باید فورا دفن شوند چرا که در غیر این صورت توسط افراد سودجو سوزانده و باعث پخش شدن دودهای سمی در آن منطقه می شود گاهی نیز دفن شده اند و دودهای آن از زیر زمین به بیرون منتقل می شوند.


خدیوی افزود: در یک ماه اخیر تا اندازه ای خوب کنترل شده است و اگر دودی در سطح شهر وجود دارد ناشی از زباله هایی قبلی است که سوزانده شده اند.

گاهی بیمارستان ها به خاطر کم کردن هزینه زباله های عفونی خود را در میان زباله های عادی می ریزند

وی با اشاره به زباله های عفونی بیمارستانی گفت: گاهی به صورت موردی پیدا می شود که بیمارستان ها به خاطر کم کردن هزینه های زباله های عفونی خود در میان زیاله های عادی خود نیز زباله های عفونی خود را نیز می ریزند.

خدیوی ادامه داد: امحای زباله های عفونی بیمارستان های کیلویی هشتاد تومان است ما پیگیر هستیم که این کارها توسط بیمارستان ها انجام نشود نه اینکه خودشان مانع سلامت باشند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری یاسوج اضافه کرد: برای جلوگیری از سوزاندن زباله ها منطقه دو پشته دشت روم را توسط پنس ها محصور می کنیم گاهی داشتن نگهبان هم تاثیری ندارد چرا که این افراد سودجو ممکن است خطر جانی برای نگهبان داشته باشند چرا که در گذشته نیز درگیری هایی وجود داشته است.

انتهای پیام/غ

تولید ماهانه 4100 تن زباله در یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش دما و وزش باد جنوبی برای فردا یکشنبه در استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به گیلان، افزایش ابر و مه آلود شدن، بارندگی( گاهی رگباری، برخی نقاط شدید)، روند کاهش نسبی دما، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر وقت چهارشنبه جاری پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تضعیف سامانه ناپایدار در منطقه است.

وی افزود: با خروج سامانه بارشی از امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت کاهش ابر مورد انتظار است، از فردا یکشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی، شرایط برای افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، گاهی شدید مهیا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، به تناوب افزایش ابر و مه آلود شدن، بارندگی (گاهی رگباری، برخی نقاط شدید)، روند کاهش نسبی دما، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر وقت چهارشنبه جاری پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه جاری دریا برای فعالیت دریانوردی با احتیاط مناسب است، تصریح کرد: شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار باران در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه جاری نامناسب است.

کد خبر 750568

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود
  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح