Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه دو پروژه ماهواره کوچک و مکعبی دانشجویی با همکاری سازمان اپسکو را در دستور کار داریم، گفت: مسابقه «تاس‌واره‌ها» با هدف طراحی ماهواره‌های مکعبی با همکاری دانشگاه کاشان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن بهرامی امروز، 11 مهرماه در افتتاحیه هفته جهانی فضا با اشاره به اینکه ایران سابقه بسیاری در نجوم داشته است، افزود: با عضویت ایران در کمیته فعالیت‌های صلح‌آمیز سازمان ملل در سال 1337، ایران به صورت رسمی فعالیت خود را در فضای جدید این حوزه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بسیاری در سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: پرتاب موجود زنده، ساخت ماهواره‌های "سینا"، "امید" و "نوید" بخشی از فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته در این حوزه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فضایی انجام شده در دولت یازدهم، افزود: تکمیل و آماده‌سازی ماهواره "دوستی" که در نوبت پرتاب است و در آینده نزدیک پرتاب می‌شود، یکی از پروژه‌های در دست اقدام سازمان فضایی ایران است.

رییس سازمان فضایی ایران از آماده‌سازی ماهواره "پیام امیرکبیر" خبر داد و تاکید کرد: پروژه ماهواره "ناهید 1" نیز در پژوهشگاه فضایی در حال انجام است که در مرحله تحویل‌گیری قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت سامانه انتقال مداری، اظهار کرد: این سامانه در انتقال ماهواره مدار متوسط کاربرد دارد و همچنین ماهواره "ظفر" علم و صنعت نیز ساماندهی شده است و امیدواریم در سال 97 برای پرتاب آماده شود.

بهرامی از تکمیل و راه‌اندازی مرکز فضایی قشم نیز خبر داد و گفت: مرکز کنترل ماهواره‌های بومی و مرکز پایش ماهواره‌ای زمین نیز در ماهدشت راه‌اندازی شده است و ما از این طریق می‌توانیم وقوع آتش و سیل را مشاهده کنیم و به مراجع مربوطه اطلاع دهیم.

وی همچنین با اشاره به مشارکت با ماهواره عرب‌ست، تصریح کرد: این ماهواره تا سال 1409 با ماهواره‌های بدر 5 و 7 که پشتیبان این ماهواره هستند، خدمات پهنای باند را ارائه می‌کند.

رییس سازمان فضایی ایران درباره فعالیت‌های آینده ساز این سازمان نیز گفت: پروژه ماهواره مکعبی در حضور رییس‌جمهور در سال 1394 افتتاح شد و با 20 تیم دانشگاهی انجام شد و در دور نخست طراحی جزئی آن به پایان رسیده و در مرحله ساخت قرار دارد که در روز فناوری نیز آغاز دور دوم آن اعلام می‌شود.

وی به کار مشترک سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان به عنوان مسابقه تاس‌واره‌ها اشاره کرد و گفت: این مسابقه برای تعریف ماموریت ماهواره‌های مکعبی است که در روز فناوری نتیجه این مسابقه نیز اعلام می‌شود.

بهرامی از اتصال تلسکوپ‌های موجود کشور در قالب طرحی به نام "رصدگران" خبر داد و افزود: این تلسکوپ‌ها و دو تلسکوپ مربوط به سازمان فضایی ایران و اپسکو با تجهیز به ربات به عنوان یک شبکه می‌توانند در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرند و به صورت آنلاین از این امکانات استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به همکاری بین‌المللی با اپسکو نیز اشاره کرد و گفت: دو پروژه ماهواره کوچک و دانشجویی را با اپسکو در برنامه‌های خود داریم که این پروژه‌ها برای اجرا به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست