Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر ۲۲ آبان ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوروزی در نشست خبری که ظهر امروز در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم برگزار شد، در راستای به تصویر کشیدن هنری و ادبی سوگواری و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان(ع) چهارمین سوگواره ملی سفر تا صفر 22 آبان ماه سال جاری در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان ویژگی‌های سه دوره قبلی سوگواره سفر تا صفر افزود: دوره اول و دوم این سوگواره به‌ صورت استانی برگزار شد که بالغ‌بر 200 اثر نیز حاصل برگزاری آن بود همچنین دوره سوم این سوگواره نیز در به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد که بیش از 900 اثر به دبیرخانه سوگواره رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: اهداف اصلی سوگواره علم، فرهنگ و هنر در قالب‌های ارزشی است چراکه ورود فعالیت‌های ارزشی در قالب‌های هنری سبب می‌شود تا انتقال مفاهیم به‌صورت روشن‌تر و ماندگارتری به مخاطبان منتقل شود.

نوروزی تصریح کرد: فرهیختگان علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به همراه هنرمندان و اساتید در فعالیت‌های هنری و ادبی جامعه هدف سوگواره سفر تا صفر است اما عموم مردم نیز می‌توانند آثار خود را با رعایت مقررات سوگواره به دبیرخانه سوگواره ملی سفر تا صفر ارسال کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با تأکید بر شاخه‌های اصلی برگزاری سوگواره ملی سفر تا صفر خاطرنشان کرد: بخش پژوهش در قالب مقالات مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم و صفر، شاخه ادبی در قالب بخش‌های شعر، داستان کوتاه و نمایش‌نامه خوانی و شاخه هنری در قسمت‌های پوستر، عکاسی و خطاطی بخش‌های مختلف این سوگواره ملی خواهد بود.

وی با بیان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره ملی سفر تا صفر تصریح کرد: 8 آبان آخرین زمان ارسال آثار است و پس‌ از آن جمع‌بندی و داوری آثار تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت همچنین مراسم اختتامیه سوگواره نیز روز 22 آبان ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

نوروزی ادامه داد: در برپایی این سوگواره ملی وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه قم نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند همچنین در تلاش هستیم تا پایان ماه صفر نمایشگاهی از آثار برگزیده سوگواره دریکی از صحن‌های اصلی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر پا شود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با بیان راه‌های ارتباط و ارسال آثار به دبیرخانه ملی سوگواره سفر تا صفر تأکیدکرد: علاقه‌مندان از سه طریق سایت جشنواره به آدرس www.safartasafar.ir، آیدی تلگرام سوگواره و ارسال فیزیکی آثار به دبیرخانه می‌توانند آثار خود را نهایتاً تا 8 آبان ارسال کنند.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود