Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن دقیق روحی با اشاره به سنگ اندازی ها و ایجاد موانع در راه هیئت رزمندگان اسلام انزلی، گفت: ما یک پیمانی با مردم و شهدا بسته ایم و این راه را ادامه می دهیم و اگر احساس شود کسی می خواهد مقابل ارزشها و فرهنگمان بایستد ماهم مقابله به مثل خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری افق انزلی هیئت رزمندگان اسلام انزلی “عاشقان ثارالله” یکی از قدیمی ترین و انقلابی ترین هیئت های این شهرستان است که علاوه بر فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در تراز انقلاب اسلامی، شهدای بسیاری را نیز در طول ایام دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همگان به یاد دارند که شهید جواد دوربین رزمنده ۸ سال دفاع مقدس و اولین شهید مدافع حرم بندرانزلی در این هیئت به پای روضه های حضرت سیدالشهدا سوخت و گریست و سینه زد.

هیئت رزمندگان اسلام انزلی فعالیتهای خود را در مسجد گلشن این شهرستان انجام می دهد و عموم مردم این شهر هیئت رزمندگان را به شهدای گلگون کفن آن و به ویژه آخرین شهید آن یعنی سردار شهید جواد دوربین می شناسند.

اما این هیئت در روزهای محرم سال ۹۶ حال و روز جالبی را پشت سر نگذاشت. مسجد گلشن انزلی در حال نوسازی است و به همین دلیل عوامل هیئت رزمندگان اسلام انزلی مجبور به ایجاد یک تکیه در حیاط این مسجد شدند اما این تیکه در شهر پر باران ترین شهر کشور پاسخگوی نیاز خیل عظیم عزاداران حسینی نبود و به همین دلیل بسیاری از عزاداران برای اینکه لباسهایشان خیس نشود مجبور به ترک عزادارای امام حسین (ع) می شدند.

اما شرایط و حال روز این هیئت را در گفت و گو با حسن دقیق روحی مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی با افق انزلی بخوانید:

*آرمان ما حفظ سنگر مساجد است

مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی اظهار کرد: این هیئت در طول فعالیت خود از سال ۱۳۶۵ در مسجد گلشن انزلی به یک پایگاه فرهنگی با حضور ایثارگران و خانواده آنان تبدیل شده است و الحمدالله در سطح شهرستان در برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی نقشی تاثیر گذار و کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه طی چندین سال گذشته تعامل و رابطه خوبی را با اعضای هیئت امنای مسجد گلشن انزلی داشتیم اظهار کرد: یکی از جملات راهبردی امام راحل این بود که “مسجد سنگر است. سنگر ها را حفظ کنیم” و ما برای ارج نهادن به این موضوع برنامه های خود را در طول سی سال گذشته در این مسجد برگزار کردیم و برگزاری این مراسمات به تنهایی در توانایی مسجد گلشن انزلی نبود.

*در طول سالهای گذشته هزینه های برنامه های مذهبی مسجد گلشن انزلی از جانب هیت رزمندگان تامین می شد

دقیق روحی افزود: علاوه بر سیاه پوش کردن مسجد در ایام عزا و تزئین مسجد در ایام جشن و شادی، هزینه تمام مراسمات فرهنگی و مذهبی و به ویژه اعیاد اسلامی و ماه محرم از سوی هیئت رزمندگان اسلام انزلی تامین می شد.

وی تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام انزلی به عنوان یک هیئت محوری، با دعوت از بهترین سخنرانان و ذاکرین کشوری و استانی به فعالیت خود ادامه می دهد اما متاسفانه یکی از اعضای هیئت امنای مسجد گلشن با حمایت بعضی از دوستان خودی به نمایندگی از واقف بدون هماهنگی و تعامل هر کاری را برای خودش انجام داده است.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی با تاکید بر اینکه اکثریت اعضای هیئت امنای مسجد گلشن انزلی قابل احترام و از دوستان نزدیک ما هستند، تصریح کرد: متاسافانه مشخص نیست که بعضی ها چه مشکل و گیری با هیئت رزمندگان اسلام انزلی دارند که یکی از هیئت امنای مسجد گلشن انزلی بدون هماهنگی با نهادهای ذی ربط از جمله امام جمعه شهرستان و سپاه ناحیه انزلی اقدام به نوسازی و برچیدن سقف مسجد در نزدیکی ایام محرم کرد تا ما مجبور شویم بیرون از این مسجد به عزادارای بپردازیم.

وی گفت: همگان می دانند که دوستان هیئت امنای مسجد توان برگزاری چنین مراسماتی را ندارند و به دوست و دشمن ثابت شده است که اگر نام و اسم مسجد در سطح شهرستان استان و کشور معرفی شد است به جهت فعالیتهای این هیئت بوده است.

*آنها که مسجد گلشن انزلی را بدون هماهنگی برچیدند باید به مردم پاسخگو باشند

دقیق روحی تصریح کرد: متاسفانه این عضو از هیئت امنای مسجد گلشن با شکایت از هیئت رزمندگان اسلام انزلی در مراجع قضایی به دلیل وقف بودن مکان فوق و عدم پرداخت وجه مکان هیئت ما را مجبور به پرداخت ۹ تومان در طول یک سال اخیر برای مساعدت به مسجد کرد.

وی با بیان اینکه هیئت از یک ماه قبل اعلام کرده بود که سقف مسجد را ظرف یک هفته تعمیر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این شخص مسجد را بدون هماهنگی برچیده است و باید به مردم پاسخگو باشد که به چه حقی این کار را بدون مشورت و کارشناسی انجام داده است و تا این حد هزینه روی دست مسجد گذاشته است.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی با تاکید بر اینکه این اشخاص در زمانهای مختلف پیش پای هیئت سنگ اندازی کرده اند، گفت: پیشنهاد ما این بود که اسم کانون فرهنگی مسجد گلشن انزلی به نام شهید دوربین ثبت شود که همین اشخاص مخالفت کردند.

*دشمن وارد منازل ما شده است اما بعضی افراد در داخل کشور مانع کار فرهنگی و تبلیغی می شوند

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر چیزی در کشور نیازمند وفاق و همدلی هستی، افزود: دشمن با تمام امکانات و هجمه فرهنگی در منازل ما وارد شده است اما متاسفانه آقایان با اینکه هیچ کار تاثیر گذاری انجام نمیدهند مانع فعالیت فرهنگی تبلیغی هیئت هم می شوند.

دقیق روحی خاطرنشان کرد: ما یک پیمانی با مردم و شهدا بسته ایم و این راه را ادامه می دهیم و اگر احساس شود کسی می خواهد مقابل ارزشها و فرهنگ ما بایستد ماهم مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی افزود: هیئت رزمندگان اسلام هدفش ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، ارزشی، جهاد و شهادت در جامعه است و هر کسی در این عرصه وارد شود دست همه آنها را خواهیم بوسید.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام انزلی گفت: شهدای بسیاری در این هیئت سینه زده اند که هم اکنون خانواده های آنان در مجالس هیئت رزمندگان اسلام انزلی شرکت می کنند. آنهایی که مانع برگزاری عزای حضرت سید الشهدا می شوند باید در این زمینه به پیشگاه شهدای این هیئت پاسخگو باشند.

به گزارش افق انزلی کل برنامه های دهه محرم هیئت رزمندگان اسلام انزلی در حیاط مسجد گلشن این شهرستان و در شرایط نامساعد جوی برگزار شد که عکسهای آن را در اینجا مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم