Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان گفت: براساس آمار در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال صنایع‌دستی قاچاق جمع‌آوری‌شده که عدد بسیار قالب توجهی است.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره وضعیت نظارت بر قاچاق کالای اشیا هنری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در اشیا هنری کشفیاتی نداشته‌ایم اما در صنایع‌دستی از مجموعه‌هایی هستیم که به شدت با این مسئله برخورد کرده‌ایم و پیش از هر مسئله‌ای به فروشندگان تذکرهای لازم را داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون با کالای قاچاق برخورد جدی داشته‌ایم اما متأسفانه برخی از واحدهای صنفی به دلیل حاشیه سود بالایی که کالای قاچاق دارد اقدام به فروش این نوع کالا می‌کنند، این کالاها از نظر کیفی در سطح بسیار پایینی قرار دارند و بسیاری از آن‌ها حتی برای پوست نیز ضرر دارند به ویژه‌ کالاهایی که از 2 کشور چین و ترکیه به صورت قاچاق وارد بازار می‌شوند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: البته برخی از کالاهای نیز به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند اما بر اساس دستور این فروش این کالاها در اماکن تاریخی و اطراف آن ممنوع است و در صورت مشاهده همچون کالای قاچاق ضبط و برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آمار در 6 ماهه نخست امسال 42 میلیارد و 11 میلیون و 400 هزار ریال کالای قاچاق جمع‌آوری‌شده که عدد بسیار قالب توجهی است اما متأسفانه همان‌طور که گفته شد واحدهای صنفی به‌دلیل حاشیه سود بالا این کالاها را به فروش می‌رسانند.

محمدی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در سر ما قرار دارد این است که صنایع ماشینی وارد بازار شده و تحت عنوان صنایع‌دستی به فروش می‌رسد و مردم نیز به دلیل عدم اطلاع از آن‌ها استفاده می‌کنند، این مسئله سبب می‌شود تا کارگاه‌های سنتی ما به آرامی رو به تعطیلی بروند.

وی گفت: واحدهای صنفی ما با خطری که در آینده برای آن‌ها وجود دارد آشنایی ندارند و بازار صنایع‌دستی را رو به نابودی می‌برند، کسانی که از اتحادیه صنایع‌دستی مجوز دارند حق فروش کالای ماشینی را تحت عنوان صنایع‌دستی ندارند، تذکرها داده شده و از ابتدای آبان با این مسئله به صورت جدی برخورد می‌شود، فروشندگان کالای ماشینی باید زیر نظر اتحادیه استیل فعالیت کنند.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: کاشی هفت‌رنگ اصفهان سومین رشته صنایع‌دستی است که پس از رشته‌های میناکاری و پارچه قلمکار  موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شده است.


امیر کرم زاده افزود: تدوین پرونده ثبت جهانی کاشی هفت‌رنگ اصفهان در معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با همکاری صمیمانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان و اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به نتیجه رسید، به گونه‌ایی که با همکاری این دوستان در طی سال گذشته، اطلاعات کامل و جامعی درباره این هنر ارزشمند، مانند نوع هنر، قدمت و تعداد کارگاه‌های تولیدی فعال جمع‌آوری شد.


او گفت: تعداد دیگری از رشته‌های صنایع‌دستی اصفهان نیز در حال ثبت جهانی‌شدن هستند، با این وصف زمانی که این رشته‌ها، نشان جغرافیایی بین‌المللی را دریافت کنند یعنی این رشته خاص در سطح جهان به نام این منطقه ثبت می‌شود.

استفاده از کاشی هفت‌رنگ از اواخر دوره تیموریان در سده نهم و آغاز دوره صفوی در سده دهم هجری قمری در تزیین بنا‌ها متداول شد به گونه‌ایی که مرمتگران سنتی از این کاشی‌ها بانام کاشی خشتی هم یاد می‌کنند.


در اواخر دوران تیموریان و در عصر شهریاران صفوی (از سده دهم تا پایان سده دوازدهم هجری قمری)، به‌تدریج تزیینات کاشی هفت‌رنگ جایگزین کاشی معرق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران