Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز با اعلام خبر رشد هفت درصدی دانش آموزان طرقبه شاندیز نسبت به سال گذشته، گفت: در سال تحصیلی جدید حدود 14 هزار دانش آموز در شهرستان طرقبه شاندیز مشغول تحصیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد باقری در گفتگو با طرقبه‌نیوز، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید حدود 14 هزار دانش آموز در شهرستان طرقبه شاندیز در کلیه مقاطع از پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شعار امسال آموزش و پرورش خراسان رضوی شعار تحقق عدالت آموزشی با کیفیت و برنامه محوری است و با توجه به آموزش و پرورش تمام ساحتی، کیفیت و عدالت آموزشی با رویکرد برنامه محوری اولویت اصلی است که در بطن این شعار نهفته.

رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز با بیان اینکه در آموزش و پرورش این روزها مهم ترین اولویت، رویکرد تربیتی در تمام ابعاد و جهات است که تحقق سند بنیادین و شعار وزارت آموزش و پروش را در پی دارد، گفت: باتوجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان طرقبه شاندیز و اینکه جاذبه های خاصی دارد با چالش هایی مواجه هستیم و از طرفی باتوجه به گسترش حجم ساخت و سازها جمعیت رو به افزایش است.

وی ضمن تأکید بر زیرساخت های فضای آموزشی شهرستان افزود: باتوجه به نرخ افزایش جمعیت در حوزه آموزشی نیاز به زیرساخت هایی داریم چرا که رشد فضاهای آموزشی از رشد جمعیت ما کمتر است و پیش بینی میشود اگر برنامه ریزی جدی صورت نگیرد با کمبود فضای آموزشی، کمبود معلم، افزایش تراکم کلاس های درس و دو نوبته کردن مدارس روبرو شویم.

باقری تصریح کرد: در برخی روستا ها مدارس جدیدی ساخته شد و توسعه مدارس در شهرها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: رشد جمعیت دانش آموزی به نوعی مدیریت شده که جز یک مورد، مدرسه ای در شهرستان به مدرسه دو نوبته تبدیل نشده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی با کمبود فضا و نیروی انسانی مواجه هستیم لذا توسعه مدارس غیر دولتی یکی دیگر از راهکار هاست که در این زمینه مجوزهایی که می‌تواند کمکی در راستای تأمین فضای آموزشی باشد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول صادر شده است.

وی افزود: علاوه بر به روز رسانی روش های جدید تدریس، ایجاد جذابیت، نشاط در مدارس و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ارتقاء کیفیت آموزشی یکی دیگر از رویکردهاست.

باقری گفت: با حمایت مسئولان و مشارکت مردمی صد در صد برخی مدارس شهری هوشمندسازی شده است و در مدارس شهری میانگین تعداد کلاس های هوشمند بیش از 50 درصد است.

وی افزود: در مدارس روستایی هم با مشارکت خیرین و مردم در هر مدرسه یک کلاس هوشمند وجود دارد؛ اما بخش اول پروسه هوشمندسازی مدارس قسمت سخت افزاری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز با بیان این که سخت افزارهای شروع هوشمندسازی در کلاس درس قدم اول است و در مراحل بعدی فرهنگ استفاده از آن، اظهار کرد: توسعه آن در سطح خانواده و مدرسه مورد توجه باید قرار گیرد و در این راستا مشارکت اولیای دانش آموزان، اداره کل و خیرین طی یک سال آینده برای تجهیز همه مدارس به حداقل وسایل هوشمندسازی، پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس